Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg har fått ismaskin- trenger oppskrift!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-16, 21:27   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått ismaskin- trenger oppskrift!

Jeg kjøpte meg ismaskin på halv pris. En sånn en som det ikke trengs å kjøle ned bollen på. Tenker å lage is til dessert i morgen. Hva skal jeg lage?

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 21:35   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått ismaskin- trenger oppskrift!

Her må du rope på Toffen, hun lagde noen himmelske iskremer ved en anledning.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 21:38   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har fått ismaskin- trenger oppskrift!

Gleder meg til å prøve. Er det her inne jeg har lest om sitronsorbet med musserende over mon tro? Stor maskin som ikke kan stå fast på benken akkurat, men har så lite fryseplass så det måtte bli med kompressor.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 21:41   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått ismaskin- trenger oppskrift!

Jeg lagde en aldeles utrolig god gulrotsorbet en gang. Det høres gyselig ut, men var sinnsykt godt. Gulrot, gurlotjuice, appelsinjuice og ingefær. Flere gjester forsynte seg med bare en høflig liten skje, før de kastet seg over bollen neste gang den gikk rundt. Er ikke kar om å finne oppskriften, men har et vagt minne om at Toffen kan ha vært opphavet til den også?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 21:43   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått ismaskin- trenger oppskrift!

Jeg fant, jeg fant!

http://www.foreldreportalen.no/forum...1&postcount=22

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 21:59   #6
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har fått ismaskin- trenger oppskrift!

Bringebærsorbet. Selvsagt Toffskijs oppskrift.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-16, 00:58   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har fått ismaskin- trenger oppskrift!

Hjemmelaget iskrem er himmelsk.
Jeg har en fast grunnoppskrift jeg bruker til all fløteis: 5 dl fløte/melk (dvs en liten kartong kremfløte og resten melk) og 1,5 dl sukker kokes opp. Visp 4 eggeplommer lett sammen i en bolle og visp gradvis inn den varme fløtemelken. Hell tilbake i kasserollen og varm opp under omrøring til blandingen tykner litt. Hell i en bolle, dekk med plastfolie (dytt den helt ned på iskremblandingen så du ikke får snerk) og avkjøl før den fryses til is.

Noen smakstilsetninger blander/smelter du sammen med fløten og sukkeret, f.eks. splittet vaniljestang, hakket sjokolade, hakket lakris, peanøttsmør eller kaffepulver. Andre blander du inn når iskremen er halvfrossen, f.eks. hakkede kjeks, brownies i små biter, hakkede ristede nøtter, moste jordbær/bringebær, hakkede sjokoladebiter, søt kastanjepuré osv. Bytt ut kremfløte med kokosmelk for kokosiskrem. Bare fantasien setter grenser.

Sorbeter lager jeg etter smak. Jeg moser frukt/bær og tilsetter kald sukkerlake (1 dl sukker til 2 dl vann) etter smak før blandingen fryses til is.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no