Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæring for begynnere

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 21:31   #21
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæring for begynnere

Trodde du akkurat var flyttet til Bærum og trengte tips...

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:33   #22
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæring for begynnere

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg brukte Sino elastisk bæresjal til lillebror fra han var nyfødt. http://lotusbarn.no/butikk/index.php...ndex&cPath=111
Jeg var veldig fornøyd med det. Sjalet er tynt og tar ikke stor plass i veska, det er lett å knyte på, og det blir ikke for klamt for baby (brukte det vår/sommer).

Jeg har også brukt Sinosjal mye da lillesøster var mindre. Det har behageligere stoff enn Moby wrap synes jeg, svalere og tynnere, og det var viktig for meg siden jeg brukte det mest på sommerstid. Tror det er greit å få solgt igjen også - ikke så mange Sinosjal til salgs - så du får igjen de ekstra kronene det koster i forhold til Moby. Det følger også med en oppbevaringspose som får plass i stelleveska.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:40   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæring for begynnere

Jeg har kjøpt elastisk sjal til poden i magen jeg også. KJøpte kari-me, men det var bare fordi jeg fikk det billig. Tenkte egentlig å kjøpe Moby wrap.

Grunnen for at jeg velger elastisk sjal er i hovedsak fordi det kan knytes på først og så kan ungen bare legges i etterpå. og sjalet kan liksom være på selv om man tar opp ungen - ser for meg at det er veldig praktisk jeg

MeiTai synes jeg også er veldig praktisk, men i starten ser jeg flere bruksområder på elastisk sjal.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:59   #24
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæring for begynnere

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Slynge, lommeslynge eller noe annet spesielt du har brukt?
Det er på en slags ferdig innretning så vidt jeg skjønner. Lettere å bruke, men ikke så mange valg, eller?

Jeg hadde ringslynge (Maya wrap). Jeg har ikke brukt andre slynger, så jeg aner ikke om den er god eller dårlig eller hva. Nå har jeg kjøpt en lommeslynge fra En gul knapp. Ulempen med lommeslynge er at den ikke kan reguleres, og man må kjøpe riktig størrelse.

Det jeg har likt med slynge, er at den er så grei å få av og på. Hjemme har jeg ikke bært hele tida - det er mye opp og ned og hit og dit. Andre barn som skal hjelpes, og det har vært greit å fort kunne legge ned babyen. Den kan kanskje bli litt klumpete dersom man skal gjøre mange andre greier ved siden av.

Når jeg har gått på tur, har jeg brukt mei tai (fra dot e dot). Barnet sitter veldig godt, men jeg har ikke helt fått teket med knyting og det er ikke noe jeg gjør for "småbæring".

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 18:18   #25
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bæring for begynnere

Nå tror jeg at jeg har blitt litt klokere takket være dere snille damene!

Flyr ut på nettet for å undersøke priser, farger og muligheten for å kjøpe noe brukt. Tenkte først og fremst på et elastisk sjal for kosebæring hjemme og ute, men ser helt klart fordelen med å kunne slenge ungen i ei slynge ved levering/henting i barnehagen, eller andre småærend hvor oppbevaring er viktigere enn komfort.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no