Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Amsterdam i november – hva finner vi på?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-16, 10:59   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amsterdam i november – hva finner vi på?

Mannen og jeg skal på langhelg til Amsterdam snart. Jeg har vært i Amsterdam tre ganger før, mannen har aldri vært der. Men jeg føler jeg har sett og gjort fint lite der.

Så hva er et must i Amsterdam for tiden? Jeg har vært i Anne Franks huis før, og insisterer på å gå dit igjen. Men hva ellers?

Vi skal ikke shoppe, og vi ønsker ikke å leie sykler.

Og har dere tips til spisesteder?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 11:11   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Jeg likte museet Our lord in the attic, utrolig fascinerende konsept. Også er jeg veldig glad for å ha sett Ai Weiwei på Foam og fotosamlingen fra Albania var også veldig interessant. Er dere interessert i film, tror jeg EYE Film Museum er verdt en tur, men det rakk vi ikke da vi var der i oktober. Sånn ellers er jo kunst mye av greia med Amsterdam da. Og jeg bruker gjerne mange, mange timer på å bare vandre rundt og se på arkitekturen.

Ellers anbefaler jeg sterkt Sotto pizza, den var helt amazing, uten tvil den beste pizzaen jeg har smakt (men jeg er ikke av typen som spiser på veldig fancy steder da). Vær tøff nok til å svare ja takk når de tilbyr chilli-olje til å ha oppå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 11:15   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Hvis dere vil ha en ordentlig treat: http://www.decompagnon.nl/en/

Det kom på ca. 1500,- for to, med 5-retter (mener jeg) og rikelig drikke. Ligger midt i sentrum, men helt ved kanalen i et gammelt kjøpmannshus.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 11:43   #4
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Har også vært på de Compagnon. Anbefales varmt herfra også Veldig hyggelig sted og nydelig mat.
Ellers er Jordaan fint, det ligger en veldig bra italiensk restaurant der som jeg ikke husker navnet på i farta - skal fintenke litt på det og komme tilbake.
Dere har Rijksmuseum og så synes jeg det er hyggelig å gå og glane langs de ni gatene. Massevis av fine steder og og hus og gallerier og butikker og kafeer.
Det er bare å kose seg!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 11:48   #5
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Pling!
Kom på det nå; den italienske i Jordaan heter Toscanini. Forøvrig et kult område i Amsterdam, synes jeg.
Skal dere spise rijstaffel er det en liten strøksrestaurant som heter Tempo Doeloe som jeg kan anbefale. Herlig stemning og veldig god mat!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 11:51   #6
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Jeg ville fått med meg van Gogh-museet, det er stilig!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 12:18   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Gå på Rijksmuseum og se Rembrandter og Vermeerer. Og spise indonesisk mat!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 18:09   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Skal dere spise rijstaffel er det en liten strøksrestaurant som heter Tempo Doeloe som jeg kan anbefale. Herlig stemning og veldig god mat!

Bord reservert!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 18:53   #9
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Bestill billetter på forhånd til Anne Frank. Rijksmuseum er fantastisk og så anbefaler jeg å spise lunsj på restauranten i Stedelijke (på andre siden av marken)

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 19:02   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Er man veldig kunstinteressert, ville jeg brukt to dager på Rijksmuseum. Da kjæresten og jeg hadde gått rundt der i ca 3 timer var vi så mettet at vi ikke orket å ta inn over oss alt det kule vi så lenger, og da hadde vi bare sett ca halvparten.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 19:07   #11
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Drikk margarita på los Pilones i jordaan

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 19:07   #12
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Spis eplekake på winkel ved noordermarkt

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 19:09   #13
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Om du er glad i sushi: yamazato på Okura hotel. Det er bare fantastisk!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 19:36   #14
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Vi var for sent ute til å bestille online for Anne Frank, men etter 15.30 slipper de inn folk uten forhåndsbestilte billetter, så vi får satse på det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 20:12   #15
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Jeg tror de slipper noen billetter hver dag, lurer på om det er kl 12 eller 13:00.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 20:33   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Nei, det er nye regler.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 20:40   #17
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Det er sant. Vi går ikke så ofte, men har alltid klart å få billetter online.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-16, 20:42   #18
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Het arendsnest er en koselig pub hvor dere kan smake mye forskjellig nederlandsk og annet øl. Anbefales!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 08:26   #19
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.312
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Mathallen anbefales. Mange, mange spisesteder under samme tak og iblant livemusikk om kvelden. Vi storkoste oss der.

http://foodhallen.nl

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-16, 14:52   #20
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amsterdam i november – hva finner vi på?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Bord reservert!

I spoke too soon.

Thank you for the request but I am sorry to inform you we are fully booked this Saturday.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no