Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pizzasaus ønskes

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-11, 17:58   #1
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pizzasaus ønskes

Hva bruker du når du skal lage pizzasaus?

Jeg trenger litt ideer og innspill til å lage en ny god pizzasaus til bakeriet mitt

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:05   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzasaus ønskes

Jeg blander like deler tomatpuré og Heinz ketchup. Har i masse oregano, en teskje sukker, litt eddik, en god slump olivenolje og et eller to fedd finhakket hvitløk. Kanskje litt pepper og salt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:07   #3
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Pizzasaus ønskes

Jeg pleier å gjøre det veldig enkelt og tar en boks tomater som jeg kjører i mixern med litt hvitløk, oregano, basilika, salt og pepper. Ja eller krydder etter ønske. Ferdig på et par sekunder.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:16   #4
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Pizzasaus ønskes

Pizza saus
1 boks hermetiske tomater
1 boks (sånn liten uten skrulokk) tomatpurè
bruk tomatpurè boksen til mål for resten = tp boks
1 tp boks olivenolje
1 tp boks vann
salt, pepper, organo

Bland alt.
Denne bruker vi til italiensk pizza.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:19   #5
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pizzasaus ønskes

1 boks hermetiske tomater
1-2 fedd hvitløk
1 ts tørket oregano
litt tørket chili

en liten håndfull hakkede basilikumblader
ca 1 ss god olivenolje
ca 1 ts balsamico
salt + pepper

Surr hviløk et par minutter på middels varme. Rør i oregano + chilli. Ha i tomater, kok opp. La putre i en time. Kjør til passende konsistens med stavmikser, ha i basilikum, eddik (kan sløyfes), olje, salt og pepper. Smak evt med litt sukker om det trengs.


Denne blir god, synes jeg, men det tar jo litt tid da.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:21   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzasaus ønskes

Jeg bruker tomatpure, litt vann, olivenolje, fersk chili, bittelitt balsamico, hvitløk, bittelitt sukker, maldonsalt, grovmalt pepper og oregano og/eller basilikum. Får stå lenge på svak varme og koke inn til det er konsentrert og fint.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 19:10   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzasaus ønskes

Surrer løk og litt hvitløk i god olivenolje. Heller over et par bokser med gode tomater (Coop sine økologiske fungerer fint), lar koke godt og smaker til med tomatpuré, sukker, salt, pepper, basilikum, osv.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 19:12   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pizzasaus ønskes

Hvit pizza-saus er veldig godt også

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 19:22   #9
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pizzasaus ønskes

Min pizzasaus er "arvet " etter mamma, og er en hjemmemekka løksaus basert på en eller annen ukebladoppskrift fra den første tiden pizzaen kom til Norge.

2 løk
olje
1 boks hermetiske tomater
1 liten boks tomatpurè
1 ts salt
1/2 ts pepper
1 ss sukker
1/2 ss tørket basilikum

Løken finhakkes og surres myke i 2 ss olje i en kjele. Det skal ikke bli brunt, bare mykt. Ha i tomatpurè og en boks med tomater. Tilsett krydderier, smak til og la sausen småputer i 20-30 minutter.

Jeg foretrekker hele tomater som jeg knuser, fremfor de hakkede, men dette er en smakssak. Legg merke til basilikum og ikke oregano, oregano gir en helt annen smak, enten man tilsetter det i tillegg eller i stedet for basilikum. Dog; man smaker seg selvsagt til og tilpasser sin egen gane. Har jeg ikke tomatpurè, tilsetter jeg ofte litt buljongpulver for å runde av smaken litt. Grillkrydder kan faktisk også smake godt i.
Jeg pleier ikke ha noe annet enn denne sausen og ost, synes faktisk den smaker absolutt best uten kjøtt og andre "toppings". Skulle jeg velge bare en ting jeg skulle spise hver dag resten av mitt liv, ville det uten tvil vært denne pizzaen. Jeg blir aldri lei, og den smaker bare nydelig.


... og gjett hva jeg fikk lyst på nå...

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no