Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-08, 22:43   #41
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Ah, det er herlig med blomster, å ta dem inn og se dem dø sakte av tørst ... :morbid:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 22:49   #42
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Hadde mannen min kommet med blomster til meg hadde jeg vært sikker på at han hadde vært utro! Vi kjøper ikke blomster. Vi kan ikke ha noen form for blomstrer som blomstrer. Så her hadde det vært bortkastet.

Det er ikke bortkastet å gjøre noe fint for andre. Det er tanken som teller.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 22:54   #43
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Jeg liker jo å få blomster, men båd jeg og mannen er enig om å ikke kjøpe tide og utide. Jeg velger heller en orkidé som varer leeenge.. Da kan jeg nyte den.

Jeg blir glad for blomster, men like glad for en pakke servietter, pene stearinslys o.l. Ting som kan brukes ( les: bli kvitt etterhvert)

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 23:16   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Jeg dulter på Maximillia, både én og to ganger.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg foretrekker planter eller blomster i potte, synes det er litt trist med blomsterbuketter som snart skal dø.

Vi har veldig forskjellig erfaring med potteplanter, ser jeg. : plantedödar:

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg liker jo å få blomster, men båd jeg og mannen er enig om å ikke kjøpe tide og utide. Jeg velger heller en orkidé som varer leeenge.. Da kan jeg nyte den.

Jeg blir glad for blomster, men like glad for en pakke servietter, pene stearinslys o.l. Ting som kan brukes ( les: bli kvitt etterhvert)

Det skjønte jeg ikke helt. På den ene siden vil du ha orkidé fordi det er varig, men vil heller ha servietter, fordi det blir borte?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 23:36   #45
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Selvsagt er det ikke bortkastede penger å kjøpe blomster til noen som blir glad for dem (enten det er seg selv eller andre). Like lite som det er bortkastede penger å kjøpe sjokolade eller øl bare fordi det blir borte når man har spist/drukket det.

Synes Skilpadda hadde et meget godt poeng her!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 23:37   #46
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.861
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Ingenting slår en bukett tulipaner en fredag! Krever selvfølgelig et nyrydda hus, noe som er sjelden kost hos meg! Men det åpner jo for uante muligheter for rydding da! Så for meg er blomster absolutt ikke bortkastet, heller en dyd av nødvendighet.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 23:43   #47
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det skjønte jeg ikke helt. På den ene siden vil du ha orkidé fordi det er varig, men vil heller ha servietter, fordi det blir borte?

Hvis jeg kjøper noe selv eller mannen ja.
Får jeg en bukett i gave er jeg selvfølgelig glad, men blir da like glad for servietter eller lys. Orkidéer kan jo være ganske kostbare, spesielt om du vil ha en som skal vare eller har flere greiner. Ikke såå vanskelig vel

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 09:39   #48
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Til meg er blomster rimelig bortkastede penger.
Jeg har blitt veldig glad og satt stor pris på det de få gangene jeg har fått det, men det har vært spesielle anledninger.
Men ellers hadde Skilpadda et poeng, når mannen foreks. setter på en House episode han har lastet ned til meg blir jeg glad. Eller kommer med et par biter mørk sjokolade til meg, som i går.
Eller når han kommer hjem med en bok jeg har nevnt at jeg vil lese.
Det er ikke bortkastet når det er for å glede noen (uansett hvor mye, eller lite (ingenting), det koster).

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 09:45   #49
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Nå skal jeg snart på torget og kjøpe en tulipanbukett til meg selv. *hverdagslykke*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 10:10   #50
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Jeg syntes det er utrolig hyggelig å gi og få blomsterbuketter.
Kjøper stadig til min mor og min kjære.
Avskårne blomster lyser opp rommet og gir en egen atmosfære.

Jeg forventer absolutt ikkeå få blomsterbukett hver helg, men min kjære er flink til å huske på en gang i blandt.Veldig hyggelig.Og ikke er det spesielle anledninger, bare helt plutselig.

Vanligvis kjøper jeg noe avskårent hver fredag/lørdag.Roser eller tulipaner.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 12:08   #51
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.781
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Her i huset kjøpes det også stort sett friske blomstertil helgen, enten roser eller tulipaner. Det er en del av helgekosen. Noen ganger kjøper han andre jeg, men totalt sett kjøper jeg flest. Så nei, jeg synes ikke blomster er bortkastede penger. Forøvrig liker mannen ogaå at vi har friske blomster.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 19:29   #52
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Nix - det er ikke bortkastede penger, synes jeg .

Her er står det alltid en frisk blomsterkvast på bordet hver helg. Dersom ikke mannen kjøper en, gjør jeg det selv dagen etter (men som oftest slipper jeg ).

Jeg har et koselig minne fra barndomstiden, og det var min bestefar som alltid kom hjem med blomster til "mor" til helgen. Aldri en helg uten...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 19:32   #53
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Nei, det ynes jeg ikke er bortkastede penger. Kjøper en bukett til meg selv en gang i bland, er så koselig med friske bomster. Til bursdagen min ønsker jeg meg en mann som kan kjøpe til meg

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 19:47   #54
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Jeg er veldig glad i blomster. Synd om mannen min (og barna mine) ikke forstod det!

Poenget er vel ikke pengene og varigheten, men gleden det sprer?

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 21:28   #55
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Jeg har kjøpt blomster idag!

..til mannen. (i håp om at han kjøper til meg en gang også).

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 21:33   #56
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Jeg må slutte å kommentere slike tråder..

Jeg har fått jobb i en blomsterbutikk, så ( trekker pusten dypt ) bblomster er ikke bortkasta

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 21:36   #57
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.495
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Jeg er ikke spesielt glad i blomsterbuketter. Jeg, tja ... er kanskje smittet av moren min. Hun elsker planter og har virkelig grønne fingre, men liker ikke avskårete blomster fordi de er "døde". Selv må jeg innrømme at jeg ble fasinert av tanken på om det kom noen from outher space og tok våre kjønnsorganer til pynt. "Å, se på denne flotte røde jeg har fått tak i, så sjelden! Og den bare passer så godt til putene i sofaen." :mer morbid enn dere: (Jeg setter pris på mye annet, altså. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 22:09   #58
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Nei, jeg synes ikke det er bortkastet.
Ett av de vakreste minnene jeg har fra mitt forhold til mannen min, er da jeg hadde en håpløs dag da alt var galt - og han kom hjem med en langstilket rose og en pose med yndlingssjokoladen min, fordi han hadde oppfattet pr telefon at jeg ikke hadde det bra.
En liten bukett gitt i rette tidspunktet kan gjøre så uendelig mye.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 22:29   #59
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastet penger?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Blomster er ikke bortkastede penger. De lyser opp og gjør rommet helt annerledes. Og det er uansett ikke bortkastet å bruke noen penger for å vise at man setter pris på andre.

Veldig enig.

Om en blomsterbukett er bortkastet fordi den visner innen en uke, er det da også bortkastet å bruke penger på en teaterbillett fordi forestillingen er over etter to timer?

Jeg kan ikke tenke meg noe bedre å bruke pengene på en gledesfyllte opplevelser - enten det er en ferietur, konsert eller en blomsterbukett.

Jeg elsker friske blomster og kjøper ofte selv.
Det hender mannen kommer med blomster også, men det viktigste er å kjenne oppmerksomhet fra han - om det er at han rydder stua når jeg er sliten, gir meg en ekstra klem eller kjøper blomster, er ikke så viktig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 07:33   #60
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er blomsterbuketter bortkastede penger?

Jeg har en mann som din mann... Tror jeg har fått blomster av ham en gang i løpet av vårt 10-årige samliv. Så jeg kjøper blomster sjøl jeg, med verdens beste samvittighet. Ser på det som investering i trivsel i heimen, nemlig! Og når mor trives i heimen, så jammen meg blir det trivligere for far med. Vel investerte penger, ja.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
nytteverdi, oppmerksomhet


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no