Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Se resultatene: Er det greit å strikke på kurs?
Ja 6 5,17%
Ja dersom det ikke kreves noe annet enn at man sitter og lytter og eventuelt noterer litt 26 22,41%
Det kommer an på kurset 37 31,90%
Nei 45 38,79%
Bare hvis man deler ut kopier av oppskriften til alle de andre kursdeltakerne 2 1,72%
Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-10, 18:48   #21
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.290
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jeg er muligens mer engasjert om jeg får strikke samtidig som jeg lytter på en forelesning enn om jeg sitter ytterst på stolen min klar til sprang. Det siste er nok tegn på at forelesningen er råkjedelig og at jeg vil først ut døra.

I aktivitetsbaserte undervisningstimer strikker jeg ikke. Men skal jeg sitte på ræva i tre timer strikker jeg enten jeg sitter forrerst eller bakerst.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:01   #22
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.139
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Liker det ikke. Jeg holder en del kurs/møter og ønsker deltakernes fulle oppmerksomhet. Dessuten liker jeg dialog og det blir hemmende når noen sitter med nesa i et strikktøy eller en avis for den saks skyld. Det virker som de ikke er så interessert eller følge med.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:04   #23
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Det kommer an på kurset. Jeg hekler ikke på jobbkurs, fordi det ikke tar seg ut. Men jeg hekler på fagforeningskurs. Jeg har kroniske smerter og sliter en del med å sitte hele dagen i en stol, og den uroen i kroppen får jeg veldig mye bedre ut med å ha et enkelt håndarbeide i hendene. Men det hender jeg spør kursleder. Og så hekler jeg på absolutt alle politiske møter på kveldstid.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:05   #24
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Grunnen til at jeg vil strikke er at jeg følger mye bedre med på det somblir sagt da, så srgumenter om full oppmerksomhet blir liksom litt på siden.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:13   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Om jeg ikke strikker på kurs blir jeg sittende med penn og papir og skrive huskelister og tegne plantegninger for ominnredning og hage. Når jeg strikker får jeg med meg alt, om jeg tegner og skriver aner jeg ikke hva det blir snakket om. Å bare sitte der klarer jeg ikke. Jeg er avhengig av å bevege hendene mine.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:14   #26
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Om jeg ikke strikker på kurs blir jeg sittende med penn og papir og skrive huskelister og tegne plantegninger for ominnredning og hage. Når jeg strikker får jeg med meg alt, om jeg tegner og skriver aner jeg ikke hva det blir snakket om. Å bare sitte der klarer jeg ikke. Jeg er avhengig av å bevege hendene mine.

Det er vel egentlig det jeg også ender opp med å gjøre.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:16   #27
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jeg strikker på kurs dersom jeg sitter sånn at jeg ikke føler at jeg forstyrrer andre. Jeg mener ærlig og oppriktig at jeg følger bedre med om jeg strikker, fordi hendene er opptatt. Jeg strikker selvsagt ikke mønsterstrikk, eller noe jeg må følge veldig med på. Dersom jeg ikke strikker, så ender jeg, som Chanett, ofte opp med å skrive lister i stedet for, og da mister jeg tråden i det som blir sagt.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:19   #28
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.139
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Er det virkelig så vanlig at man ikke klarer konsentrere seg uten å holde på med noe annet, altså?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:21   #29
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Er det virkelig så vanlig at man ikke klarer konsentrere seg uten å holde på med noe annet, altså?

For min del, ja.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:23   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Er det virkelig så vanlig at man ikke klarer konsentrere seg uten å holde på med noe annet, altså?

Jeg er i alle fall slik når det er snakk om å lytte.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:23   #31
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nei det er ikke ok. Utrolig lite motiverende å være kursholder for folk som virker delvis engasjerte.

Jeg holder en del kurs, leder møter osv. og jeg har da ingen problemer med at folk strikker eller hekler mens jeg snakker!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:25   #32
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Er det virkelig så vanlig at man ikke klarer konsentrere seg uten å holde på med noe annet, altså?

Ja. Når det jeg skal følge med på ikke opptar hele hjernen må noe annet sørge for å holde den resterende delen på plass. Slik har jeg vært siden 1. klasse på barneskolen. Musikk kan være en teknikk, strikking eller tegning en annen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:27   #33
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Her var det så mange grunner til å strikke på kurs at jeg vurderer å tipse mannen om det.
Han sliter med å holde seg våken nemlig.

Jeg har nokså høy terskel for å dra fram strikketøyet sammen med andre mennesker. Ja, hvis jeg ikke sitter i stua sammen med mannen eller er på strikketreff da.
Men jeg har jammen hørt mange hørespill og lydbøker mens jeg har strikket/brodert/tegnet, så jeg regner med jeg kan konsentrere meg like godt om kursinnholdet hvis jeg bare blir komfortabel med å strikke i den settingen.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:29   #34
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Det kommer helt an på type kurs jeg er på, er det en diger sal og jeg kan gjemme meg litt bak så strikker jeg, og klarer på den måten å holde fokus mye bedre enn uten. På jobbsamlinger og interne avdelingsmøter så strikker jeg også, og jeg tviler på at mine kolleger tror jeg er sløv og ikke følger med, for jeg er nok av de mer engasjerte på slike ting.

Jeg har ved et par anledninger spurt kursholder om det er greit at jeg strikker, og forklarer hvordan og hvorfor, og respekterer selvsagt et nei.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:29   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.860
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jeg må innrømme at jeg hadde blitt veldig overraska hvis noen dro fram strikketøyet på et kurs jeg var til stede på. Det har jeg ikke sett siden studiedagene, tror jeg, da klirringen av strikkepinner nesten drev oss til vanvidd.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:31   #36
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja. Når det jeg skal følge med på ikke opptar hele hjernen må noe annet sørge for å holde den resterende delen på plass. Slik har jeg vært siden 1. klasse på barneskolen. Musikk kan være en teknikk, strikking eller tegning en annen.

Sånn er jeg også. Strikket en god del da jeg var student, og det var nok mer enn en medstudent som var oppgitt over at jeg i tillegg til å ta notater klarte å strikke og diskutere med foreleser, og for eksempel påpeke feil i utregninger på tavla.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:32   #37
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det har jeg ikke sett siden studiedagene, tror jeg, da klirringen av strikkepinner nesten drev oss til vanvidd.

Jeg har alltid lurt på dette. Hvordan får man strikkepinnene til å klirre? Nå bruker jeg jo tre, men de klirret ikke da jeg brukte metall heller.

Jeg holder strikketøyet diskret i fanget, og jeg ser ikke på det, jeg ser selvsagt på kursholderen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:33   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg må innrømme at jeg hadde blitt veldig overraska hvis noen dro fram strikketøyet på et kurs jeg var til stede på. Det har jeg ikke sett siden studiedagene, tror jeg, da klirringen av strikkepinner nesten drev oss til vanvidd.

Man har da trepinner. *har utstyret i orden*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:33   #39
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.860
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har alltid lurt på dette. Hvordan får man strikkepinnene til å klirre? Nå bruker jeg jo tre, men de klirret ikke da jeg brukte metall heller.

Jeg husker det som at de klirret, i alle fall - og må innrømme at det distraherer meg ganske mye.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:38   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har alltid lurt på dette. Hvordan får man strikkepinnene til å klirre? Nå bruker jeg jo tre, men de klirret ikke da jeg brukte metall heller.

Jeg holder strikketøyet diskret i fanget, og jeg ser ikke på det, jeg ser selvsagt på kursholderen.

Joda, metallpinner og sånn litt hektisk nå-strikker-jeg-fortere-enn-jeg-egentlig-får-til-strikking klirrer. Jeg lover. Eller klikker alt ettersom, irriterende lyder er det i hvertfall.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no