Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Ingen sminke i to uker
Ingen sminke? INGEN? Vel, da får andre hente posten. 37 30,08%
Da får endelig naboene se mitt indre skinne. 14 11,38%
Jeg greier meg greit med litt Lypsyl til vanlig, jeg. 66 53,66%
Ikke så nøye, det er bare hunden/geitene/husmidden som ser meg uansett. 6 4,88%
Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-14, 17:15   #121
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg vil jo heller si at det impliserer at man blir penere med sminke, for det blir man. (Og mange menn hadde også blitt penere med sminke)

Det er det da virkelig ikke alle som blir. Ei venninne av meg er utrolig pen uten sminke og ikke fullt så pen med sminke. Og det uten at hun overdriver sminkingen på noen som helst måte.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 18:00   #122
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det synes jeg var en veldig pussig formulering, for når du sier at man er et politisk korrekt prosjekt så impliserer du at det som er normalt og rett for en kvinne å sminke seg, og om man lar vær, så er det for å gjøre en statement.

Det trenger det da ikke å være det - men i denne tråden blir det presentert som nettopp det. Og jeg tenkte på det litt tidligere i dag da jeg tok på meg BH-en. Å kaste BH'en var et politisk statement blant feminister på 70-tallet og det skulle være både frigjørende og ta avstand fra et kvelende utseendefokus. Så fant man etterhvert ut at det kanskje ikke var spesielt frigjørende for alle - heller tvert i mot. Og nå er det vel ingen tvil om at man kan være feminist med BH på. Heldigvis. Og jeg tenker at det blir en like stor tvangstrøye om andre kvinner skal bestemme at jeg, for å ikke være en aktiv del av skjønnhetstyranniet, dropper sminke. Det er en både unødvendlig og urimelig oppfordring i mine øyne.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 18:09   #123
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det synes jeg var en veldig pussig formulering, for når du sier at man er et politisk korrekt prosjekt så impliserer du at det som er normalt og rett for en kvinne å sminke seg, og om man lar vær, så er det for å gjøre en statement.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, det impliserer jeg ikke. Jeg syns det er helt normalt for en kvinne å ikke sminke seg, og jeg syns det er helt normalt å sminke seg også om man vil det.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg vil jo heller si at det impliserer at man blir penere med sminke, for det blir man. (Og mange menn hadde også blitt penere med sminke)

Problemet er ikke at kvinner velger å sminke seg eller at vi synes mennesker er penere med sminke, problemet er delvis at det å føle seg normal og grei ikke har rom for helt normale flekker og striper på kroppen, og delvis at det å være/føle seg pen er en verdi som holdes i overkant høyt for kvinner. Bare se på intervjuer med nye kvinnelige toppledere. Det gjøres nesten alltid et nummer ut av at hun liker å pynte seg og bryr seg om å være kvinnelig også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 19:23   #124
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.306
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Haha, urimelig oppfordring?

Jeg anbefaler å leve litt uten sminke hvis man tror at man ikke klarer seg uten. Hvis det er urimelig, så lever jeg svært godt med å være urimelig.

Det er som Katta sier. Penhet har fått en altfor stor plass i samfunnet, spesielt for kvinner, og definisjonen av penhet blir bare smalere og smalere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 21:46   #125
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Problemet er ikke at kvinner velger å sminke seg eller at vi synes mennesker er penere med sminke, problemet er delvis at det å føle seg normal og grei ikke har rom for helt normale flekker og striper på kroppen, og delvis at det å være/føle seg pen er en verdi som holdes i overkant høyt for kvinner.

Jeg sier ikke at dette ikke er et samfunnsproblem, jeg sier bare at for mange er det et personlig valg. Det er jo ikke slik at selv om noe er et samfunnsproblem, så betyr det at absolutt alle som gjør sånn og sånn gjør det fordi de følger en norm.

Jeg er jo feks helt enig i at det er et sterkt skjønnhentspress, men føler det absolutt ikke selv. Jeg bruker feks ikke sminke daglig. Og dette er jo sant for meg. Og det var slik jeg oppfattet Filifjonka sitt innlegg også, hun uttalte seg om seg selv.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 22:23   #126
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns fortsatt det er noe annet å være sminkeløs når en har såpass sterke naturlige farger som det du har, Maverick. Tror det kan føles litt verre å droppe mascaraen en er vant til når en er veldig lys og blass, og kanskje har lite farger eller markerte trekk sånn generelt.

Ikke med!

Som en kommentar til denne, men like mye andre kommentarer i tråden om at hvorvidt man trives uten sminke kanskje har med hvordan man ser ut i utgangspunktet.

Jeg mener (ganske sterkt, kjenner jeg) at hvorvidt man trives uten sminke og uten å være særlig stæsjet har veldig mye med selvbilde å gjøre og veldig lite med fysisk utseende å gjøre.

Forsåvidt smigrende, men grunnen til at jeg trives like godt uten sminke som med er ikke fordi jeg er så naturlig pen, altså. :lite opptatt av hvorvidt verden synes jeg er pen:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 22:45   #127
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det trenger det da ikke å være det - men i denne tråden blir det presentert som nettopp det. Og jeg tenkte på det litt tidligere i dag da jeg tok på meg BH-en. Å kaste BH'en var et politisk statement blant feminister på 70-tallet og det skulle være både frigjørende og ta avstand fra et kvelende utseendefokus. Så fant man etterhvert ut at det kanskje ikke var spesielt frigjørende for alle - heller tvert i mot. Og nå er det vel ingen tvil om at man kan være feminist med BH på. Heldigvis. Og jeg tenker at det blir en like stor tvangstrøye om andre kvinner skal bestemme at jeg, for å ikke være en aktiv del av skjønnhetstyranniet, dropper sminke. Det er en både unødvendlig og urimelig oppfordring i mine øyne.

Nå var BH-brenning i størst grad en symbolsak. BH var er plagg kun kvinner brukte. Det var ingen som mente at man måtte droppe BHen for å være feminist, verken da eller nå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 23:08   #128
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg mener (ganske sterkt, kjenner jeg) at hvorvidt man trives uten sminke og uten å være særlig stæsjet har veldig mye med selvbilde å gjøre og veldig lite med fysisk utseende å gjøre.

For meg har det alt å gjøre med den naturlige fargen på øyevippene, faktisk. Helt oppriktig. Gi meg litt gustenbrun permanentfarge, og sminkeproblemet er ute av verden.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 23:15   #129
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg mener (ganske sterkt, kjenner jeg) at hvorvidt man trives uten sminke og uten å være særlig stæsjet har veldig mye med selvbilde å gjøre og veldig lite med fysisk utseende å gjøre.

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

For meg har det alt å gjøre med den naturlige fargen på øyevippene, faktisk. Helt oppriktig. Gi meg litt gustenbrun permanentfarge, og sminkeproblemet er ute av verden.

Jeg er helt enig med Bluen her. Men helt hvite vipper (som jeg har) ser jeg gusten, trøtt og syk ut, til tross for et OK selvbilde. Gi meg litt farge på vippene, og jeg hadde lett droppet resten av sminken om jeg måtte.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-14, 10:00   #130
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.234
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Jeg er også veldig lys i fargene og ser blass ut uten sminke. Dette er dog meg, og jeg lever godt uten sminke på fritiden. På jobb og fest bruker jeg moderat mengde med sminke, med naturtoner.

Jeg fikk nylig tatt portrett bilder på jobben, og da vi så på disse i etterkant, ser det ut som jeg ikke hadde sminke på i det hele tatt. Planen opprinnelig var å ta på fersk rouge rett før fotograferingen, men glemte rougen hjemme den dagen.

En av mine kollegaer kommenterte at jeg så litt blass ut, og heldigvis tenkte jeg følgende. Ja jeg ser blass ut, men dette er den ekte meg, som alle mine kolleger ser i det daglige og jeg liker at bildene er ekte. Jeg svarte også min kollega noe i den retning.

Hadde samme episode funnet sted i tenårene ville jeg garantert blitt lei meg og vært sminket med mye mer fargerik sminke. Dette er den store fordel med å akseptere sitt utseende, og bare tenkte, slik er jeg.

Når det gjelder problemstillingen til HI har jeg hatt øyebetennelse og var uten sminke på jobb i 3 måneder for 2 år siden. Det gikk helt greit. Ingen kommenterte at jeg var uten sminke. Jeg kastet i den forbindelse all kosmetikk, for å eliminere smittekilder.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-14, 17:06   #131
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Haha, urimelig oppfordring?

Jeg anbefaler å leve litt uten sminke hvis man tror at man ikke klarer seg uten. Hvis det er urimelig, så lever jeg svært godt med å være urimelig.

Det er som Katta sier. Penhet har fått en altfor stor plass i samfunnet, spesielt for kvinner, og definisjonen av penhet blir bare smalere og smalere.

Ja, det er en urimelig oppfordring og jeg skjønner ikke hvorfor du ler?

Det er ikke er noe motsetningsforhold mellom å ha et bevisst forhold til skjønnhetsidealer og samtidig sette pris på pynt og rant og fjas og estetikk når det gjelder eget utseende og verden forøvrig. Det er bare tøysete å gå så hardt ut som å påstå at det er skremmende at noen ikke liker seg uten sminke og på den måten framstille et normalt behov for å ordne seg (enten det består av å gre håret eller å ta på mascara) som noe sjokkerende.

Kjernen i viktig problematikk har det med å smette unna om man skal bære så svart-hvit i argumentasjonen. Jeg trodde vi var kommet til en kollektiv enighet for flere tiår siden om at man kan være feminist og bevisst med både BH og sminke på.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-14, 18:31   #132
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.306
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Det er rimelig skremmende om kvinner har en oppfatning om at de ikke klarer seg uten sminke. Og at det skal være urimelig å anbefale at man tar seg en sminkepause for å venne seg til sitt faktiske ansikt, blir jeg lattermild av.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-14, 18:38   #133
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Man kan være vant til sitt faktiske ansikt selv om man foretrekker mascara ute blant folk, altså. Jeg føler null behov for sminkepause.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-14, 19:00   #134
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.306
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Nei, Fjonka, men jeg tenker på (og har skrevet en del ganger) at jeg tenker på disse (ikke bare på dette forumet!) som mener det er uaktuelt å gå til postkassen i dagslys uten sminke. Det synes jeg er en usunn holdning til eget ansikt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-14, 19:02   #135
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Ja da må en jo begynne å lure om de har fryktelig lang vei til postkassen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-14, 19:54   #136
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

En merkelig tråd. Hva er problemet egentlig? Noen liker sminke, andre ikke, jeg trives best uten selv, men sminker meg av og til likevel og er ingen fanatiker den end eller andre veien (mener JEG da). Men ærlig talt, når ble det urimelig å oppfordere andre til å prøve noe?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-14, 21:37   #137
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Jeg tenker at det alltid kan være greit å pause med ting man er kjenner seg avhengig av; om det er pepsi max, røyk, fredagsrødvin eller sminke. Jeg har som sagt ingen problemer med å gå sminkeløs halve sommeren og i helger.

På jobb, derimot, føler jeg meg uvel uten sminke, på samme måte som jeg føler meg uvel i joggebuksene jeg fint kan dra på Coopen i Trysil på. Det kjennes ikke som avhengighet, det kjennes som en del av dress code.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-14, 21:40   #138
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Det er vel en del av dress code, men jeg synes vel kanskje ikke det burde være det. Jeg reagerte jo med å le høyt da ei amerikansk venninne uttalte om sin datter for noen år siden at "hun som bare er 13 år trenger jo ikke så mye sminke, det holder med litt lett foundation, litt skygge, maskara og litt gloss". Jeg syntes jo det var helt absurd å i det hele tatt tenke tanken at noen trenger sminke og spesielt ikke unge jenter. At man ønsker å bruke det fordi man synes det er fint/kult blir liksom noe helt annet, men når det uttrykkes som et behov er det noe som protesterer høyt inni meg også nå selv om jeg merker at samfunnet vårt også har dreid seg mer i den retningen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-14, 12:24   #139
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Det er ikke så stor forskjell på sminke og f.eks. upraktisk høye hæler. Det siste er jo ikke et MUST, men jeg føler meg mye mer vel med det på jobben, og liker å gå med det. Drakt er jo heller ikke noe jeg går i fordi det er spesielt praktisk og kvinnevennlig, men det er også en del av power-dressing som funker som snus i forhandlinger i businessverdenen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-14, 15:09   #140
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er helt enig med Bluen her. Men helt hvite vipper (som jeg har) ser jeg gusten, trøtt og syk ut, til tross for et OK selvbilde. Gi meg litt farge på vippene, og jeg hadde lett droppet resten av sminken om jeg måtte.



Jeg har noen ganger farget øyenvippene om sommeren, for å slippe ha på mascara, uten å se syk ut

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no