Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnesete til bil

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-08, 20:05   #1
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Barnesete til bil

Jeg har søkt litt og funnet en del om bilseter, både her på FP og andre steder. Allikevel er jeg litt forvirret, og håper på noen gode råd.

Lille gubben sprenger snart sin MaxiCosi-stol, så nå må vi bytte den ut. Han veier i underkant av ni kilo og er sterk i rygg og nakke, selv om han ikke sitter ordentlig selv ennå. Jeg har tenkt på en Britax Secura, den er beregnet på 0-25 kilo, er den ikke? (Hva er forresten grunnen til at noen seter er beregnet fra 9 kilo, mens andre er fra 0 kilo - går dette på bekostning av sikkerheten?)

Det jeg er ute etter:
- En stol som er supersikker, ført og fremst - og dermed må den stå bakovervendt.
- Lett å montere.
- Et stort pluss hvis den kan legges litt bakover i ryggen i begynnelsen, fram til han sitter ordentlig selv.

Er det andre ting som er viktig å tenke på når man skal kjøpe sete?

__________________
2007 2010

rajraj er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:38   #2
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnesete til bil

Med bakgrunn i de samme kriteriene har vi også kjøpt britax secura. Det scorer ikke som nr 1 i de sikekrhetstestene jeg har lest, men er i toppskiktet.

Min lillemann på 6 mnd og ni kilo sitter som en konge i det, og jeg synes hvilestillingen er god (dvs ikke særlig brattere enn hans tidligere maxi cosi).

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:44   #3
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnesete til bil

Vi har britax secura.
Sitter som et skudd midt i bilen med magebelte.
Snoopy på snart 9 mnd og 7 kg sitter som en prinsesse og er plutselig medgjørlig å ha med på biltur forhold til da hun satt i akta babysete.
Kjøpte setet for det er enkelt å montere, tar ikke monsterstor plass, er til25 kg,og ganske så lang i ryggen

sitte stillingen er superog hvilestilingen er og super.


og med at vi kjøpte det sete så har vi nå plass å ta med en ekstra person.det fikk vi ikke mulighet da vi prøvde hts izi i bilen eller akta duo ett eller annet.... den iso fix stolen.
Og vi fikk ikke mulighet at mann kunne kjøre bilen[er veldig stor forskjell på hvor jeg og mann har setet å den muligheten har vi med securaen]

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:49   #4
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnesete til bil

Vi har Akta Duologic, som kan brukes fra nyfødt. Det er til 0-18 kilo, det er jo en ulempe sånn i forhold til Securaen. Men det vil jo passe fint fordi man kan justere liggestilling slik man vil.

Monteres enkelt med isofix eller belte.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no