Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør jobben bli "familie"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-12, 13:59   #21
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Som arbeidsgiver forstår jeg at de vil ha folk så lojale som mulig. Men jeg syns også det er litt sleipt og vil ikke ha det sånn selv.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 13:59   #22
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.014
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Nei nei nei!!!! Noen har jeg mer kjemi mer enn andre, og har kontakt med på fritiden. Ellers er jobb rett og slett jobb. Noe jeg får penger for. Men det er jo et pluss at vi ler og har det hyggelig sammen. Egentlig et must. Men familien min blir de aldri.
Helgene er forbeholdt den virkelige familien min. Hvis ikke de plutselig skulle finne på å spandere en tur til Paris ( never gonna happen) en helg. Da er jeg med på fritiden min.
Jeg er også med på småsosiale ting utenfor som er en engangshendelse. Feks avskjedsmiddag for en kollega, kafetur, curlig etc. Det vrimler ikke av det, så enda har jeg ikke blitt stressa.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 14:03   #23
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.985
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Som det nevnes her; jeg forstår jo at arbeidsgiver vil ha folk så lojale som mulig, men de bør hente meg finne andre måter å fremme lojalitet på enn å tre arbeidsplassen nedover ørene på folk i fritiden.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 14:05   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.874
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Selvfølgelig kan man ikke pålegge noen noe sånt.

Men det kan oppstå av seg selv. Jeg har flere ganger jobbet i prosjektgrupper der vi har kombinert kollegaforholdet med ganske nære vennskap, og det kan stimulere til en voldsom produktivitet og kreativitet, og gi fantastiske arbeidsdager. Jeg klarer ikke å være imot det, altså, så lenge man klarer å balansere det mot familielivet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 14:06   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.595
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Altså. Jeg bryr meg om kollegaene mine. Jeg er fullstendig lojal. De kan ringe meg midt på natta om det trengs. Jeg elsker jobben min.

Men det er ikke aktuelt at en kollega får komme hjem til meg. Jeg drar ikke hjem til dem. Familiene skal ikke merges. Det skal holdes på et nivå hvor jeg kan holde privatsfæren og særlig familien min fullstendig utenom dersom en kollega skulle vise seg å slutte, for eksempel.

Jeg har vært hjemme hos sjefen, han samlet oss 3 han var sjef over oglaget middag som avslutning for vikaren min. Jeg hadde med min sønn som er like gammel som hans yngste. Sjefen og hans familie har vært hjemme hos og hilst på babyen vår også. Jeg har til og med besøkt dem på sykehuset når babyen var nyfødt (eller, rettere sagt, vi var på omvisning på sykehuset, så vi avtalte å stikke innom på besøksrommet og se om de var der, og der var de.)

Mannen min har vært på fotballkamp sammen med sjefen min også (vi hadde nemlig sesongkort, men så fikk jeg den babyen, og kunne jo altså ikke gå på kamp lenger...)

Men nei, jobben, eller sjefen, er og blir aldri familie.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 14:06   #26
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Alt til sin tid tenker jeg.
I tidlig 20 åra jobbet jeg på et lite hotell. Der var vi en helt fantastisk gjeng, som ble en familie. PÅ godt og vondt. Det var bl annet der jeg møtte mannen.
Men det var riktig tid, riktige folk og riktig sted.
I min nåværende jobb har jeg ikke behov for å anse jobben som en familie. Jeg har mitt liv utenfor jobben, som jeg føler jeg ikke vil blande inn i jobben og omvendt.

Jeg kan også skrive under på at all sosialisering skal skje i helger.
Jeg jobber hver tredje helg, mannen jobber annen hver. Dvs at helger er hellige for familien. og at man da blir sett på som usosial, innesitter, lite interesert i å bli bedre kjent med kollegaer ol fordi man velger å takke nei, og tilbringe tid sammen med familien, det synes jeg er en uting.

Men for all del, jeg er ikke alltid hjemmesitter på sosiale sammenkomster.Men jeg føler ikke for å være med hver eneste gang.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 14:07   #27
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.396
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Det kan godt være vennskapelig, hyggelig, sosialt og også ganske personlig med kolleger på jobb. Men de blir aldri familien min. Jeg har blitt god venn med flere jeg har jobbet sammen med, men det har oftest dreid seg om rene jobbvennskap - kun i arbeidstiden.

Her jeg jobber nå er jeg med og tilrettelegger for et godt sosialt miljø i arbeidstiden, men ingen forventer at jobben skal bli familie for arbeidstakerne. Godt sosialt miljø øker i noen grad produktiviteten mener jeg, men det er en grense for alt.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 14:20   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.146
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men det kan oppstå av seg selv. Jeg har flere ganger jobbet i prosjektgrupper der vi har kombinert kollegaforholdet med ganske nære vennskap, og det kan stimulere til en voldsom produktivitet og kreativitet, og gi fantastiske arbeidsdager. Jeg klarer ikke å være imot det, altså, så lenge man klarer å balansere det mot familielivet.

Nei, det er jo nesten like håpløst å være mot det som å insistere på at det skal være sånn. Det er mye å hente i tette bånd i jobbrelasjoner, både personlig og faglig, såklart. Jeg setter selv pris på noe tettere bånd enn det flere i tråden gir uttrykk for. Men blir det veldig tett, så er det mer å risikere, også, f.eks. ved omorganiseringer, eller der noen tar andre jobbmessige valg enn man selv skulle ønske at de gjorde, eller der man - for å ta et helt hypotetisk eksempel - blir værende altfor lenge i en jobb som åpenbart ikke har noen fremtid fordi man har en (for?) sterk lojalitet til arbeidssted og/eller kolleger. (Men det er fremdeles fint å ha det forholdet jeg har til flere ekskolleger og -sjefer, det er det.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 14:21   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Når jeg tenker meg om jobber jeg jo forsåvidt med familie også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 14:26   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.015
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Jeg kommer aldri til å gi høy score på familiefølelsen i den undersøkelsen, men jeg synes ikke det er noe mål heller.

Egentlig er det fantastiske ting de tilbyr. Langhelger i utlandet, helger på høyfjellshotell, en uke på seminar i USA (fantastisk seminar i fantastisk by) og middager på fancy restauranter. Jeg antar at alt er sånn man etterlyser hvis man ikke har tilbudet.

Og da føler jeg meg skrekkelig utakknemlig som sier at jeg heller vil være hjemme og gå på ski med ungene. Jeg bruker så mye tid på jobben i hverdagene at jeg vil bruke helgene på meg og mine.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 14:33   #31
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Jeg hadde blitt svett av dette...og syns det er en uting å fylle på med sosiale arrangementer i helgene.
Men sånn er det på mange arbeidsplasser - og jeg tenker at intensjonene om å binde til seg arbeidstakerne slik er å øke produktiviteten - og resultatene. Mange liker å ha det slik men føles det som en tvangstrøye får man finne på noe annet. På min arbeidsplass var det slik for noen år siden - men etter utskiftning av ledergruppe ++ så har dette endret seg heldigvis.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 14:58   #32
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Jeg jobber i en bransje der ganske mange har jobben som familie. Eller som Livet, til og med. Og jeg har sett noen skikkelig stygge eksempler på hvordan det kan gå når jobben kanskje ikke går så bra lenger. Ikke at det skal brukes som et argument for at man ikke skal oppleve jobben sin som familie, men en viss refleksjon rundt hvem og hva man er utenfor jobbrollen synes jeg høres sunt ut.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 15:00   #33
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.757
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Jeg synes Tjorvens ledelse er sær. En ting er å trives på jobben, men for meg vil det kun være en del av livet. Familie og venner vil alltid bli prioritert høyere (også fordi jeg innehar svært få karriereambisjoner). Å stille opp på mange eventer utenfor arbeidstid er uaktuelt for meg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 15:02   #34
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.146
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

I tillegg til de nevnte risikoene synes jeg det er et poeng at i interessekonflikter og faglige uenigheter på en arbeidsplass bør man kunne ha, hm, hovedlojaliteten sin til sitt eget ansvarsområde og sin egen stilling, og ikke til "tilfeldige" arbeidskolleger. Det kan være vanskeligere hvis man har tette bånd til hverandre. (Det er jo blant annet det som er grunnen til at man gjerne ikke anbefaler det å blande forretninger og vennskap, for eksempel.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 15:10   #35
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Når jeg tenker på det enkelte forteller om familie, så kan vel ledelsen ofte være glad det ikke er slik.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 15:14   #36
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Jeg skulle ønske meg en langhelg i utlandet, et seminar i USA og middag ute med kollegene på jobbens regning. I steden får vi et julebord vi betaler selv :-) - men det er hyggelig det også.

Jeg har to utrolig gode venninner som jeg har fått på jobb. De vil være mine venninner til den dagen vi dør selv om vi skulle slutte å være kollegaer. Ellers er det hyggelig på jobb, men ingen familie.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 15:29   #37
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Mannen min sin jobb er til en viss grad slik, det er mye sosiale happenings på kveldstid og noen helger i året, noen av helgetilstelningene er med familie. Og for meg oppleves det som en belastning, for det tar bort tid fra meg og fra familien, og for mannen blir det også litt slitsomt, for han slites mellom å ville være med på alt som er gøy og å ikke kunne fordi han prioriterer familien høyere.

Min jobb har en fast helgetur i året, og enda et helgearrangement sånn ca hvert tredje år. Jeg er litt motstander av at jobben vil okkupere helgene også, det er nok med at det tar ukedager og enkelte kvelder. Men jeg er likevel med av og til, rett og slett fordi det er en fin arena å sosialisere på. Men jeg vil uansett aldri regne jobben som familien min, selv om det er et fint og hyggelig sted å arbeide.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 17:37   #38
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Mannens jobb er litt familie. Også for meg. De legger opp til det, har familiearrangementer og på fredag skal jeg på middag for partnere. Jadda. Men det er veldig hyggelige mennesker og slett ikke på noe tvangsnivå. Men det er heller ikke der greit å aldri møte på arrangementer på fritiden, men de legger ikke beslag på mange helger. Jeg tror det går ca 3 helger i året hvorav den ene er tur med partner. Ellers ligger alt av møter og arrangementer til en fast ukedag, og der bør de møte når de kan. Grunnen til at dette er greit er at det er veldig mye fleksibilitet og goodwill andre veien.

Min jobb.... tja? Nei, jeg ser ikke på dem som familie, men jeg kan gjerne se på kollegaer som venner. De kan gjerne komme hjem til meg og vi kan gjerne treffes på fritiden, men familie blir de dog ikke. Det legges ikke opp til det heller.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 17:46   #39
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg vil ikke at jobben skal bli familie. Jeg har en flott arbeidsplass - jeg trives, har gode kolleger, kan fint finne på å dra på kafe med kolleger en kveld, eller ta en lønningspils etc. - men jeg er ikke interessert i mange aktiviteter på kvelder og helger som man føler en uoffisiell forpliktelse for å delta på. Jeg har en familie - og den kommer alltid først. Det er dem jeg primært ønsker å tilbringe fritiden min med, deretter kommer venner og til slutt jobb.



Men i og med at kollegaene mine også er blant mine beste venner og vi tilbringer en del tid sammen på fritiden også så sklir vel muligens jobben litt inn i privatlivet mitt også.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 19:39   #40
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jobben bli "familie"?

Om jobben min er familie, så vet jeg hvem som er svigertigeren i hvert fall.

Jeg har akkurat svart på medarbeidertilfredshetsundersøkelsen på jobb, der et av punktene er hvorvidt man føler at man har en fin balanse mellom familieliv og arbeidsliv.
Og det er en fin tilnærming, all den tid vi har perioder med mye press og da går det jo utover familien til syvende og sist.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no