Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ny navlebeskuende bærehjelptråd

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-08, 23:00   #21
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ny navlebeskuende bærehjelptråd

Med MT'n er det i hvertfall fryktelig enkelt å få ungen på ryggen, tom. med klær.
Så lenge man bruker riktig metode.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:35   #22
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Ny navlebeskuende bærehjelptråd

Jeg er veldig glad i ringslyngene vi har. Enkelt å få lillebror raskt oppi. Har ikke prøvd med ytterklær på oss men kan ikke tenke meg det skal være noe vanskligere. Jeg har ikke noe ryggtrøbbel eller noe sånt så ikke noe problem å bære på en skulder en god stund. Jeg har MT også og er veldig glad i den. Liker den bedre hvis jeg skal bære lenge eller trenger å ha hendene fri. Med ringslyngen så sitter han litt i veien for den ene armen. Når han var mindre så satt han i froskestilling på magen så da var det ikke noe problem. Nå sitter han på hoften.

Det vevde sjalet jeg har er også veldig godt å bære i. Best av de tre synes jeg. Men jeg får ikke til knytingen skikkelig ennå. Bruker det bare hjemme for jeg synes det blir for mye styr å knyte det når jeg er ute på tur. Men trener man nok så går det vel greit.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:48   #23
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny navlebeskuende bærehjelptråd

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Får du til det uten hjelp? Med barnet i, eller? For du kan jo det på Ergoen også, men det hadde jeg aldri i verden fått til alene.

Ja, du slakker de fremre stroppene så mye du kan (de som du trekker fremover for å stramme). Også tar du på deg becoen, putter bebisen oppi, og strammer stroppene når bebisen sitter godt nedi. Funker supert, til og med mannen min får det til alene!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 00:06   #24
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny navlebeskuende bærehjelptråd

Jeg synes at både Mei Tai og ringslynge utfyller hverandre veldig bra. Mei Tai har best bærekomfort over tid. På kortere turer sånn ut/inn, småærend, levering osv. så er ringslynge favoritten. Jeg har en P-sling Sijira slynge nå http://dotedot.com/index.php?main_pa...ex&cPath=36_37 og er superfornøyd. Har ikke prøvd noen bedre ringslynge. Veldig mye stoff som omslutter ungene godt, og en utrolig god skulder å bære med som kan brettes godt ut for god avlastning. Hvis jeg trenger armene fri eller han sitter litt i veien, så kan jeg bare "slenge" han bak på ryggen mens han sitter i denne slynga. På Mei Tai er jeg avhengig av god polstring når gutten min begynner å bli såpass stor nå, men det finnes mange gode på markedet.

Du burde komme deg på et bæretreff eller låne deg noe, for det er så smart å prøve litt forskjellig før du bestemmer deg for å kjøpe noe. Og skulle du gjøre noe bomkjøp, så er det bra bruktmarket for mye av det, og det taper seg lite i pris.

Zolowear slyngene er også veldig gode. http://dotedot.com/index.php?main_pa...ex&cPath=36_13 og noen er det salg på nå.


Sist redigert av Elisabet : 04-01-08 kl 00:31.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 13:28   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny navlebeskuende bærehjelptråd

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Ja, du slakker de fremre stroppene så mye du kan (de som du trekker fremover for å stramme). Også tar du på deg becoen, putter bebisen oppi, og strammer stroppene når bebisen sitter godt nedi. Funker supert, til og med mannen min får det til alene!

Jeg mente å bære foran og krysse selene? Klarer du å tre på deg den slakt, med kryssede seler, ta barnet oppi og så stramme? Hm, det må jeg prøve.

Jeg tror jeg må snuse litt rundt på bruktmarkedet også. En ringslynge virker jo ekstremt forlokkende enkelt. :vinglepetra:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 13:53   #26
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny navlebeskuende bærehjelptråd

Enig med Elisabet. Champion er 17 måneder og 12 kilo, og vi bruker både ringslynge og MeiTai en god del. Slynga er det som er mest brukt. Korte turer i butikken, på flyplasser, inne på f.eks. tog, senter osv. Det tar noen sekunder å få han til å sitte riktig. Mei Tai brukes til lengre turer, gjerne 30min +.

Jeg ville skaffet meg begge deler, egentlig. Selv om de overlapper hverandre til en viss grad så er det likevel mange forskjellige bruksområder.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 15:30   #27
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny navlebeskuende bærehjelptråd

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg mente å bære foran og krysse selene? Klarer du å tre på deg den slakt, med kryssede seler, ta barnet oppi og så stramme? Hm, det må jeg prøve.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 16:48   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny navlebeskuende bærehjelptråd

Takk, Molly, da skal jeg prøve det. :tungnem:

Olympia, tror du det er så stor forskjell på MT og Ergo at det er verdt 3 bæredingser (selv om det er fristende, for det er så mange griselekre)?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 16:59   #29
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny navlebeskuende bærehjelptråd

Vel, jeg er nok ikke den rette å spørre, fordi jeg er ikke særlig glad i Ergo. Ser at du ikke liker den noe særlig heller, så kanskje jeg ville solgt den og kjøpt en MT i stedet for. Funker ikke det heller kan du alltids bytte tilbake, det er ikke vanskelig på tettinntil.com.

Når det gjelder å bære med mye klær under så synes jeg det er mye lettere med MT enn med Ergo.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no