Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-17, 10:04   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Jeg vet jeg kan kjøpe enkeltseng med skuffer på Ikea, men jeg skulle gjerne hatt en enkeltseng med enda mer oppbevaring under. Altså en litt høyere seng, uten å være sånn superhøy.
Jeg har sett noen senger som har blitt bygget oppå kjøkkenskap, men jeg ser ingen som har gjort det med enkeltsenger. Og jeg er ikke veldig handy, så jeg skulle helst ha funnet en ferdigseng.

Noen som vet av enkeltseng med mye oppbevaring? Eller som kan komme og ta en helg her i Trondheim og bygge en for meg mens jeg jubler og skryter og sånn?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 10:12   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Her kan du finne litt inspirasjon: http://www.mommodesign.com/storage-b...kea-hacks.html

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 10:19   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

De fleste møbelkjedene har seng med oppbevaring under, men det er gjerne bare snakk om etpar skuffer.

Det finnes flere oppskrifter på nett på å bygge seng oppå kjøkkenskap eller kommoder. Hvis man ikke er handy, ville jeg spandert etpar timer med snekker. Man får en unikaløsning som løser et oppbevaringsproblem, så det tenker jeg er verdifullt for mange.

Her er en ide:

http://www.rom123.no/før-og-etter/ku...a-liten-plass/

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 10:26   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Noen som har sett kommoder/skap/møbel som er 80-100 cm dype? Det hadde vært supert, for da hadde byggingen gått som en lek.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 10:29   #5
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Jeg har montert seks malm nattbord og lagt en ramme madrass på toppen i leiligheten min. Funker utmerket!

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 10:35   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg har montert seks malm nattbord og lagt en ramme madrass på toppen i leiligheten min. Funker utmerket!



Jeg skjønner ikke hvordan du får til det? Blir ikke den sengen enten 120 lang, eller hvis den er lang nok, 48 cm bred?

Har du noe bilde?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 11:18   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Jeg bygde seng til snuppa av kjøkkenunderskap fra IKEA. Jeg finnes ikke handy, så når jeg klarte, så klarer du også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 11:25   #8
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.008
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Du klarer det nok selv, men sikkert bra med litt hjelp.

Vi har en malmseng med skuffer fra Ikea, og på den senga kan man ha skuffer inn fra begge sider. Det er grei plass i de, men sikkert mye bedre med kommoder eller kjøkkenskap under. Hvis du bor i nærheten av Ikea, så har de gjerne en del kjøkkenmoduler i billigkroken, som gjør at en kan få det litt rimeligere.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 11:31   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Herremannen har denne fra Fagmøbler. Godt med oppbevaring til en rimelig pris, hvis du velger å ikke gå DIY-veien. Den er ikke høyere enn at man kan sitte uanstrengt på sengekanten, selv med korte bein som mine.

Hadde vi bodd i samme by skulle du fått overta den, for han bruker ikke noe av oppbevaringen mer og burde strengt tatt hatt en enklere seng, men det blir litt pes å frakte den 70 mil.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 11:37   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Herremannen har denne fra Fagmøbler. Godt med oppbevaring til en rimelig pris, hvis du velger å ikke gå DIY-veien. Den er ikke høyere enn at man kan sitte uanstrengt på sengekanten, selv med korte bein som mine.

Hadde vi bodd i samme by skulle du fått overta den, for han bruker ikke noe av oppbevaringen mer og burde strengt tatt hatt en enklere seng, men det blir litt pes å frakte den 70 mil.


Den så fin ut!
Et godt alternativ hvis jeg ikke får noen til å bygge en skapseng.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 11:47   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Jeg har denne, og den har jo en del oppbevaringsplass.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 29-01-17 kl 12:01.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 11:48   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har denne, og den har jo en del oppbevaringsplass.

Linken funker ikke.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 11:56   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Linken funker ikke.

Bare putt på et : etter http, så virker det. Eller ta bort det før www.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 12:01   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Nå da?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 12:40   #15
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.



Jeg skjønner ikke hvordan du får til det? Blir ikke den sengen enten 120 lang, eller hvis den er lang nok, 48 cm bred?

Har du noe bilde?

Kan ta bilde neste gang jeg er hjemme (på sykehuset akkurat nå)

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 13:52   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Barna her her kommodesenger. Ikea Malm treskuffs og Nordli har vi brukt. Så kjøper man ribbebunn på Ikea også. I tillegg så kjøper du 2x4 som brukes som bjelker/ramme hos trevarehandel. Her har barna 2 m brede rom så da skrudde vi fast en 2x4 på langside vegg. Legger ribbebunnen oppå, og for å gjøre det ekstra enkelt kan du bare skru i et par skruer slik at den holdes på plass, men kan løftes av. Da kan du bruke det åpne rommet til oppbevaring av kasser med sesongklær f.eks.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 17:21   #17
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Hvilket mål tenker du på madrass, og skal senga stå inntil en vegg, eller kan den ha inngang til skuffer fra begge sider?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 17:57   #18
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Google IKEA hack på pinterest og nett. Da kommer det opp mange tips og oppskrifter på hvordan du kan bruke f.eks Malm eller andre oppbevaringsløsninger fra IKEA til å bygge seng. Vi brukte STUVA serien når vi skulle lage seng til ungene.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 18:04   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hvilket mål tenker du på madrass, og skal senga stå inntil en vegg, eller kan den ha inngang til skuffer fra begge sider?

En langside og en kortside vil bli mot vegg. Tenkte 90x 200 på madrassen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 18:08   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seng med mye oppbevaringsmuligheter

Takk for tips/forklaringer/lenker til alle!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no