Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-17, 21:23   #81
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg viser til min link nr 2 i HI hvor politiet i etterkant gikk ut i avisa og sier: "vi gjorde rett". Men jeg forbeholder meg retten til å være uenig i det, og det er jeg tydeligvis ikke helt alene om så mye plass dette får i media nå i etterkant.

Nei, det er mange som er enig med deg i det

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-17, 21:51   #82
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.475
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg viser til min link nr 2 i HI hvor politiet i etterkant gikk ut i avisa og sier: "vi gjorde rett". Men jeg forbeholder meg retten til å være uenig i det, og det er jeg tydeligvis ikke helt alene om så mye plass dette får i media nå i etterkant.

Det er selvfølgelig lov å være uenige, det interessante er ofte i hva uenigheten skyldes. Veldig ofte skyldes det at man vekter ting ulikt, typisk er det fordeler og ulemper med å få barn tidlig - og grunnen til at det kan være vanskelig å være enige om når "det passer" å få barn er at man vekter disse fordelene forskjellig - noe av rent private grunner, det "passer bedre" inn i livssituasjonen for eksempel.

Jeg synes dog ikke argumenter som "det er jeg tydeligvis ikke helt alene om" er så veldig oppklarende.

For meg er det vesentlige å peke på de bak og ikke politiet. Spesielt med tanke på den nye politireformen ville jeg ha vært forsiktig med å si at politet "lett" skal kunne stoppe 60-70 stykker - jeg tenker at det å stoppe så mange, spesielt med mange rundt, mer vil minne om en militæraksjon enn en politiaksjon. (I parantes bemerket - det var i denne uken jeg så at brannvesenet klagde over at både politi og helsepersonell var for sene til ulykker slik at brannvesenet måtte både roe ned aggresive personer og utføre helsehjelp, noe de var lite komfortable med)

Jeg vil tro at et forebyggende arbeid, registrering, økonomiske sansjoner, splitting av miljøet (får disse folkene eksempelvis sone sammen? Der er det sikkert god tid til å sitte å kokkelure i ro og fred) er bedre måter å håndtere det på. Jeg tror heller ikke at det er så stor forskjell på måten man jobber med nynazistiske miljøer på enn feks kriminelle mc-miljøer.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 07:59   #83
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg tror heller ikke at det er så stor forskjell på måten man jobber med nynazistiske miljøer på enn feks kriminelle mc-miljøer.

Men tror du politiet i Kristiansand hadde stoppet en kriminell mc-gjeng på 70 stk. som kjørte ulovlig i gaten for å demonstrere? Hvis de ellers ikke utøvde vold mot noen? Sånn siden vi først er inne på Hva med-tanken?

Jeg syns det gir riv, rusk, gale signaler å fjerne fredelige motdemonstranter, mens man lar voldelige nazister marsjere ulovlig. Så kan man forklare det med ytringsfrihet eller hva man vil at man syns det var et lurt trekk av Kristiansand-politiet. De hadde både lovhjemmel og tilgjengelige ressurser til å stoppe demonstrasjonen.

Det skal for faen ikke være lett å demonstrere for nazister.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 08:05   #84
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg vil tro at et forebyggende arbeid, registrering, økonomiske sansjoner, splitting av miljøet (får disse folkene eksempelvis sone sammen? Der er det sikkert god tid til å sitte å kokkelure i ro og fred) er bedre måter å håndtere det på. Jeg tror heller ikke at det er så stor forskjell på måten man jobber med nynazistiske miljøer på enn feks kriminelle mc-miljøer.

Jeg er ikke i tvil om at dette er arbeidsmetoder som også bør benyttes, men det var ikke muligheter politiet i Kristiansand hadde da de skjønte at det skulle være en demonstrasjon om noen timer. De kunne nektet dem å marsjere, og dette ville trolig medført voldelige episoder. Jeg har en viss forståelse for at politiet ikke stopper demonstrasjonen selv om jeg ikke er helt enig i at det er riktig.

MEN; at de arresterer en fyr som helt frivillig stiller seg stille opp foran toget og frivillig får bank er utenfor min fatteevne. Nå har nazistene fått en mulighet til å skrive om hvordan politiet støtter dem på nettsidene sine, og hvor ynkelig demonstranten var. Han kunne fått holde på akkurat som han ville, mener jeg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 08:15   #85
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.097
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.


Det skal for faen ikke være lett å demonstrere for nazister.

Stortinget har bestemt at staten ikje skal forhåndssensurere, og at en demonstrasjobs politiske budskap ikke skal vurderes mht om de s kal få demonstrere.

Tjorven; straffeloven er slik at man ikke frivillig kan be om å få bank. Politiet kan da gripe inn, uansett situasjon. Feks i forhåndsavtalte Slosskamper. Oolitiet skal opprettholde ro og orden.

Det er også forskjell på å fjerne en person og å arrestere en person.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 08:25   #86
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Tjorven; straffeloven er slik at man ikke frivillig kan be om å få bank. Politiet kan da gripe inn, uansett situasjon. Feks i forhåndsavtalte Slosskamper. Oolitiet skal opprettholde ro og orden.

Det er også forskjell på å fjerne en person og å arrestere en person.

Ok. Det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg synes det er merkelig at de velger å fjerne den som blir slått heller enn den som slår, men da har de regelverket på sin side.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 08:27   #87
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Stortinget har bestemt at staten ikje skal forhåndssensurere, og at en demonstrasjobs politiske budskap ikke skal vurderes mht om de s kal få demonstrere.
.

Røverdatter snakker ikke om forhåndssensur, men om at politiet både hadde hjemmel og ressurser til å stoppe demoen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 08:33   #88
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.097
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ok. Det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg synes det er merkelig at de velger å fjerne den som blir slått heller enn den som slår, men da har de regelverket på sin side.

At de fjerner en person som stiller seg opp foran en gjeng som flere ganger har drept folk, også i tilsvarende demonstrasjoner, synes jeg er helt greit.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 08:37   #89
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.097
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

For øvrig står det mye klokt her, synes jeg.

http://www.dagbladet.no/kultur/polit...egien/68555822

http://www.dagbladet.no/kultur/derfo...trere/68551627

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 08:37   #90
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.097
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Dobbel

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 08:40   #91
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

At de fjerner en person som stiller seg opp foran en gjeng som flere ganger har drept folk, også i tilsvarende demonstrasjoner, synes jeg er helt greit.

Desto større grunn til å ikke la disse forbigå regelverk og marsjere uhindret og spre frykt, skulle man tro.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:00   #92
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Jeg ser "logikken" i politiets reaksjon. At de velger å fjerne fredelige motdemonstranter er lettere for dem, enn å fjerne dem som faktisk yter vold. Men jeg syns ikke politiet gjorde noen god jobb her. Jeg skjønner at de fryktet at det skulle eskalere, men en slik frykt fra politimakten kan vi da ikke ha her i landet??
Det er som jeg prøver å lære ungene mine; "selv om storebror sier nei til deg, eller er uenig med deg, så er det ikke lov å slå!"

https://radikalportal.no/2017/08/01/...ene-marsjerte/

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:09   #93
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Så i praksis er det greit at utenlandske, blandet med noen norske, terrorister marsjerer i gatene våre fordi det kan bli bråk av å stoppe dem. To av disse i denne naziklubben er dømt for å ha drept en transperson. De skryter av å brenne Pride-flagg på nettsidene sine.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:18   #94
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Jeg kan forstå vurderingen ut fra rent praktiske hensyn mtp å forhindre vold. Jeg reagerer likevel sterkt.

Noe som virkelig skremmer meg her er at denne gjengen, som visstnok er så overvåket og som medførte skikkelig mobilisering i Østfold, kan forflytte opplegget til Kristiansand på en måte som medfører overraskelse for politiet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:20   #95
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

En annen ting jeg mislikte sterkt var mediedekningen disse fikk på forhånd. De får akkurat som bestilt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:24   #96
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Har dere vært på nettstedet deres? Frihetskamp.net? Sjekk kommentarfeltene. Og artiklene.

https://www.frihetskamp.net/den-sist...t-homolobbyen/

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:27   #97
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Så i praksis er det greit at utenlandske, blandet med noen norske, terrorister marsjerer i gatene våre fordi det kan bli bråk av å stoppe dem. To av disse i denne naziklubben er dømt for å ha drept en transperson. De skryter av å brenne Pride-flagg på nettsidene sine.

Det er jo ikke greit på en flekk.

Skulle likt å se politiet fjerne fredelige nynazister mens en gjeng med 70 for eksempel IS-aktivister marsjerte i gaten.

Grunnen til at man skal søke i forkant av en demonstrasjon er jo for at politiet skal vurdere sikkerheten målt opp mot hvem gruppen består av. Å la disse nazistene gå i fred undergraver reguleringen av dette og gir signaler om at så lenge de går pent så får de gå i fred for både politi og motdemonstranter uavhengig av godkjent søknad og varsling i forkant. Det er vel å legge til rette for mengder av bråk i fremtiden.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:38   #98
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Jeg forstår godt at de ikke fikk tillatelse til å demonstrere i første omgang. Ikke pga parolen "knus homolobbyen" alene, men i sammenheng med hvem de er ellers (voldelige, truende, kriminelle kjeltringer som har vist at de ikke vil forholde seg til politiets påbud).

For å si det på en annen måte: Jeg har møtt fredelige, fredselskende kristne mennesker som mener bestemt at de homofiles organisasjoner, prideparader, Skam-sesonger, politisk påvirkning, osv. er en uforholdsmessig kraftig påvirkning i samfunnet, og drar det i gal retning (bort fra Guds ord). Jeg tror bestemt jeg har hørt ordene homofil og lobby brukt i samme setning av disse. Om de skulle bestemt seg for å demonstrere mot summen av partnerskapslov, ny vigselsliturgi og adopsjonsrettigheter, og en av parolene (i tillegg til "ja til det tradisjonelle ekteskapet" og "Ja til kjærlighet mellom mann og kvinne" og "Ekteskapet er innstiftet av Gud") hadde vært "Knus Homolobbyen" så hadde de møtt motbør og motdemonstrasjoner og argumenter, men jeg tror definitivt de hadde fått lov til å gå i tog.

Når voldelige kriminelle med et uttalt mål om å fjerne homofile og fargede velger samme parole så blir totalen en helt annen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 09:51   #99
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg kan forstå vurderingen ut fra rent praktiske hensyn mtp å forhindre vold. Jeg reagerer likevel sterkt.

Noe som virkelig skremmer meg her er at denne gjengen, som visstnok er så overvåket og som medførte skikkelig mobilisering i Østfold, kan forflytte opplegget til Kristiansand på en måte som medfører overraskelse for politiet.

Jeg tror de hadde tidlige signaler om at dette var planlagt, men fikk ikke bekreftet tidspunkt før tidlig samme morgen. I følge politisjefen påvirket det ikke beslutningen om ikke å kalle inn ekstrastyrkene fra Rygge, de ønsket uansett ikke å stoppe demonstrasjonen med makt.

Røverdatter, hvis jeg skjønner Elden riktig, har dette endret seg etter at den nye politiloven trådte i kraft nettopp. Man har ikke søknadsplikt, kun meldeplikt. Denne demoen ble meldt, bare på svært kort varsel (og ikke skriftlig), men loven presiserer ikke form eller tidsfrist. Det er snakk om å gi forelegg, også for å prøve å etablere disse faktorene, hvis jeg forsto ham rett.

Politiet har uansett til en hver tid rett til å stoppe demo, meldt eller ikke, hvis den medfører fare for vold, men konseptet "lovlig eller ulovlig" demo blir ikke meningsbærende slik som før? Deres vurdering var at det var mulig å la denne gjennomføres uten vold, og de hadde jo rett. Sånn sett kan det jo argumenteres for at de har gjort det politifaglig riktige.

Selvsagt kunne de valgt å gå i konfrontasjon og dermed fått en voldelig demo som de kunne stoppet med loven i hånd. Kanskje skulle de gjort det, fra vanlige folks rettspersepsjon. Men jeg er helt enig med Pelle, vi skal ALDRI ha en politistyrke som stopper en demonstrasjon ut fra hva den representerer. Det er ikke politiets rolle, og det er en ekstremt slippery slope.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 10:13   #100
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg forstår godt at de ikke fikk tillatelse til å demonstrere i første omgang. Ikke pga parolen "knus homolobbyen" alene, men i sammenheng med hvem de er ellers (voldelige, truende, kriminelle kjeltringer som har vist at de ikke vil forholde seg til politiets påbud).

Tenker du på i Fredrikstad? De fikk tillatelse. Og den ble ikke trukket tilbake fordi de er voldelige, truende kriminelle kjeltringer, men fordi politiet var redd for omfanget av motdemonstrasjonene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no