Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Internminne

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-08, 12:47   #1
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Internminne

Stadig vekk så får eg opp at interminne er fullt og at enkelte programm derfor kan bli ustabile.

Eg har no gått inn og økt grensa for internminne opp.
Men det må vel vera ein plass der eg kan gå inn og sjå kva som ligger i interminne ? Få sletta ut noko.
Crtl+alt+delete viser meg jo dei forskjellige prosseser og ytelse, men den seier meg igrunn fint lite.

Nokon som kan hjelpe ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 14:15   #2
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Internminne

Det er ingenting som "ligger" i internminne. Maskinen har en fast mengde RAM som den bruker til dynamisk lagring når den jobber, og når RAM-en er oppbrukt, tar den en del av harddisken til samme formål. Det er størrelsen på den du kan definere selv i Virtuelt minne.
Hvis harddisken din begynner å bli full eller du har mange programmer åpne samtidig, kan du også få den meldingen du viser til.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 14:23   #3
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Internminne

Hvor stort minne har du, og hvilket operativsystem kjører du?
Dersom du har mindre enn 1GB ram, bør du oppgradere til 1GB eller 2GB. Minne er meget billig nå.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 16:56   #4
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Internminne

Hmm, 300 og noko mb er det som låg inne på maskina. Eg økte som sagt det litt.

Det får berre fungerer fram til høsten. Har eit håp om å kjøpe ny maskin då. Denne er så masse galt med uansett, så eg vil ikkje kaste vekk penger på denne.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 23:03   #5
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Internminne

Hvis du bare har 300 mb internminne (sannsynligvis 512), så må du oppgradere dersom du har et håp om og gjøre noe annet enn og surfe på nettet. Det trenger ikke og være så mye galt med maskinen din, mulig at en liten oppryding og oppgradering kunne fikset mye av problemene dine.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 23:18   #6
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Internminne

Opprydding synes eg at eg holder på med konstant. Satte den til 500 mb så får me sjå kor lenge det fungerer.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no