Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er du fornøyd med boligen din?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-09, 11:40   #41
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Jeg så heller ikke den blokkommentaren din, Iset. Vi (eller i alle fall jeg) trives veldig godt i blokk, mens mannen er noe kjøligere - sikkert fordi han er oppvokst i et 200 år gammelt gårdshus på flere hundre kvadrat, og er bortskjemt med plass.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:43   #42
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Nei, vi er ikke fornøyde. Vi skulle gjerne hatt litt større plass (bor på 70 kvm no), gjerne hatt hage, og vi ønsker oss flere barnefamilier som naboer. Rundt oss no er det ingen å leke med for ungene. Til våren er jeg ferdig med skolen og da blir det nok flytting på oss ja.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:43   #43
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Nje, det er jo ikke drømmehuset. Planløsning i 1. etasje suger. Badet og gangen altfor lite, og stuen for smal. Kunne tenkt meg ett ekstra rom også. Drømmehuset mitt skulle hatt vaskerom på hovedplan med egen inngang. Nå har vi full kjeller, men den er for fuktig til å bruke til annet enn vaskekjeller, også er trappen ned dit lang og smal. Huset er fra slutten av 60-talet, og var pusser litt opp pø om pø.

Det jeg er fornøyd med er at vi har ett måls tomt, uthus, garsje og stor terasse. Planløsningen i 2 etasje er også ganske bra. Vi ha valgt å bli boende her fordi vi ikke vil bo oss i hel. Vi vil bli ferdig med huslån tidlig og nyte alderdommen gjeldfri. Vi greier oss helt fint på den plassen vi har, men vi trenger ett bedre oppbevaringssystem for å inngå alt rotet. Det kommer seg hele tiden da.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 11:55   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Både ja og nei. Vi bor i en bygård fra 1850 og jeg elsker egentlig leiligheten, men den er ekstremt upraktisk. Det finnes ingen rette vinkler på noe bortsett fra badet og høydeforskjellen på 6 meter er noen steder så mye som 25 cm. Hadde vi hatt betydelig mindre møbler, bøker, filmer, stæsj og ikke barn hadde den vært perfekt. Sånn som det er nå har vi en ganske stor stue, men over to plan så den er umulig å innrede. Vi har et digert kjøkken, men med så mange rare vinkler så det ikke går an å ha et kjøkkenbord der. Vi har et barnerom som bare er en lang tarm, 150 cm bred på det bredeste og et annet soverom som akkurat har plass til en dobbelseng, garderobe og litt gangplass rundt senga. Men den er sjarmerende, vi bruker ekstremt lite strøm fordi veggene er så tykke, den holder seg sval om sommeren og vi har verdens koseligste bakgård.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:05   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Jeg er veldig fornøyd.

Selv om vi bor i blokk midt i byen (det er tilstrekkelig lydisolert så vi hører ikke at vi har naboer). Det er masse unger her på alder med mine egne barn. Det er masser av plass til å leke på ute. Forholdsvis kort vei til jobben.

Leiligheten er ikke mer enn 83 kvm, men siden vi flyttet fra 58 så føler vi at vi har nok av plass. Selvfølgelig kunne jeg ønsket meg 4-5 rom ekstra, men vi klarer oss fint her. Vi har tenkt på å flytte ut av byen og konstatert at foreløpig får det bli med tanken. Nok av tid går med til reising allerede nå, så å legge på en halvtime hver vei for to foreldre vil ikke hjelpe oss.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:06   #46
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Jeg elsker beliggenheten, vi bor på gård på landet uten naboer i sikte, aldeles herlig! Bortsett fra altfor stor hage med altfor mye plen å klippe, men det har jo omsider skaffet meg hjelp til

Nå kjøpte vi gård på det åpne markedet for noen år siden, og da er det ikke så lett å velge hus, men vi skal ikke klage. Huset er 13 år gammelt, 200 kvm på fordelt på halvannen etasje med full sokkel. 5 soverom, to stuer + + , men likevel ville jeg nok ikke bygd huset på samme måte. Jeg savner egen fjøsinngang (nå bruker mannen vaskerommet, ergo fungerer ikke det som vaskerom), bad i andre etasje hvor soverommene er, litt bedre rominndeling i første etasje.. Sokkeletasjen bruker vi som bod (80 kvm bod ), bortsett fra at soverommene der også er gjesterom. Hovedentrèen er egentlig i sokkelen, men pga dårlig løsninger der, fungerer det ikke, og vi bruker inngangen i 1.etg. Vi har vurdert frem og tilbake hva vi skal gjøre, men jeg tror vi må drøye og gjøre alt på en gang. Da blir det påbygg ved inngang i 1.etg, hvor mannen får egen inngang med egen vaskemaskin og dusj, garderobe i entrèen i 1. etg, jeg får eget vaskerom, bad i andre etg, åpen løsning mellom stue og kjøkken + + .. Og innen vi har fått gjort det, er vel ungene så store at de vil ha enten sokkelen eller 2. etg for seg selv, så da blir sokkelen gjort om enda mer..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:10   #47
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Det skal ikke veldig mye til før jeg er fornøyd med stedet jeg bor. Leiligheten er sliten og ikke akkurat vakker, ligger litt kinkig til med mye trapper og er tydeligvis ikke spesielt innbruddssikker, men jeg bor der og er ergo fornøyd.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:10   #48
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Jeg er fornøyd
Det er mange ting jeg ville hatt annerledes hvis jeg skulle hatt det perfekte drømmehuset, men man får vel ikke alt? Det eneste jeg kan si at jeg er misfornøyd med, er tomta (men det viste jeg jo om før vi flytta inn, så det var jo med i vurderingen).

Alt i alt er det flott å bo her. Vi har egne rom til ungene og oss, en stor kjellerstue for de store ungene (og gjester), 2 kontorer og grei plass i stua. I tillegg bor mormor og morfar to hus bortenfor, og det er kjempepraktisk!
Det ideelle huset har større kjøkken, større hovedbad, mye større gang og en flat tomt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:13   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Det morsomme er jo at vi føler at vi har masser av plass nå (og det har vi sammenlignet med en del av snuppas venner). Jeg kommer fra en småby der alle mine venninner bor i eneboliger. De kan ikke skjønne at vi klarer oss på så få kvadratmeter. "Det hadde jeg aldri overlevd," sier de. Ja, ja; dem om det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:15   #50
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Vi er veldig, veldig fornøyde, men så har vi da også akkuart (i går) avsluttet et på- og utbyggingsprosjekt. Så nå har vi god plass og så og si hele huset er nyoppusset/renovert.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:22   #51
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Nja, passe fornøyd.

Beliggenheten er flott, naboene er greie. Jeg liker å ha separat kjøkken med mye oppbevaringsplass, det er høyt under taket og det er en koselig leilighet.

Men den er liten da, ca. 50kvm. Med store dobbeltdører mellom stuene og en peis med brannmur i flere rom. Er jo fint med dobbeltdører og sånn, men det blir mye plass vi ikke kan bruke til noe. Også er det litt kaldt, vi har kjelleren under og det trekker. Nå har vi nettopp flyttet inn da, så når vi får ordnet oss godt med tepper, gardiner og slikt så føles det nok varmere raskt.

Blir nok en større leilighet på oss når jeg er ferdig og studere. I mellomtiden leser jeg apartmenttherapy.com og prøver og finne smarte løsninger i den lille leiligheten vår.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:25   #52
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Jeg stortrives i huset vårt, jeg skulle bare så gjerne ha flyttet huset til et annet sted ...

Kan pirke litt da, og ønske meg en større gang, men det er alt ...
...og en mann som holder huset i orden ...

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:44   #53
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Javisst er vi fornøyd.
Stor plass ute, stor plass inne. Det meste er nytt( huset er fra 1952 og er pusset opp og bygget på siden 1995).
Til sommeren gyver vi løs på kjelleren. Da kan det hende at peisestuen blir et ordentlig rom som ungene kan bruke etterhvert. Nå brukes det mest til lagring.

Ja huset deres er jo kjempefint.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:49   #54
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Jepp. Vi har bodd her i 21 år, og finner ikke noe som vi liker bedre. Da alle barna bodde hjemme ønsket vi oss en kjeller eller loftsstue og et ekstra bad.Vi kikket rundt,men ingenting så sentralt som vi ønsket. Nå har vi stor nok plass igjen.Hagen og alle uteplassene våre er det som hadde blitt verst å flytte fra.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:43   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Vi trivdest for øvrig veldig godt i leilighet da vi bodde i byen, bortsett fra at det var 5. etasje uten heis, men ellers en absolutt drømmebolig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:47   #56
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Vi liker for øvrig planløsningen, og det at det nesten ikke er innsyn. Vi har dessuten utsikt til naturområder, og så er det stort sett stille rundt oss. Aaaah ...

Også har vi en stooor skjermet veranda, slik at til og med JEG kan ligge og sole meg om sommeren uten å føle meg beglodd.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 15:11   #57
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Jeg trives veldig godt i leiligheten og i blokka. Å bo så tett er egentlig veldig ok for en husredd pyse som meg. Vi har mange hyggelige naboer som skravler sammen på lekplassen mens barna flyr rundt. Vi har bodd her i 1,5 år og det er først de sist mnd jeg har følt at ting er på rett plass i leiligheten.

Men jeg savner å bo på landet og når vi snart får et barn til blir det litt trangt her på våre 65 kvm. Planen er å bo her i ca 1,5 år til, så bærer det ut av byen. Det er litt sånn: :rømde:

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 15:28   #58
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Nei, jeg er ikke det. Vi er veldig fornøyd med beliggenheten og naboene, men selve huset er vi ikke fornøyd med. Mye av det vi er misfornøyd med er selvsagt ting vi burde ha forutsett ville bli upraktisk, men vi var vel litt blendet av den utrolig kule fasaden på huset.

Det vi er mest misfornøyd med er soverommene, eller plasseringen av disse.
Vi bor i et rekkehus på 4 plan, og i og med at huset bare er 143 kvm så sier det seg selv at hvert plan ikke er så veldig stort.
Soverommene er spredd rundt i hele huset, noe jeg synes er et stort minus når en har små barn.
Vi har et soverom i kjelleren, et soverom og et kontor/lite soverom i første etasje og et soverom i tredje etasje. Når en har tre unger som helst skal ha sitt eget rom, så blir det vanskelig å løse på en måte som ikke er for risikabel med tanke på brann.
Foreløpig har vi løst det slik at guttene deler soverommet i første, minsta har soverom på kontoret i første og vi ligger i tredje etasje. Ikke optimalt det heller, men jeg tror det er den beste løsningen.

Ellers så er vi supermisfornøyd med at det kun er ett do, og det ligger i første. Veldig lite praktisk for meg som ligger i tredje og gjerne er på do et par ganger i løpet av natten. Vi har muligheten til å sette inn et do på vaskerommet i kjelleren, men det hjelper meg veldig lite siden jeg ligger helt på toppen.

Stue og kjøkken ligger i andre etasje, i en åpen løsning. Vi er forsåvidt fornøyd, men kunne tenkt oss en mye større stue.

Ellers så er det mange små feil på huset, vi kjøpte det nytt og forventet vel egentlig å få levert et mye bedre produkt.
Gulvet får store hakk bare en mister en gaffel på gulvet, og ser ikke ut nå etter knappe 2 år.
Malingen er av billigste sort, og er skjoldete flere steder. Dette har vi klaget på og vi har fått malt opp store deler av huset på nytt, men det ser fremdeles ille ut.
Vinduskarmene er voldsomt skjeve, noe som gjør at lamellene ikke henger fritt i hele vinduet. På sidene henger de fint, men på midten rører de vinduskarmen og kan ikke snues. Vi har klaget, men fikk beskjed om at det ble for mye arbeid å gjøre noe med det. Da måtte de ta ut vinduene og skifte alt, visstnok. Jeg føler at vi bør få en eller annen kompensasjon uansett, men vet ikke helt hva jeg kan be om. Kjipt er det ihvertfall å bruke nærmere 20.000 på lameller, og så henger de ikke som de skal.
I tillegg hadde de "glemt" å legge inn alle strømpunktene vi skulle ha. Vi hadde tegnet inn hvor vi skulle ha lamper og ville ha disse rett ut av taket sånn at vi slapp fullt av ledninger i taket, men de hadde rotet bort tegningene og dermed glemte de dette. Flere stikkontakter manglet også, og det er rimelig kjedelig når vi hadde gitt klar beskjed om hvor de skulle være.
Som "kompensasjon" kom det en elektriker etter en måned og monterte lampene i taket for oss, men da med synlige ledninger. Synes ikke akkurat det var mye til kompensasjon.

Ja, vi er visst misfornøyde med ganske mye, vi.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 16:05   #59
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Selve huset og beliggenheten er jeg kjempefornøyd med. Vi bor i enebolig og eiendommen er på et mål. Aller mest fornøyd er vi med våre tre terasser og at huset ligger så høyt at ingen har innsikt, hverken til hus eller hage. Inne er det mye å gjøre før vi sier oss fornøyd, men vi trives godt likevel vi. Vi har i mange år savna kjellerstue, men løste det i sommer med å bygge anneks i hagen.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 17:18   #60
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du fornøyd med boligen din?

Vi er veldig fornøyde. Bor i leilighet på noenogsøtti kvadrat, og det holder fint så lenge vi bare er tre stykker. Er godt fornøyd med å ikke ha hage. Dessuten har vi parkeringskjeller. Planen når vi blir rike er å bøgge naboene såpass at de flytter, sånn at vi kan kjøpe deres leilighet som er litt større enn vår.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no