Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sofa - skinn eller stoff

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Har du skinnsofa eller stoff sofa?
Skinn 91 41,94%
Stoff 125 57,60%
Har ikke sofa 1 0,46%
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-06, 11:41   #1
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sofa - skinn eller stoff

Har dere skinnsofa eller stoffsofa?

Vi bytta ut vår over 20 år gamle skinnsofa i høst, og hadde lyst på stoffsofa. Men pga tre jenter i huset ble det på nytt en skinnsofa. Er utrolig fornøyd, altså, men neste sofa (om nye 20 år?) blir stoffsofa.

Er dere fornøyd med det dere har?

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:43   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har nettopp kjøpt ny sofa, og valget var enkelt. Med tre småunger og en sølemann måtte det bli skinn. Nyyydelig sofa i fargen "Coffee".

  Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:43   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Jeg liker best stoffsofa men tør ikke å ha det pga. barn. Det blir bare et styr. Så vi har nå bestilt svart skinnsofa (stramt skinn) med chaiselong og stålben. Kjeempelekker, får den om ca. 2 uker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:45   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Jeg hadde en gammel, ekkel arvet skinnsofa i mange år, men sverget på at neste sofa skulle bli stoff. Og det ble det. Lys i fargen til og med, så vi har måttet få den renset én gang og det kostet oss over 3000 kroner. Men det var verdt det. Jeg kan aldri tenke meg å ha skinnsofa. Jeg synes ofte de er klamme og ubehagelige.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:45   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Sort litt minimalistisk skinnsofa
Tre-seter og to-seter

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:49   #6
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi kjøpte stoffsofa rett før 6-åringen ble født. Nå har vi i tillegg en på 4 og en på 1 år. VI ANGRER!!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:51   #7
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Sort skinnsofa, treseter og en skinnstol. Vurderer å kjøpe ny, og da har jeg litt lyst på stoff, men vet ikke helt enda. Senest i morges når lillebror gikk rundt med syltetøy-fingre var jeg glad for skinnsofaen!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:52   #8
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har stoff, men det går an å vaske absolutt alle trekk så det er ikke noe problem selv med en 2-åring som griser mye. Hadde selvfølgelig vært lettere å bare kunne tørke bort med en klut da.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:53   #9
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har stoffsofa, kanskje ikke det lureste man kan ha med to små klinegutter i huset.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:53   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg hadde en gammel, ekkel arvet skinnsofa i mange år, men sverget på at neste sofa skulle bli stoff. Og det ble det. Lys i fargen til og med, så vi har måttet få den renset én gang og det kostet oss over 3000 kroner. Men det var verdt det. Jeg kan aldri tenke meg å ha skinnsofa. Jeg synes ofte de er klamme og ubehagelige.

Ja de er det, jeg hater den vi hadde frem til nå nylig. Natuzzi skinnsofa. Skikkelig klam og rynkete.

Den skinnsofaen vi har bestilt nå er IKKE klam og rynkete. Skinnet er så stramt at man nesten blir redd det skal ryke, og den er ganske "minimalistisk", litt funkis. Eneste skinnsofaen jeg har likt, egentlig. Ganske hard, ikke noe man sovner i for å si det sånn. Men lekker, det er den. Kan vel minne litt om denne:

http://ec3.images-amazon.com/images/...CLZZZZZZZ_.jpg

Men vår er mye finere enn den der, synes jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:54   #11
Cathrine
Ser meg litt rundt
 
Cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Innlegg: 70
Cathrine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har stoffsofa. Neste sofa vi skal kjøpe blir nok i skinn.
Begynner å bli lei av å rense..

__________________
Storesøster født januar 04 Lillebror født mars 06
Cathrine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:54   #12
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja de er det, jeg hater den vi hadde frem til nå nylig. Natuzzi skinnsofa. Skikkelig klam og rynkete.

Den skinnsofaen vi har bestilt nå er IKKE klam og rynkete. Skinnet er så stramt at man nesten blir redd det skal ryke, og den er ganske "minimalistisk", litt funkis. Eneste skinnsofaen jeg har likt, egentlig. Ganske hard, ikke noe man sovner i for å si det sånn. Men lekker, det er den. Kan vel minne litt om denne:

http://ec3.images-amazon.com/images/...CLZZZZZZZ_.jpg

Men vår er mye finere enn den der, synes jeg.

Det er akkurat sånn sofa jeg vil ha, bare i stoff

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:56   #13
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har stoffsofa og det har aldri vært noe problem med ei lita grisete jente her. Men, trekket kan tas av og vaskes i vaskemaskinen og det er kjempekjekt.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:58   #14
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Iset: Hvor er den sofaen fra? Når jeg tenker etter var den forresten rålekker i skinn...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:59   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi hadde skinnsofa når poden ble født, og godt er det slik som han gulpet. Det var ikke lite vi måtte vaske av sofaen. Men når vi flyttet kjøpte vi en ny stor deilig sofa i mikrofiber. Den er ganske enkel og grei å vaske av, men jeg ser for meg at jeg kommer til å bruke skinnsofaen når jeg skal amme nå når nestemann kommer.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:14   #16
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi kjøpte skinnsofa, Arild fra IKEA. Superfornøyd. Men ikke så kosemoze som den forrige stoffsofaen. Man må ha nok med puter og tepper for å lage kosestemning, det er viktig.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:15   #17
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har sofa i microfiber, og er veldig fornøyd.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:16   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har skinnsofaer (en 2-seter og en 3-seter) og er kjempefornøyd med dem.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:17   #19
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har hele tiden hatt skinnsofa og det er jeg glad for. Christian gulpet ganske mye når han var baby og etterhvert som han ble større søler han en del i sofaen. Vi kjøpte ny sofa i mai i år og det ble ny skinnsofa. Selv om Christan har blitt 8 år søler han fremdeles i sofaen. Lenge leve skinnsofa.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:25   #20
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Jeg kjøpte denne i sommer:



Er veldig fornøyd, den er god å sitte i, pen å se på, og passer til det meste.

Stoffsofa og små barn går ikke sammen, nei.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no