Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som har en god oppskrift på flundre?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-11, 15:36   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.396
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har en god oppskrift på flundre?

Om 8 timer skal vi spise flundre, jeg har ikke tenkt å handle noe før det. Noen som har noen god oppskrift med ting man har hjemme? Steke med egg/panering har jeg ikke lyst på.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:00   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på flundre?

Snakker vi flyndre?

Jeg synes det desidert beste er stekt flyndre. Stekt i masse smør og deretter spise den med persillesmør og hjemmelaget potetstappe og revet gulrot til.
Vanskelig å få tak i flyndre her på øvre Romerike dessverre....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:02   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.396
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på flundre?

Ja, vi snakker vel flyndre. Flounder.

Jeg har tenkt å ha potetmos til og spinat, jeg pleier å steke, men ble litt lei det. Du steker den som den er? Ikke noe egg eller lignende på? Flyndre blir kanskje tørrt i ovnen? Jeg vet at mamma snurret flyndre rundt noe og la det inn i ovnen.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:05   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på flundre?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, vi snakker vel flyndre. Flounder.

Jeg har tenkt å ha potetmos til og spinat, jeg pleier å steke, men ble litt lei det. Du steker den som den er? Ikke noe egg eller lignende på? Flyndre blir kanskje tørrt i ovnen? Jeg vet at mamma snurret flyndre rundt noe og la det inn i ovnen.

Fileterer og steker ja. Pepper og salt og litt sitron og masse smør i panna så det ikke svir seg. Ikke egg eller panering, da forsvinner fiske-smaken synes jeg.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:07   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.396
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på flundre?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Fileterer og steker ja. Pepper og salt og litt sitron og masse smør i panna så det ikke svir seg. Ikke egg eller panering, da forsvinner fiske-smaken synes jeg.

Ja, jeg synes også panering ødelegger. Sønnen liker det, men det kan jeg gjøre til ham.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:09   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på flundre?

Dersom man skal ovnsbake eller dampe flyndre er det absolutt tryggest å rulle de i rullader eller inn i noe for å unngå at de blir tørre.
Du kan smøre fileten med noe du liker og som passer med tilbehøret du skal ha, f. eks rød eller grønn pesto, sennep, baconstrimler og parmesan osv, rulle de sammen og så ovnsbake. Rulladen kan godt dekkes med et stykke speket skinke eller bacon, et stort spinat,- eller kålblad o.l før den ovnsbakes.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:24   #7
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har en god oppskrift på flundre?

Godt og steke den i smør, presse sitron over og sprøstekte kapers. Hjemmelaget potetmos med en liten dæsj trøffelolje i. Nam!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no