Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-07, 11:18   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Beklager alt naget om vognstyret mitt, håper dere holder ut...

Jeg har ihvertfall funnet ut av det trooor jeg. Bugaboo har vært en klar ener her hele tiden, men siden jeg vil ha en god vintervogn ved siden av har jeg hatt litt problemer med å finne ut av dette. Jeg har landa på Simo duo, den nye modellen. Syns den virker veldig god, og bagen er jo enorm. Skal prøve å ha junibabyen i den bagen til over vinteren, og da trengs det enorm bag. Noen som har denne simovogna?

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 21:56   #2
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Simo ja. Som vogn nr to eller har du slått helt fra deg Bugaboo?

Må bare få sagt at lillebror her ligger fortsatt i Bugaboobagen, med voksipose. Så du kommer deg igjennom vinteren med den som bagvogn også. Hvis det var det du tenkte på.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 23:39   #3
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Jeg hadde Simo Duo for et par tre år siden. Solgte den nå nylig. Den var kjempegod plass i den, men jeg synes den var tung og løfte inn og ut av bil. Men den er stødig og ikke minst den tåler vann og vind.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 23:45   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Jeg har Simo Duo og junibarn, et ganske stort junibarn. (Egentlig har jeg jo to junibarn, men det er nå bare lillebror som trenger vogn da.)

Jeg liker den godt. Den er enkel, klassisk uten en hel masse dill, den har meget god plass i bagen, masse plass under osv. Lillebror bruker fremdeles bagen og kommer til å gjøre det resten av vinteren. Det har han plass til selv om han allerede er over 8 kg og et par og 70 cm lang. Vognen er selvfølgelig ikke like lettmanøvrerbar som en med svingbare hjul, men den er stødig.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 15:10   #5
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Stikka: Neeei selvfølgelig ikke. Buggis blir det uansett, men jeg orker ikke den på vinterføre her ute. Venninnen min hadde den, og jeg trillet meg halvt ihjel på snø-grus bortover her. Derfor trenger jeg en turvogn. Og da syns jeg den nye modellen til Simo duo er ganske fin.
Supert at noen har gode erfaringer med den. Kommer ikke til å ha den i bil, bare som turvogn her hjemme og da gjør det ikke noe at den veier ca 50 kg. Den er jo veldig god

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 20:11   #6
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Til det bruket er den nok fin. Jeg har en Emmaljunga Duo Edge til turbruk her hjemme. Eller skulle hatt. Den står med punkterte hjul og jeg har ikke fått fikset den ennå.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 20:41   #7
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Ja tror jeg satser på den. Liker ikke den nye Emmaljungaen, og ihvertfall ikke Brio. Var inne på s3, men slo den fra meg.
Får ha en litt stor og traust vogn og en veldig kul vogn som veier hverandre opp Har alltid likt Simo jeg da.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 22:33   #8
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Jeg har mai-barn, og hun ville opp av baggen etter jul, den gangen. Nå har vi jo både en traust Simo kombi, og en bugaboo (med vinterhjul) til nestemann, så da er vi jo helgardert. Det beste med Simoen er jo at den har god demping, er vind- og vanntett (har aldri trengt å bruke regntrekk utenpå), og et lunt stormtrekk. Og plass til både en 4-pk Pepsi max til Herr Kanin og en kasse med bleier under!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 22:37   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Jeg hadde en simo duo til mai 2003 ungen og han var for lang for bagen i slutten av august2003.. Hehe
Veldig artig.Not...

Men smaken er som baken

Jeg likte ikke simo duoen og var ganske glad da den ramlet i stykker etter 4mnd så jeg kunne bytte den inn i noe annet

Vi bodde i bakkeland da,men litt annet bakkelanden nå, og vogna var et herk å trille opp og ned bakkene. Tung som tusner.


og 3hjulinen vi har til snoopy funker bedre påvinterføre en 20 kg simo duo skjiten...Og den funker bedre påtur og ned bakker og sånt en simoen.
Men som sagt.Smak og behag

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 05-01-08 kl 23:16.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 22:38   #10
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Jeg har hatt Simovogner som jeg har vært veldig fornøyd med. Visst er de tyngre enn de nyere typene, men jammen meg er de stødige og gode å trille. På vinterføre er det mye lettere å dytte en firhjuling enn en trehjuling.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 22:42   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Sånn størrelsesmessig får du plass til en junipode i bag'en iallefall. Vi har en liten tass, men han kunne nok ha brukt bag'en sin til mars uten problemer - han er født i mai.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 22:51   #12
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Det hørtes ut som den ultimate kombinasjon. Gratulerer med valget.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 23:13   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Simo er nok ei av dei vognene som har overraska meg mest i positiv retning.
Lånte ei kombivogn av ei veninne i sommar. Det var ein 2002modell som dei hadde brukt som einaste vogn til to barn i totalt 4. Dei har brukt den hardt, m.a. har dei hatt den svært mykje inn og ut av eit trangt bagasjerom. Den har blitt lagra utandørs.

Likevel var det knapt ei skramme på den. Ingen fargeedringar på tekstilar. Enormt gode trilleegenskapar.

Jo, den er tung å ha inn og ut av bilen, men me hadde ei lettare vogn liggande i bilen.

Til samanlikning har eg sett to eksempel av Teutonia Spirit S3 og har blitt meget forbausa over kor dårleg dei held seg, sjølv etter såkalla normal bruk i kortare tid (+/- eitt år).


Trur nok du blir storfornøyd med vognvalet ditt.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 15:51   #14
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Takk dere

Liker bare utseendet på den nye simo duo. Den gamle er lite pen.
Bugabooen er jo uansett noe helt for seg selv, og blir nok brukt masse fram til vinteren

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 16:06   #15
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Det eg sakna med Simo (og som eg gledde meg veldig over med Quinny) er handbremse på glatte vegar. Dersom eg får fleire kjem eg difor til å kjøpe bag til Quinnyen så lenge ungen ligg i bag. (Erfaringsmessig er det ikkje lenge mine ungar vil ligge i bag då men...).

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 20:47   #16
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Endelig funnet ut av vognstyret mitt. Tror jeg ...

Ja håndbrems er veldig genialt, men den siste vognen jeg hadde(oth) hadde det ikke, så jeg har vendt meg litt av med det.
Storebror nektet å ligge i bag fra han var 5 mndr, men jeg har et håp om å ha bagbaby mye lengre nå. Hvis Simon ikke er morsom å ligge i lenger bytter jeg den til S3. Det er reserveplanen her.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no