Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Forsikring av enkeltgjenstander

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-13, 21:57   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Forsikring av enkeltgjenstander

Vi har et bilde som ganske verdifullt og det trenger ny ramme. I den forbindelse har jeg sjekket opp med forsikringsselskapet mitt i tilfelle noe skulle skje med bildet på veien eller hos rammemakeren. De anbefalte å tegne en egen forsikring for bildet, da reiseforsikringen ikke dekker en så høy sum. Jeg komme til å tegne en slik forsikring for ett år i første omgang, men lurer på om dette er noe jeg bør fortsette med. Vi har jo innboforsikring som dekker bildet når det er i huset.

Har dere egne forsikringer til verdifulle gjenstander?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 21:58   #2
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forsikring av enkeltgjenstander

Jeg hadde egen forsikring for bunaden.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 22:03   #3
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsikring av enkeltgjenstander

Jeg har hatt verdigjenstandforsikring i blant. Oftest mest fordi det har lønt seg å ha en billig forsikring ved siden av bil og reise for å få totalkunderabatt på hele pakka. Bare hatt på gjenstander som typisk er ute av huset, som dyrt kamera (verdigjenstand dekker en del mer enn ren reiseforsikring).

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 22:12   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsikring av enkeltgjenstander

Jeg har hatt egen forsikring på bunaden og på et musikkinstrument. Det er forsikringer av typen "kasko", som dekker ødeleggelser som jeg selv er skyld i, type "snublet og revnet stakken i fallet".

Det er vanligvis ikke nødvendig å spesialforsikre inventar som befinner seg fast i huset. (Jeg antar at du ikke tar med deg bildet ut så veldig ofte.) Så lenge du sørger for at forsikringssummen er høy nok og dekker så dyre enkeltgjenstander, så skal det holde med en vanlig innboforsikring på maleriet, vil jeg anta.

Men ta for all del ikke mitt ord for god fisk. Jeg har ikke sjekket dette grundig og har ikke fagkunnskap om dette.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 22:19   #5
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsikring av enkeltgjenstander

Vi har i mange år hatt en "toppforsikring" og hadde nettopp gjennomgang med forsikingsselskapet. Da spurte jeg om dette og nevnte b.la kunst, bunader osv. Denne forsikringen dekker alt som er av innbo også det som er ekstra verdifullt samt om vi tar med oss bunadene mm på reise osv.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 10-06-13 kl 22:34.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 22:22   #6
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forsikring av enkeltgjenstander

Bildet er sjeldent med ut på vift.

Men det er vel greit å forsikre det nå som jeg skal ta det med ut for å få ny ramme? Så kan jeg bare si opp forsikringen om ett år?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 22:33   #7
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsikring av enkeltgjenstander

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Bildet er sjeldent med ut på vift.
Men det er vel greit å forsikre det nå som jeg skal ta det med ut for å få ny ramme? Så kan jeg bare si opp forsikringen om ett år?

Ta kontakt med forsikringselskapet og hør hva de dekker.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 22:35   #8
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forsikring av enkeltgjenstander

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Ta kontakt med forsikringselskapet og hør hva de dekker.

Reiseforsikring og innbo dekker ikke bildet om jeg tar det med på tur.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 22:37   #9
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsikring av enkeltgjenstander

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Reiseforsikring og innbo dekker ikke bildet om jeg tar det med på tur.

Sorry ser nå at du skrev øverst at du hadde sjekket dette. Beklager

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 22:42   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsikring av enkeltgjenstander

Det høres veldig lurt ut å tegne ekstra forsikring når bildet skal rammes om.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no