Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Country, danseband, og trønderrock

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-07, 10:58   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Country, danseband, og trønderrock

....


Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 23:27.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 11:04   #2
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Jeg liker country. Først og fremst de eldre i genren, Johnny Cash, Emmylou Harris, Nanci Griffith m. fl. Trønderrock vet jeg egentlig ikke hva er, men dersom Dum Dum Boys faller i den kategorien har jeg i hvert fall ingen problemer med det. Danseband synes jeg er sentimentalt kliss der all musikken høres ut som om den er kjørt gjennom samme kvern, men kan alltids ta en svingom hvis det er det om å gjøre.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 11:08   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Nei, nei og nei.
(i allefall ikke hvis man med trønderrock mener Åge, Tysland og DDE)



Jeg er vokst opp med en pappa som er jazz-entusiast, så jeg er muligens oppdratt til å hate dette

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 11:10   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Niks, nei , nope!

Hører ikke på det selv, men blander meg ikke oppi hva andre hører på.

Legger til: hører på Johnny Cash (som min mann elsker). Marit Larsen høres jo litt countryaktig ut i blandt. Så jeg må vel moderere meg til si at noe innen country sjangeren kan gå.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 11:14   #5
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Niks, huff og nope!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 11:14   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Jeg liker overhodet ikke slik musikk, men hva andre hører på bryr meg mindre

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 11:17   #7
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Definitivt ikke min musikksmak.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 11:19   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Jeg liker en god del country og country-aktig musikk, men slett ikke alt. Og definitivt ikke dansebandmusikk eller DDE-type musikk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 11:20   #9
Alan
Hypokonder
 
Alan sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 104
Alan er litt kul
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Danseband er fryktelig, noe country går an, men ikke norskprodsert country med hylende syngedamer. Ei heller trønderrock ala DDE. Men selvsagt TNT og DumDumBoys, det er kvalitet.

__________________
Hilsen Alan ('70), mamma til Fredrik ('01) og Andreas ('03)
Alan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 11:21   #10
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Alt etter stemmningen her, liker både Country, danseband og trønderrock hvis jeg er i stemmning for det. Har flere ganger snakket om at vi skulle reise på dansebandfestival i Seljord, men det har ikke blitt noe av.
Countryfestival har vi vært på et par ganger.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 11:23   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nei, nei og nei.
(i allefall ikke hvis man med trønderrock mener Åge, Tysland og DDE)



Jeg er vokst opp med en pappa som er jazz-entusiast, så jeg er muligens oppdratt til å hate dette

Jeg orker absolutt heller ikke slik musikk, men pappa ER og VAR danseband-entusiast så det har slått ut andre veien her. Jeg har aldri likt det og får helt noia.

Kjæresten min liker Johnny Cash så det kan jeg etterhvert tåle og faktisk like litt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 11:24   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg liker en god del country og country-aktig musikk, men slett ikke alt. Og definitivt ikke dansebandmusikk eller DDE-type musikk.


Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 11:33   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg er vokst opp med en pappa som er jazz-entusiast, så jeg er muligens oppdratt til å hate dette

Du ER meg! Min oppvekst med en jazz-pappa har gitt meg et bestemt inntrykk av at det kan være feil å like nesten alt. Unntatt Charlie Parker. Han er alltid et sikkert kort.

Men jeg kan altså like noe kvalitets-country. Trønderrock og danseband hører derimot til i musikk-helvetes aller nederste sirkler.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 11:37   #14
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Siden det snakkes om danseband så må jeg bare fortelle noe som skjedde for et drøyt år siden, vi liker Picazzo godt, bedre før enn nå kanskje, men.
Mannen var på jobb i butikken, og hadde besøk av en annonseselger som han ofte hadde der, de snakket som regel om alt mulig, og denne dagen snakket de om musikk. mannen sier at vi tidligere hadde dilla på picazzo, at vi til og med kjøpte t.skjorter som det sto Picazzo på, bra det da sier han annonseselgeren. Ja sier mannen min, men jeg synes ikke han nye vokalisten er så bra som han forrige, ikke det at han nye er dårlig, men han forrige var mye bedre, ja sier annonseselgeren, da får du ha takk for tilitten da, han var nemlig den nye vokalisten i picazzo, mannen var bra flau en god stund etterpå, gikk å humret litt hele kvelden.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 12:15   #15
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Country er et veldig vidt begrep, men hvis vi snakker country som i "Nashvilles-indre-contrykretser" synes jeg det kan være mye bra der.
Trønderrock og danseband får jeg kviser i ørene av.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 12:19   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

som protest begynte jeg å interessere meg for klassisk musikk.

You wild thing

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 12:20   #17
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Jeg liker noe country, men det meste syns jeg er uutholdelig kjedelig.

Trønderrock og danseband kan knapt kalles musikk.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 12:24   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Ei kristen jente som lytter til klassisk er ikke akkurat min oppfatning av en typisk opprørsk tenåring nei

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 12:26   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det var bare det ene opprøret.. Jeg hadde Alice Cooper også og var ikke så kristelig anlagt i den tida.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 13:25   #20
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Nei, nei og atter nei. Danseband er HELT ut, jeg får grøsninger. Trønderrock dør jeg ikke av, men vil ha meg frabedt om jeg kan. Country er så utrolig mye. Norsk country suger, Heidi Hauge jamrer som en katt i havsnød og burde vært skutt. Jeg kan syns at noe av f.eks. Shanaia Twain er ok, men der stopper det. Country er generelt jamring og sutring om hvor fælt livet er. :grøss:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, krangling, kultur


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no