Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nøstebarnteppe eller liknende

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-07, 00:28   #61
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Kjempe fint, noba. Neste gang skal jeg prøve meg på den, og hekle en kant rundt i en annen farge. Men først må jeg lære meg å hekle.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 10:53   #62
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Kjempe fint, noba. Neste gang skal jeg prøve meg på den, og hekle en kant rundt i en annen farge. Men først må jeg lære meg å hekle.

NESTE gang?

Det var veldig fint, noba. Jeg er ikke helt sikker på om MITT diagonalstrikkede blir så mye flottere, akkurat.

Men det blir mykt og deilig, virker det som!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 11:00   #63
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

NESTE gang?

Jeg har tre venninner som skal kalve iløpet av året.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 11:05   #64
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

NESTE gang?

Ett teppe, og du er hekta. :hvisker:

Jeg har strikket fire, det holdt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 12:55   #65
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.792
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men det blir mykt og deilig, virker det som!

Ja, og det er det viktigste. Det er ganske kjedelig å strikke dette, men verd det for teppet er utrolig deilig - vi bruker det hele tiden og har det med over alt. Om jeg skal strikke dette til noen så skal jeg prøve den diagonale varianten jeg og - er "mer som skjer" da, så det er kanskje ikke like kjedelig

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 13:10   #66
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Ja, og det er det viktigste. Det er ganske kjedelig å strikke dette, men verd det for teppet er utrolig deilig - vi bruker det hele tiden og har det med over alt. Om jeg skal strikke dette til noen så skal jeg prøve den diagonale varianten jeg og - er "mer som skjer" da, så det er kanskje ikke like kjedelig

Det beste med å strikke det diagonale er når man er halvveis går det fortere og fortere for hver omgang.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 14:22   #67
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det beste med å strikke det diagonale er når man er halvveis går det fortere og fortere for hver omgang.

Også går det veldig fort fremover i starten! Også slipper man å legge opp masker - det er kanskje det aller kjedeligste med hele strikkingen.

Men jeg regner med at den neste biten blir litt laaaang, da.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 22:07   #68
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Jeg har strikket to Nøstebarntepper til lillebror. Begge har jeg strikket diagonalt. Strikket et i alpakka først, bare fram og tilbake, og det ble for kjedelig. Det ene teppet strikket jeg til 200 masker og det er kjempestort. Det andre strikket jeg endel mindre og det er mye mer anvendelig nå i starten synes jeg. Teppet strekker seg veldig så det blir mye større når man faktisk bruker det.

Så mitt tips er et Nøstebarnteppe strikket diagonalt, litt mindre enn til 200 masker, og så heller strikke matchende sokker og lue.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 22:38   #69
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Jeg strikket et vanlig et til S. Det var kjempepopulært og det blir et nytt teppe når det en gang blir et barn til. Må prøve diagonalt da ja.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 23:36   #70
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Oooh, mindre? Høres ut som et godt tips!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 16:34   #71
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Er det noen som gidder å legge ut detaljbilde av diagnoalstrikket med hullkant?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 18:23   #72
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Nå har ikke jeg strikket ferdig mitt enda, men nøyaktig hva vil du ha bilde av? Hullkanten, og hvordan selve teppe ser ut, eller bilde av hvordan det er strikket? Det er kanskje greiere at noen som har et ferdigstrikket teppe legger ut bilde?

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 00:02   #73
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Det var hullkanten jeg mente; men det er ikke så farlig nå. Fikk sett det live på Nøstebarnbutikken, så nå vet jeg at det er fint!

Synes bare at de fargene var så triste... likte best ull/silkekvaliteten, men ville ha hvitt (bleket hvitt altså) så da ble det det vanlige ullgarnet istedet for. Men det var litt hardt igjen... så endte opp med naturhvitt alpakka istedetfor (som var mye lysere enn den naturhvite til ull/silke-nøstebarn...)

Dessuten kom det i ferdige nøster. :lat:

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 15:02   #74
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Jeg har begynt på skråstrikket nøstbarnteppet, og gal som jeg er vurderer jeg om det skal bli til sofateppe istedenfor babyteppe. Babyteppet skal strikkes ved å først strikke en bunt hvor man gjør et kast på hver pinne, og så snu og feller av en maske per pinne på bunt nummer to. Teppet består altså av to bunter.

Kan jeg velge å lage det større, og blir det fremdeles firkantet hvis jeg strikker en og en halv bunt, eller to bunter før jeg "snur" og begynner å felle av slik at teppet blir laget av tre eller fire bunter?

Kan jeg stoppe å gjøre kast etter en bunt, og så strikke neste bunt frem og tilbake uten å gjøre kast eller felle av, for så å felle av på bunt nr 3?

Jeg ser ikke helt for meg dette, orker ikke tenke! Noen som kan hjelpe?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 15:25   #75
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Når du strikker diagonalt, må det bli kvadratisk hvis du følger oppskriften. Du kan vel i prinsippet strikke det så stort du vil, kvadratisk.

Hvis du skal gjøre det rektangulært, som et sofateppe ofte er, må du vel på et tidspunkt skjevstrikke slik at du fortsetter å øke på den ene siden men starter fellingen på den andre siden? Da vil kortsiden på teppet bli så langt som avstanden mellom starthjørnet og til du starter fellingen på den første siden (hjørne 2), og langsiden blir så lang som avstanden til starthjørnet til du slutter økingen på den andre siden (hjørne 3). Hjørne 4 vil bli når de to møtes, men diagonalen blir da ikke på 45 grader, slik det er på et kvadrat.

Forståelig?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 15:31   #76
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Oj, tror det blir kvadratisk jeg ... Men takk for forklaring Scarlett. Kanskje jeg prøver meg på rektangulært senere en gang.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 15:36   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Siden jeg full av entusiasme har laget en fin tegning, legger jeg den inn uansett. :edel:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg teppe.jpg (39,6 KB, 44 visninger)
__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 11:08   #78
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Adrienne: hvordan legger du opp til det skråstrikkede teppet? Hvis du strikker hullene ved å strikke tre og ta et kast så må du jo ha en del masker først og hvordan "kommer du ut" til dem?


Jeg har begynt å innse at dersom jeg skal ha tepper klare til tvillinger som blir født i september så må jeg kanskje begynne snart .

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 15:00   #79
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Adrienne: hvordan legger du opp til det skråstrikkede teppet? Hvis du strikker hullene ved å strikke tre og ta et kast så må du jo ha en del masker først og hvordan "kommer du ut" til dem?


Jeg har begynt å innse at dersom jeg skal ha tepper klare til tvillinger som blir født i september så må jeg kanskje begynne snart .

Jeg holder på med et slikt teppe (og har strikket et før) - mistet oppskriften, men fikk noen på SM til å fortelle meg hvordan jeg kom i gang. Begynte så vidt jeg kan se med 6 masker. Så strikket jeg tre masker, kast, tre masker og snudde. Strikket fire masker, kast, tre masker. Snudde, strikket fem masker, kast, tre masker osv.

Det tar tid med slike tepper - jeg hadde mitt siste nesten klart da jeg dro på føden for å bli satt i gang. Tenkte å bli ferdig før ungen var født (alle mente det kom til å ta sin tid), men den gang ei... Og teppet er fortsatt like uferdig.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 16:44   #80
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Babyteppe med hullrad
strikket på skrå:

Legg opp 3 m. på p. nr 6, øk 1 m på hver p. til du har 6 m. Så strikker du 3 m. 1 kast i begynnelsen av hver p. Strikk slik til du nesten har brukt opp en bunt. Felling: Strikk 3 m. 1 kast 3 m. sammen igjen i begynnelsen av hver p. Når du har 6 m. igjen feller du 1m. per p. til 3 m. igjen. Fell av.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no