Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke type ull er best?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Hvilken type ull er best??
Janus 24 29,27%
Joha 3 3,66%
Tom og trine (spar-kjøp) 2 2,44%
Nøstebarn 19 23,17%
Peanuts (cubus-ull) 2 2,44%
H&M ull 1 1,22%
Devold 18 21,95%
By-torrin ull 3 3,66%
annet 10 12,20%
Deltakere: 82. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-09, 23:22   #41
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.693
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

hva som klør minst... tja. Jeg synes ikke noe klør, mannen påstår alt klør. Men gjengs tror jeg er at silkeull klør mindre enn ren ull, og ull med noe annet på innsiden klør minst. Men da er jeg usikker på om det har ullegenskapene i behold egentlig. Vi har gode erfaringer med devold active - de har noe syntetisk på innsiden og ull på utsiden, de klør i hvertfall ikke og jeg tror da det varmer bra nok.

Jeg vil at han helst skal ha ren ull, men forrige høst var det problemer å få det på ham i starten. Han ble vant etterhvert. Men i år har ull-angsten startet med enda større tyngde. Nå skal han kontrollere mye av det jeg kjøper/henter frem og spørre "Det er vel ikke ulv, mamma?"

Kanskje jeg skal prøve ull/silke. Ellers får det bli ull/bomull hvis han godtar det da.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 23:25   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg vil at han helst skal ha ren ull, men forrige høst var det problemer å få det på ham i starten. Han ble vant etterhvert. Men i år har ull-angsten startet med enda større tyngde. Nå skal han kontrollere mye av det jeg kjøper/henter frem og spørre "Det er vel ikke ulv, mamma?"

Kanskje jeg skal prøve ull/silke. Ellers får det bli ull/bomull hvis han godtar det da.

Silkeull er nydelig . Sjekk devold sine doble også, de er gode. Heller det enn bomullsinnside tenker jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 23:27   #43
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.693
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Devold doble? Altså ull/silke?
Takk for tips, det skal jeg sjekke ut.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 23:43   #44
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Devold doble? Altså ull/silke?
Takk for tips, det skal jeg sjekke ut.

Nei ikke ull/silke, det er ull og noe syntisk. Nøstebarn har silkeull blant annet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 23:45   #45
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.693
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Åja, det var det. Skal prøve begge. Takk.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 00:21   #46
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Jeg har vært veldig fornøyd med Janus sin ull, men også Krokofanten, og den sto ikke der, så da måtte jeg krysse på Janus.

  Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 00:25   #47
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg har vært veldig fornøyd med Janus sin ull, men også Krokofanten, og den sto ikke der, så da måtte jeg krysse på Janus.

Er krokofanten ganske lik janus i struktur og sånn? Eller tykkere? Jeg teller på knappene om jeg skal bestille noe derfra, men det er så skrekkelig dyr porto og sånn så jeg må liksom bestille endel før det er noe vits føler jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 00:43   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Skulle vært flervalg, føler jeg. Jeg syns nøstebarn funka fint så lenge gutta var små. Nå sverger jeg til Janus, mykt og godt og klør ikke.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 10:22   #49
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.468
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Bogerud har også hatt endel fra Safa, og det synes jeg er bedre enn Janus sitt. Skal prøve settet fra Obs tenkte jeg, eller så blir det Janus eller Safa igjen.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 19:29   #50
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.223
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Bogerud har også hatt endel fra Safa, og det synes jeg er bedre enn Janus sitt. Skal prøve settet fra Obs tenkte jeg, eller så blir det Janus eller Safa igjen.

Hvordan er egentlig Safa i størrelsen? Og hva slags kroppsfasong passer det til?

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 11:46   #51
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Hvor selges Devold?

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 12:03   #52
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.690
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

De selger devold på intersport iallefall - og i Trondheim selger de det også på catch.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 15:07   #53
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Jeg stemte Joha, for det er det vi har brukt siden han ble født.

Jeg kjøpte nettopp to sett med Pierre Robert ullundertøy til ungen nå i dag. Virker knallbra, men jeg har jo ikke hatt det på han enda da.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 16:42   #54
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Jeg stemte Joha, for det er det vi har brukt siden han ble født.

Jeg kjøpte nettopp to sett med Pierre Robert ullundertøy til ungen nå i dag. Virker knallbra, men jeg har jo ikke hatt det på han enda da.

Jeg kjøpte fem sett så jeg håper virkelig de er bra

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 17:22   #55
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.834
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Vi har Janus, Tom og Trine, Nøstebarn og i dag ble det innkjøpt ull fra Pierre Roberts.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 21:08   #56
Gurine
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 12
Gurine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Vi er veldig fornøyde med Janus ulla. Særlig ullfrottè genser og bukse i prinsesseull

Gurine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 12:57   #57
Hissigproppen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

jeg syns nøstebarn er utrolig god.. men prisen er jo veldig høy da.. men har aldri vært misfornøyd med det jeg har kjøpt.

  Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 12:58   #58
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Jeg svarte annet, siden jeg syns GullUll er aller best. Også fornøyd med Troll.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 14:47   #59
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.837
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Neste uke er kjører OBS kampanje på Janus sitt nye Ridder slitesterkt!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 14:48   #60
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke type ull er best?

Stemte Nøstebarn, men er også veldig fornøyd med Devold.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no