Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Når leser du bøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-14, 13:21   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.890
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når leser du bøker?

Jeg misunner dere som leser mange bøker. Jeg har sjeldent ro nok i kroppen til å lese. Jeg må være veldig avslappet for å få det til.

Når leser du? Hvor mye/lenge pr dag?

Jeg trenger tips til å klare å lure inn mer lesing.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 13:28   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.812
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når leser du bøker?

Jeg blir fort veldig oppslukt om jeg begynner å lese en bok, og leser derfor hele tiden.
Så egentlig finner jeg vel boken når jeg har et ledig øyeblikk.
Mens jeg lager middag, spiser frokost, på kvelden, på toget, på sengekanten ++

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 13:31   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når leser du bøker?

Eg leser mest om kvelden når eg har lagt meg. Hender eg går å legger meg tidlig så eg kan lesa lenge

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 13:33   #4
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når leser du bøker?

På hytta når som helst, hjemme som oftest på senga før jeg skal sove, eller i sofaen etter barna er i seng. Dersom jeg er inne i noe veldig spennende, da leser jeg hvorsomhelst/ uansett bråk/ forstyrrelser. Mannen evakuerer og gjemmer seg, han må ha det stille, det trenger ikke jeg.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 13:35   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når leser du bøker?

Når jeg er knallhard på å prioritere det.

I fjor leste jeg i snitt 3 bøker pr. måned - noe som er mye til å være meg og da leste jeg hver kveld i hele januar, februar og mars og et par kvelder hver eneste uke resten av året også. TV, internett og andre tidstyver må vike - jeg får sjelden til å både se TV og/eller surfe og/eller lese bok på samme kveld. I år har jeg prioritert trening høyt hittil og omtrent ikke lest en eneste bok.

Det hjelper å bestemme seg for å lese på sengen. Hvis man gjør det hver eneste kveld og aldri lar være så avler det mer lesing er min erfaring.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 13:36   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når leser du bøker?

På toget på vei til jobb. Og litt på bussen, hvis jeg kjenner at jeg kan (blir fort bilsyk). Ellers bittelitt før jeg legger meg. Ellers så leser jeg mye når jeg er på hytta.

Jeg har som mål å ALLTID lese en side hver dag – uansett. Selv om det noen ganger er vanskelig å prioritere å lese, så hjelper den ene siden. For da faller jeg ikke ut av handlingen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 13:36   #7
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når leser du bøker?

Nå har jeg så store barne at jeg leser når jeg selv har lyst og tid. Om jeg har en ny bok får rot være rot.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 13:42   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.919
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når leser du bøker?

Med så små barn er det sjelden jeg har tid til å lese på dagtid. Det hender jeg gjør det i helgene hvis mannen tar med seg guttene ut og lillesøster sover. Jeg leser nesten bare på sengekanten før jeg sover, og gjerne litt om morgenen før vi står opp. Jeg leser heldigvis fort så jeg kommer langt på relativt kort tid. Jeg leser minst en time hver kveld, og det blir fort lenger når jeg blir oppslukt. I feriene leser jeg mye mer, gjerne hele kvelden etter barnas sengetid.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 13:43   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.609
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når leser du bøker?

Jeg må prioritere lesingen, og jeg gjør det ved å legge meg tidlig. Ellers leser jeg på t-banen og mens poden sitter i armkroken og ser barnetv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 13:53   #10
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når leser du bøker?

Jeg leser i senga før jeg legger meg.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 13:54   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.865
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når leser du bøker?

Tidligere fikk ikke jeg lest noe. Satt aldri ned. Leste kun på senga men var så trøtt så jeg sovnet etter 2 linjer. Samtidig hadde jeg bladd om både en og to sider så jeg var nok i ørska....
De siste 2-3 årene har jeg fått lest en del. Det blir etter nyheter klokka 21. Legge meg noen ganger tidlig sånn at jeg får lest.
I helgene sløver jeg litt på morgenene i sofaen. Og så blir det litt lesing på kveldene i helgene.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 13:55   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når leser du bøker?

Jeg leser alltid på sengen på kveldstid. Nå som ungene er større får jeg også tid til å lese på sofaen på kveld eller helgetid. Jeg prioriterer bort tv mot bok mange ganger, også tid med ungene.
Jeg har alltid vært en lesehest og stenger verden ute når jeg har en spennende bok. Tidligere, når jeg tok t-bane/tog/trikk leste jeg der på vei til og fra jobb.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 14:32   #13
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når leser du bøker?

Jeg leser mest i sommerferien, og når jeg ellers har fri. Jeg prøver å få lest noe innimellom.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 14:45   #14
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når leser du bøker?

I t-banesesongen leser jeg til og fra jobb. Også leser jeg i badekaret. Og på senga. Og noen ganger i stua, men da må det være relativt rolig rundt meg.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 15:07   #15
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.363
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når leser du bøker?

Til hverdags: I senga før jeg skal sove.
I ferier: Over alt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 15:09   #16
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når leser du bøker?

I ferier, på turer (tog, fly, ikke når jeg kjører), på sengen, når jeg våkner om natten av mareritt ... ( ). Dette er "vanlig" lesing, i tillegg hører jeg på lydbøker når jeg driver på håndarbeid. Av og til hører jeg på lydbøker når jeg kjører bil, men det er på langkjøring.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 15:30   #17
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.459
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når leser du bøker?

For tiden leser jeg bare i ferier. Da leser jeg 1 bok paa to dager, saa kofferten er tung. ;-) För leste jeg i hverdagen, ogsaa, men etter at jeg fikk lesebriller, har det liksom ikke blitt noe av.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 15:31   #18
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når leser du bøker?

Eg lese aller mest i feriar på stranda. Då får eg ro nok. I kvardagen blir det mindre og mindre. Nett og tv stjele mykje av tida mi.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 15:47   #19
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.792
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når leser du bøker?

På ferier, Ig på hytta

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 15:48   #20
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.792
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når leser du bøker?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg lese aller mest i feriar på stranda. Då får eg ro nok. I kvardagen blir det mindre og mindre. Nett og tv stjele mykje av tida mi.

Kan definitivt signere denne!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no