Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kalkunbryst - hvor mye skal jeg beregne pr. person?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-06, 19:14   #1
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Kalkunbryst - hvor mye skal jeg beregne pr. person?

Jeg skal servere kalkunbryst på nyttårsaften, men er litt usikker på hvor mye jeg bør regne per person. Har kjøpt 2 kg til 6 voksne. Er det nok?

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 19:19   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kalkunbryst - hvor mye skal jeg beregne pr. person?

Vi haddde kalkunbryst på 3 juledag, og jeg hadde kjøpt to fileter, på tilsammen 2,5 kilo.

Vi var 6 voksne, 1 barn på 3 år og 1 barn på 1,5 år.

Det holdt ganske akkurat med kalkun til oss, og jeg hadde egentlig tenkt til å spise kald kalkun med waldorfsalat på 4 dag , som du skjønner, ble ikke det noe av...

Jeg synes kanskje da 2 kilo blir lite, men vi har 3 storspiste karer i familien da, det gikk vel litt ekstra der...

Lykke til!

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 19:32   #3
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalkunbryst - hvor mye skal jeg beregne pr. person?

Vi kjøpte 1.22 kg i dag. Det er da poden på fire og et halvt år, mannen min og meg som skal spise det første nyttårsdag. Jeg tror det blir igjen litt å lage gryte av, ja.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 19:39   #4
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalkunbryst - hvor mye skal jeg beregne pr. person?

Nå ble jeg litt usikker. Barna skal få pasta så jeg har ikke regnet med dem. Kanskje jeg skal kjøpe litt mer da.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 20:08   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalkunbryst - hvor mye skal jeg beregne pr. person?

Jeg tror det er litt lite. Vi har hatt kalkunbryst på nærmere 2 kg når vi har vært 2 voksne og 2 tenåringer (de spiser jo som voksne, da).... Og da har vi spist opp alt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 14:31   #6
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kalkunbryst - hvor mye skal jeg beregne pr. person?

Håper du har kjøpt en ekstra..

Jeg, mannen og et vennepar spiste enkelt en filet på over to kilo i november.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 06:18   #7
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalkunbryst - hvor mye skal jeg beregne pr. person?

Da jeg tok den ut av esken forstod jeg fort at det ble lite. Har kjøpt halvannet kg til. Takk for hjelpen!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 13:16   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalkunbryst - hvor mye skal jeg beregne pr. person?

250-300 g pr pers i snitt, kanskje? Er ikke det nogenlunde passe? Jeg mener det er en porsjonsberegne-tabell i de gamle ukemenyene, men jeg skal prøve å hente den frem og klistre den separat, tror jeg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 14:13   #9
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kalkunbryst - hvor mye skal jeg beregne pr. person?

Vi bruker de som er rene fileter, og da er det jo 2,5 kilo spiselig.

På de du kjøper som er marinert, med bein, går det mye bort, de synes jeg det er mye svinn på, så de bruker ikke vi.

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 00:50   #10
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalkunbryst - hvor mye skal jeg beregne pr. person?

Jeg brukte den som er marinert med bein, og det ble ikke mer enn akkurat.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no