Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Ski-trening for barn

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-09, 12:13   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ski-trening for barn

Noen som har vært innvolvert i ski som barneidrett? Storesøster på 7 år har så lyst til å begynne i skigruppa her, men hun har alt et par andre ting hun driver med. Samtidig tenker jeg at ski kan være en fin greie.

Er det mye jobb for foreldrene? (renn, trening osv.)
Er skimiljøet greit? (tenker med skrekk på turnmiljøet og galskapen som rådet der i min barndom)
Når begynner leken å bli alvor? (Begynner de tidlig å plukke ut de gode fra de dårlige osv)

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 12:18   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski-trening for barn

Her i området er det skitrening på vinteren. For de minste er det svært lite som kreves av foreldrene og det er lite alvor.

Jeg vet ikke riktig når det begynner å bli mer alvorlig, men jeg har inntrykk av at hvilke renn det deltas på i stor grad velges av den enkelte.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 12:52   #3
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski-trening for barn

Ok, da kan vi sikkert teste ut dette for sesongen.
Takk fnatten!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:48   #4
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ski-trening for barn

Mine to eldste på snart 9 og 10 trener langrenn.
Nå på høsten er det barnmarkstrening. På partiet til eldstemann er det nå trening to ganger i uken. På yngre partier er det trening en gang i uken.

Man melder på barna på de renn man selv vil, men blir oppfordret til å melde dem på renn arrangert av klubben. Ellers får vi stadig informasjon om ymse renn, men det er helt frivillig om og hvilke man ønsker å delta på.

Forøvrig er det en dugnad eller to det blir satt pris på om man dukker opp på og kanskje en kake eller to man helst skal bake i sesongen. Ikke mer.

Det er utrolig stor forskjell på nivået på gruppen til sønnen min og gruppen til datteren min. Jeg vil påstå det ikke er mulig å begynne som ny sammen med de andre 1999 barna nå. Nivået er veldig høyt.
På kullet etter, 2000 barna, er nivået veldig spredt og mer normalt og det ville ikke være noe problem å begynne som ny nå.
Begge mine går inn i sin fjerde sesong med langrennstrening nå og vi gleder oss til minstefrøken også kan begynne.

Uansett, det er bare å prøve! Det å lære seg god langrenssteknikk er gull verdt!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:18   #5
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski-trening for barn

Takk Knerten! Det er tilbud om å bli med på barmarkstrening en hel helg i oktober, jeg fikk inntrykk av at de fra 11 år og oppover skal trene seriøst den helgen, de yngre mer lek og moro. Moro er det sikkert for alle da, men intensiteten blir vel høyere etterhvert. Det er kanskje en fin alder å starte når man er 7 år, hun har jo gått endel på langrennski, men teknikken er det vel jeg som har stått for så langt. Den kan nok finpusses.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no