Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-06, 14:11   #41
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ringenes herre. Jeg hater å si at jeg ikke kommer igjennom bøker, men den har jeg strengt tatt holdt på med siden 1992, så nå få jeg vel kaste inn håndkleet. Har utgaven med alle tre bøkene i en stor bok, og er på s.748, men ikke snakk om jeg orker å lese ut hele.

Jan Kjærstad sine bøker slukte jeg. Don Quijote er morsom. Ulysses har jeg heller ikke kommet meg igjennom, men det er kanskje fordi jeg ikke har begynt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 15:21   #42
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Vindens skygge og Forføreren er begge skikkelige godbøker, syns jeg. Så det så.

Vindens Skygge var ikke dårlig, jeg blir bare så altfor lett distrahert hvis jeg kommer over en annen, skikkelig fristende bok.
Forføreren er svinbra.
:nolos nikkedukke: :meloopers:

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 15:24   #43
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Å, en til jeg kom på. T. Singer av Dag Solstad. Utrooooooooooooolig kjedelig.

Har faktisk droppet alt av Dag'n etterpå, klok av skade. :sovesyke:

Nei, nei, nei! Du må gi han en sjanse til. Prøv Forsøk på å Beskrive det Ugjennomtrengelige.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 15:52   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ringenes Herre var aldri noe problem, slet litt mer med Silmarillion. Men etter å ha lest den ut første gangen, har jeg lest den et par ganger til.

Ellers kom jeg meg aldri gjennom "Dannelse".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 15:57   #45
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ellers kom jeg meg aldri gjennom "Dannelse".

:iik:

"Dannelse" var helt fæl. For ikke å eksplodere av kjedsomhet, ga jeg meg lov til å slutte etter del 1. Men det tok mange, mange måneder å komme dit. Absolutt grufullt kjedelig og altfor lite relevant for ikke-tyskere.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 16:11   #46
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Det er nok noen, men den siste var "Modellen" av Lars Saabye Christensen. Den var dyster og kjedelig og hadde aldri noe høydepunkt (iallefall ikke dit jeg var kommet). Da en kollega av meg sa at den aldri fikk det heller gav jeg opp.

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 16:25   #47
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en lesehest av dimensjoner, og den eneste boka jeg ikke har lest ferdig er "Rosens navn".
Filmen er jo en av mine favoritter, så jeg synes det er virkelig pinlig at jeg ikke klarte å lese den ferdig. (Kom ikke lenger enn de første 5-6 sidene, og forsto absolutt ingenting. De tar for seg hvem som er med,og hvordan klosteret er, og jeg klarte ikke å konsentrere meg Kom altså aldri så langt at noe som helst begynte å skje......) Så så jeg filmen, og da orket jeg ikke å lese boka i etterhånd. Liker å gjøre det i motsatt rekkefølge *sær*

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 18:37   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Sofies VErden.

Sofies Verden hadde jeg helt fortrengt. Jeg pælma den i veggen og bestemte meg for å aldri lese mer av den pretensiøse dusten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 18:42   #49
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det juks å komme trekkende med fagbøker? Jeg kom meg aldri lenger enn til kapittel 4 i pensumboken i atom- og kjernefysikk. (Jeg begynte på nytt fra begynnelsen flere ganger, men så snart jeg kom inn på kapittel 5, sa det stopp.) Heldigvis fikk vi en eksamen der oppgave 1 telte 40% og utelukkende omhandlet stoff fra de fire første kapitlene. Det beregnet jeg raskt at skulle utgjøre nøyaktig karakteren 4.0, og det gjorde det da også.

4.0 er god som gull, overnevnte eksempel kan vel med trygghet fastslås å være et resultat av god gammeldags griseflaks???

Eller iskald beregning? Mulig jeg trenger noen tips sånn medio november...


Sist redigert av Cascaye : 26-09-06 kl 19:36.
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 18:45   #50
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg la fra meg DaVinci-koden etter 90 sider, slå den.....
Jeg er ingen lesehest, ikke skjønnlitteratur i alle fall.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:01   #51
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

En av mange: Jostein Gaarders Sofies verden.

Samme her.
Leste til forberedende ex.phil samtidig og det viste seg å bli vel mye filosofi samtidig.
Kanskje jeg skal ta den frem igjen snart..??

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:02   #52
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Jeg la fra meg DaVinci-koden etter 90 sider, slå den.....
Jeg er ingen lesehest, ikke skjønnlitteratur i alle fall.

Den har jeg lyst til å lese. Kan jeg kjøpe den av deg??

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:09   #53
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg har aldri helt kommet meg gjennom Den fjerde regelen (Ian Caldwell/Dustin Thomason). Vet ikke hvorfor egentlig det bare ble sånn.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:09   #54
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er ikke så ofte, jeg kommer rent umiddelbart på Mists of Avalon

Den har jeg lest på tysk!

Jeg klarte aldri å lese ferdig Jonathan Strange og Herr Norell...

  Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:36   #55
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Sofies Verden hadde jeg helt fortrengt. Jeg pælma den i veggen og bestemte meg for å aldri lese mer av den pretensiøse dusten.


Sånn skal det lyde.
Kan det være Norges (og muligens verdens) mest oppskrytte bok?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:38   #56
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Den har jeg lyst til å lese. Kan jeg kjøpe den av deg??

Ja klart det, den passer ikke helt inn blant mine hyperinteressante historiepensumbøker. Send meg PM med adresse så er den din for tja 150 + porto? Tror det er hardback-versjon (det heter det sant?)

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:46   #57
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Å, det er dessverre så altfor mange. Den siste boken jeg begynte på uten å fullføre er Vindens Skygge av Carlos Ruiz Zafón. (...) Men det er aldri for sent, og Vindens Skygge er i hvert fall blant de bøkene jeg planlegger å fullføre en gang.

Samme her.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:47   #58
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Kan det være Norges mest oppskrytte bok?

Det kan det!

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:22   #59
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hermine, her.

Jeg begynte på "Enke for et år" av John Irving sommeren 2005, og den er fortsatt bare halvlest. Synes den var veldig bra i starten, men så ble den så rar.
Jeg bør nok bli ferdig med den snart, har nemlig lånt den av en svigerinne.


Den stoppa jeg opp med og Uten helt å vite hvorfor..

Og så Parfymen av Patrick Suskind...

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:36   #60
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.146
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

4.0 er god som gull, overnevnte eksempel kan vel med trygghet fastslås å være et resultat av god gammeldags griseflaks???

Eller iskald beregning? Mulig jeg trenger noen tips sånn medio november...

Jeg var innstilt på å levere blankt og konte, ettersom jeg hadde vært gjennom under halve pensum, så jeg hadde ikke tatt med matpakke eller noe. Men da jeg fikk oppgavene, så jeg at oppgave 1 (med veldig mange deloppgaver) var satt til å telle 40 %, og jeg så også at den bare tok for seg den delen av pensum jeg kunne, så da tenkte jeg at hvis jeg brukte dagen på den ene oppgaven og fikk til alt, så ville jeg akkurat greie å stå. Så en blanding av griseflaks og beregning, tenker jeg. (Eksamen var heldigvis på et sted med kantine, så jeg fikk kjøpt meg mat og drikke, og fikk kaffe fra en studievenninne med stor termos.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no