Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Konserter, mat og alkohol

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-17, 00:48   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Det er dumt at ikke debatten kom skikkelig fram i avisene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-17, 00:50   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Nextlife...

Hva som er in vet jeg ikke, men debattene jeg har sett rundt vamp Osv har ikke gått på å ha det drikkefritt og musestille, men om å slippe å bare høre brøling rundt seg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-17, 01:04   #23
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Nextlife...

Hva som er in vet jeg ikke, men debattene jeg har sett rundt vamp Osv har ikke gått på å ha det drikkefritt og musestille, men om å slippe å bare høre brøling rundt seg.

Jeg opplever at det er mye klaging på forskjellig typer støy, og på veldig ulike typer konserter/arrangement med musikk.og jeg prøver å analysere meg frem til hva fellesnevneren her er.
Vamp og DDE var bare et eksempel (følte det var veldig et ytterpunkt ifht klassiske konserter )og har ikke spesifikke opplevelser med klaging på konserter med akkurat disse.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-17, 12:54   #24
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg opplever at det er mye klaging på forskjellig typer støy, og på veldig ulike typer konserter/arrangement med musikk.og jeg prøver å analysere meg frem til hva fellesnevneren her er.
Vamp og DDE var bare et eksempel (følte det var veldig et ytterpunkt ifht klassiske konserter )og har ikke spesifikke opplevelser med klaging på konserter med akkurat disse.

Jeg opplever det litt annerledes, de fleste gangene jeg har vært på konsert med voksent publikum synes jeg tolaransen for hyling, brøl, søling med ølglass og dårlig folkeskikk er skyhøy. Det går fint an å både nyte alkohol og synge med/veksle kommentarer med reisefølget sitt uten å forstyrre andre på mange typer konserter. (Klassisk og aukustisk blir noe annerledes.)

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-17, 20:11   #25
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg opplever det litt annerledes, de fleste gangene jeg har vært på konsert med voksent publikum synes jeg tolaransen for hyling, brøl, søling med ølglass og dårlig folkeskikk er skyhøy. Det går fint an å både nyte alkohol og synge med/veksle kommentarer med reisefølget sitt uten å forstyrre andre på mange typer konserter. (Klassisk og aukustisk blir noe annerledes.)

Ja, jeg er enig med deg, men det virker som det er større oppmerksomhet rundt det nå, eller mindre toleranse.
Jeg leser ganske ofte både innlegg på FB, kronikker og leserinnlegg om dette når for tiden, så det er tydelig at mange lar seg irritere.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-17, 21:40   #26
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Jeg har vært på noen konserter der jeg nærmest har måttet hoppe unna vinglass i farta, folk kjøper sånne svære glass og løper gjennom folkemengden med glass over hodehøyde. Det går definitivt utover opplevelsen selv om det er konsert som ellers tåler både litt snakking og forflytning. Jeg synes heller ikke Bjørn Eidsvåg passer som akkompagnert til trøndersk fæst. På teater og konserter der man sitter i stolrader er toleransen min mindre, der er det greit om folk har noe å drikke, men der stopper det. Klassisk konsert med full servering til ville jeg ikke vært interessert i.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-17, 15:25   #27
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Jeg har nettopp vært på Nattjazz, og der er toleransen for mat, drikke og snakk høy. Jeg blir likevel rimelig varm når to damer står midt inne i haugen foran scenen og roper til hverandre hele tiden mens bandet spiller. Hva er de der for da? Skal de prate kan de trekke vekk fra konsertlokalet.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 10:54   #28
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.


Jeg har vært på mange klassiske konserter siste året i Grieghallen og kan ikke si at jeg har opplevd dette som et problem. Det er noen innimellom som har et glass vin eller en cola. Ellers er det få som spiser eller drikker noe som helst.

Det er MYE vinglass i Griegsalen. Verst er det når en eller annen sponsor har kjøpt de to første radene og det er klirring all mass på første rad. Det er utrolig irriterende, og musikerne har flere ganger uttrykt at de blir veldig forstyrret.

For min del må man gjerne ha vinglass om man sitter på rad 35 og bak.

Så lenge det er akustisk burde man ikke få ta med inn i salen. Ellers må folk gjerne drikke seg fra sans og samling på Kurt Nilsens julekonserter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 12:22   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

På Det Norske får du ta med drikke inn i salen, men du må helle det over i plastglass som ikke klirrer.

Jeg ser liksom ikke helt for meg at du skal nå ut til veldig mange nye kundegrupper ved å tillate mat og drikke i salen. Det er jo selvsagt noe man kan tilpasse pr konsert. I Operaen får man f.eks. ta med øl inn i salen på rockekonserter, men ikke en gang flaskevann på vanlige forestillinger (så sant de ser flaska). På barneforestillinger er de rundere i kanten.

Også var Operaen veldig søte når de solgte tapas og makroner som snacks på hiphopkonsert på taket for noen år siden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 13:02   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Jeg synes nipping fra plastglass bør være innenfor arrangørens beslutningsområde, og tenker at superkresne profesjonelle lyttere kanskje bør være litt mindre opptatt av form og oppdragelse av voksne mennesker. Ja, den var til deg, Ingeborg Moræus Hanssen. Jeg ble helt flau av å høre henne på D18.

Ellers synes jeg helt klart at man bør være veldig obs på alt som lager lyd på akustiske konserter, og har for så vidt generelt sansen for Leif Ove Andsnes' entusiasme, og hans oppfordring til fullstendig fordypning - jeg tror bare ikke det har så stor klangbunn i den generelle befolkningen, dessverre.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 13:14   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Men tror du den generelle befolkningen går på Leif Ove Andenes´konserter, Candy? Ellers er jeg enig i at nipping til plastglass ikke plager meg nevneverdig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 13:18   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men tror du den generelle befolkningen går på Leif Ove Andenes´konserter, Candy? Ellers er jeg enig i at nipping til plastglass ikke plager meg nevneverdig.

Nei, og spørsmålet er om det er den situasjonen arrangørene ønsker? Og selvsagt hvorvidt plastglassnipping endrer hvem som kommer. Uansett forstår jeg godt at profesjonelle aktører ønsker å se på hva som tjener dem best, totalt sett. Og den snobbingen M. Hansen sto for i D18 tenker jeg de fleste arrangører ønsker å distansere seg fra.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 13:21   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Det som jo er interessant, er jo at de ikke bare er den gemene hop som står for drikkingen, det er minst like høy sigarføring/champagneglassføring blant fiffen, aka. abonnements-innehaverne.

Jeg tipper at det er 50+ som er problemet. Jeg har truffet bekjente på konserter, av den akustiske varianten, som har blitt månebedotten over at det var lov å ta med drikke inn.

En annen side av saken er hvem som tjener på dette. I Grieghallen er det jo en ekstern leverandør som står for salg og servering, til høye priser såklart, så det er jo ikke akkurat som om Grieghallen eller stiftelsen (Harmonien) tjener på det. Jeg tror jo heller ikke at folk er der for å drikke i salen, men det er klart at når det koster mye for et glass vil folk drikke opp.


(Nå ble dette muligens ambivalent. Men jeg har jo selv tatt med glass inn. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 13:27   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Ja, lederen fra Grieghallen var helt tydelig på at dette var konsertarrangørens ønske og ansvar, men at de ikke (lenger) hadde regler mot det. Jeg synes jo av prinsipp at det må være kommersielle aktørers rett å arrangere konserter slik det tjener dem best, så lenge det er innenfor lover og regler.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 13:27   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Jeg har ikke hørt M. Hansen (Men er ofte ekstremt på kant med henne), ei heller gidder jeg å betale for å lese artikkelen det lenkes til, så jeg vet jo egentlig ikke helt hva vi diskuterer.

Jeg syns at arrangør har et ansvar for at konsertoppelvelsen skal være bra, både for utøver og publikum, og begge skal være klar over hvilke forutsetninger som gjelder. Jeg liker f.eks at Operaen er kompromissløse på at du ikke får slippe inn i salen midt i en akt. Men syns også det er greit at de løsner på snippen på rockekonsertene. Så forutsetningene må kommuniseres godt, og kan variere fra forestilling til forestilling. I UK har de ofte det som heter "relaxed performance" på teaterne og i filharmonien; det er forestillinger der det ikke gjør noe at man lager lyd, og takhøyden er større. Oftest retter de seg mot publikum med diverse funksjonshemminger, autisme etc. Så man kan jo godt utvide det til å ha julekonserter med middag i salen for den saks skyld, men da må det være konseptet, liksom. Og ikke gjelde på alle forestillingene.

Jeg tror ikke Grieghallen tjener noe mer på å bli Wallmans salonger, bare med klassisk musikk, det høres ut som et desperat move som ikke har grunn i ekte kunnskap om publikum og publikumsutvikling. Men om man f.eks. tillater at publikum har med et plastglass med resten av vinen sin ser jeg ikke noe stort problem i. Dvs. det er innmari trangt i Grieghallen, og det er skikkelig dritt om det rødvinsglasset blir sparket ned i veska til hun på raden foran.

Perosnlig skulle jeg ønske at alle som får sponsorbilletter kunne gå på samme forestilling, så slapp vi andre folk som ikke skjønner opera eller dans og må kommentere høyt gjennom hele forestillingen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 13:31   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Ja, jeg tror heller ikke arrangører alltid tjener på frislipp på alt alltid, men jeg vil for alltid forsvare deres rett til å velge, for å være litt blasfemisk på Voltaires vegne.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 13:34   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Ja, jeg syns ikke det skal være en nasjonal regel mot mat og grikke på konserter, akkurat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 13:43   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg syns ikke det skal være en nasjonal regel mot mat og grikke på konserter, akkurat.

Nei, og ei heller på en type konserter eller arenaer - da må det i tilfelle være stiftelsens/eiers avgjørelse. Men en diskusjon om hva som er lurt for å bevare kjernepublikummet vs. å trekke nye er selvsagt aldri forgjeves.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 13:46   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg har nettopp vært på Nattjazz, og der er toleransen for mat, drikke og snakk høy. Jeg blir likevel rimelig varm når to damer står midt inne i haugen foran scenen og roper til hverandre hele tiden mens bandet spiller. Hva er de der for da? Skal de prate kan de trekke vekk fra konsertlokalet.

Her, derimot, kommer MIN indre voksenoppdrager inn. Jeg tåler mye på konserter, men folk som skal presse seg helt frem mot scenen for å skravle høyt og støyende, de får en sterk oppfordring om å holde kjeft eller trekke bak.

Så det bor kanskje en IMH i oss alle.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 14:08   #40
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konserter, mat og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Perosnlig skulle jeg ønske at alle som får sponsorbilletter kunne gå på samme forestilling, så slapp vi andre folk som ikke skjønner opera eller dans og må kommentere høyt gjennom hele forestillingen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no