Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Platy med trøbbel?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-09, 12:05   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Platy med trøbbel?

Den ene hunn-platyen min ser ut til å ha trøbbel. Hun spiser ikke, og er tynn og annerledes enn de to andre. Dvs. hun spiser, men spytter ut igjen maten. Akkurat som om hun smaker, men så ombestemmer seg. Hun ser rett og slett ikke frisk ut

Er det mest humant å avlive, eller er det noe jeg kan gjøre for å få henne i form igjen?

En annen ting - Hvordan få ned pH?

Har grenserverdier på pH på såvidt over 7, og lurer på hvordan jeg skal få det litt ned?

  Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 18:08   #2
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Platy med trøbbel?

Det kan nok være hun er syk, du får se litt ann noen dager om hun kommer seg. Ph og særlig vannhardheten har mye å si for hvordan platyer trives. Gh er vel så viktig som Ph !
Ph blir ofte for høy, mange steder er kranvannet ikke helt perfekt. Du får et pulver du kan ha i vannet på dyrebutikken. Jeg ser tydelig at dette er et problem vår og høst her hos meg.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 18:13   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Platy med trøbbel?

Det var så tydelig at hun var dårlig, så hun har avgått med døden ved koking.
Det høres fælt ut, men er vel det mest humane man kan gjøre når det først må gå den veien?

Stakkar, det lyste lang vei altså. Hun var tynn, og fargeløs, og det så ut som om hun hadde noe hvitt i skinnet liksom, sopp kanskje? I forhold til smitte også, så tenkte jeg det var greit å avlive henne så humant som mulig

Har byttet 1/4 av vannet i dag, som i går, og håper det løser problemet etterhvert. Har sånt vannforbedringsmiddel jeg har i ved vannbytte ja.

  Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 18:15   #4
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Platy med trøbbel?

Da var det klart det lureste, særlig i forhold til smitte. Vannforbedringsmiddel er noe annet, det fjener klor og tunmetaller. Du trenger et Gh /Ph forbedrende middel.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:31   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Platy med trøbbel?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Da var det klart det lureste, særlig i forhold til smitte. Vannforbedringsmiddel er noe annet, det fjener klor og tunmetaller. Du trenger et Gh /Ph forbedrende middel.

Jepp, i know

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no