Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-08, 23:58   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva

Hvor mange skift, eller hvor mange har dere av hver "sort" med barnetøy?
Altså hvor mange bukser har dere, hvor mange gensere osv.?

Jeg har akkurat hatt opprydning i tøy etter guttene mine. Tøy som er blitt for lite for minstemann.
Babytøyet har jeg gitt bort for lenge siden, og det jeg rotet sammen nå, var smårester med babytøy som har dukket opp, samt tøy i str 80 og 86 for det meste.
Det ble 3 stk nesten fulle søppelsekker
Men da har jeg tatt med litt sengetøy, helsetepper, sko, vintertøy - kort sagt ALT som lå her og samlet støv.
Jeg ser at vi har alt for mye klær, og jeg skammer meg egentlig litt når jeg kjenner etter!!

  Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 00:12   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva.

Har du sett alt jeg har til salgs eller?
Det er bare en brøkdel av hva som finnes, mye har jeg tatt vare på i tilfelle nestemann er gutt.
Det er ENORME mengder, det er så jeg blir flau over å ha godt amok på shopping, til tross for at jeg ikke synes jeg har vært helt galen på kjøpingen.

Det er i hvert fall ingen her i huset som har for lite klær.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 00:21   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva.

Dess mer vi har i hver størrelse, dess mindre oversikt har jeg. I perioder har vi arvet mye, og så kjøper vi litt selv selvsagt. De gangene vi har hatt veldig mye i en størrelse er sjansen mye større for at noe ligger i en pose i kjelleren, noe ligger leeenge til vask, noe havner her og noe der. Og så tror jeg alltid at vi har nok rene klær, helt av seg selv. Men dette er kanskje litt off topic.


Før jul hadde lillebror ganske lite klær i sin størrelse, og for en gangs skyld hadde jeg oversikt, og fikk vasket plaggene fortløpende som de ble brukt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 00:22   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva.

Sånn er der her og. det flyter over av barneklær. Så derfor har jeg innkjøpsstopp,og det virker ganske bra. Bare kjøpt ett nytt plagg til barna på en mnd nå som de ikke MÅ ha (julekjole til C til neste jul på salg). Hvordan jeg får det til? Sluttet å dra på butikker....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 00:31   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva.

Det er jo et overforbruk av en annen verden, og nyttårsforsettet mitt - om man kan kalle det det, er at jeg skal skjerpe meg veldig fremover. Det går virkelig ikke an. Lillebror har et enkelt klesskap med 5 kurver og 2 store dype hyller, og det det er helt knadd med tøy. I tillegg har vi tøy hjemme i huset vårt. Tøy som passer nå det også, men som vi ikke liker riktig så godt som det vi har her. Jeg kunne sikkert skiftet på han hver dag en mnd uten å måtte vaske noe
Nå er det SLUTT altså.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 00:53   #6
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva.

Jeg har overhodet ikke oversikt. Vi arvet masse klær da vi fikk eldstemann. Jeg sparer på alt da jeg generelt sett har store problemer med å kvitte meg med/kaste ting. Planen er å gi bort masse babytøy når vi er ferdig med barnelaging, enten til slekt eller innsamlingsaksjoner.

Når det gjelder klær eldstemann har nå har han en del bukser og gensere. Men han må ha flere skift ellers vil jeg måtte vaske klær hele tiden. Det er utrolig hvordan han klarer å søle eller møkke seg ut i løpet av en dag!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 01:02   #7
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva.

Det var i overflod hos oss også. Lilllebror sin garderobe hadde ikke akkurat vondt av å deles i to hus for å si det sånn. Nå har de begge to vokst ut av mye av det de hadde, så nå har de ca 5 bukser hver her. Hvor mye de har hos pappaen aner jeg ikke.
Det de har av t-skjorter, tynne gensere og pysjer får plass i hver sin Elfa-kurv.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 03:29   #8
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva.

Har vel ca en full kommode fra Ikea til hver. Der ligger allt unntatt truser, sokker og strømpebukser.
Har fyllt litt opp nå i januarsalget da eldste trengte nye gensre, så da arvet mellomste litt fra han av det som var pent + noe nytt.
Er ennå mer plass etter jeg ryddet der.

Det ligger også noen plagg som venter på at de skal bli store nok til å passe inn i dem.

Vi voksne har ikke halvparten av hva de har.

Så jeg vil ikke si at vi har ekstreme mengder.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 06:10   #9
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva.

Våre har egentlig veldig lite klær. De har hver sin IKEA kommode (3 skuffer) der alt fra undertøy til pysjer og alle øvrige klær er i.

Jeg har ikke telt over, men jeg vil vel tro at de har sånn ca. fem-seks bukser, femten gensere, 3-4 pysjer hver. Undertøy og strømpebukser har de mange.

Kjøper så å si aldri nye barneklær, alt kjøpes brukt fra nett. Kjøper alt de trenger i en størrelse. Når de er vokst ut av det kvitter jeg meg med alle klærne, sånn at det til enhver tid er bare tøy i en størrelse i omløp. Etter vi har brukt det gir vi det enten videre til noen andre som trenger den størrelsen eller til Fretex. Så ingen dårlig samvittighet på klesfronten her i gården.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 06:25   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva.

Vi har ikke så veldig mye klær, men jeg ser at vi har et par gensere og et par joggebukser som ikke blir brukt. Stesnuppa har egentlig akkurat passe med klær hun også, etter min beregning, men hun har tydeligvis funnet seg to favorittbukser og to favoritt gensere, og hun bruker ikke veldg mye mer enn dem.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 07:54   #11
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva

Ungene her har ikke så voldsomt med klær, egentlig. Nå på vinteren bruker de kun ullklær i bhg, så det er ingen vits å ha så mye annet.

De har hver sin hengestang med bukser, skjorter og noen gensere. I tillegg har de hver sin skuff med tynne jumpere/bodyer og strømpebukser.

Ullklær har de for lite av. Må vaske litt for ofte, synes jeg.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 07:57   #12
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva

Jeg ga bort en full svart sekk i går. Der var det str. 74 og 80.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 08:13   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva

Det brukes jo bare ull om vinteren her også, så det meste andre er jo ganske overflødig. Det brukes stort sett bare joggedresser utenom. Tøy det er godt å røre seg i.
Men det skal ikke en ting i hus før storebror MÅ ha nytt fordi han har vokst ut av ting. Lillebror arver, og trenger ikke få noe nytt omtrent. Vi har så mye, at det er nesten ubrukt det han får

  Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 08:49   #14
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva

Litt klær blir det men har absolutt ikkje nokon overflod nei. Har ikkje meir enn dei treng syns eg. Oversikt over det meste
Men no er ikkje eg noko shoppe menneske så impuls kjøp blir det lite av.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 09:01   #15
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva

Jeg blir faktisk flau når jeg kommer på loftet og ser alle eskene med klær og utstyr som en unge har ført til.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 11:17   #16
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva

Godt å høre at det ikke bare er her i huset at det flyter over med klær Har gitt meg selv innkjøpstopp nå, for det er på randen til galskap I tillegg har jeg problemer med å kvitte meg med klærne, det som kastes har enten flekker på seg eller er nuppete, resten tas vare på...

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 11:40   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva

Vi har endel klær, men det er mye arvetøy, og mye som skal arves, så jeg har slett ikke dårlig samvittighet. Ikke er det så vanvittige mengder som jeg jo har fått med meg at andre har heller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 11:56   #18
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva

Vi har ikke overflod med klær til ungene, stellekommoden på badet rommer alle klærne for vintersesongen til begge to. Unntatt yttertøy og finklær. Minsten har 5 bukser og 5 gensere i den størrelsen han bruker no, storebror har 7 av hver.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 11:57   #19
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.897
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva

LilleVenn har ganske mye klær......Hun har vokst mye i det siste, så jeg har måttet kjøpe mye nytt. Har derfor ikke helt oversikten over hva som passer og ikke. Fikk ryddet, og gitt bort, noe i jula, men ble ikke helt ferdig. Jeg er altfor glad i å kjøpe klær, både til henne og meg selv

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 11:59   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må bare sjekke om det er vi som er klin gærne eller hva

Når vi skulle finne frem klær til lillebror bel jeg skikkelig flau over alt storebror hadde hatt. Masse var jo ikke brukt en gang. Etter str 86 har jeg ikke noe system, og det er litt mindre klær.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no