Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-23, 21:44   #121
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.773
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Denne er i VG nå, og godt skrevet.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/...den-er-ekstrem

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-23, 21:49   #122
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.265
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Jeg håper media nå kan la saken ligge. Og jeg har setten far på team Ingebrigtsen som la seg opp i alle mulige aspekter av livettil sønnene sine, og tydelig hadde temperament og temperatur i tilbakemeldingen til sønnene.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-23, 22:59   #123
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.491
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Denne er i VG nå, og godt skrevet.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/...den-er-ekstrem

Enig Millen men jeg tror det var bra at brødrene skrev innlegget i VG. Jeg tror ikke (media)saken hadde stoppet uten det innlegget. Nå tror (håper?) jeg at saken tones ned i media

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-23, 23:16   #124
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Svakt av forbundet og la seg styre av en privat konflikt. Ingen er dømt og da forventer jeg at forbundet gir alle utøverne like vilkår, så får utøverne ta eventuelle konsekvenser om de ikke aksepterer eller klarer leve med vilkårene. Men forbundet bør være nøytralt.

Er uenig i dette faktisk. Man trenger ikke å være dømt i retten før noen tenker at man må tilrettelegge noe for en av partene.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-23, 23:36   #125
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Er uenig i dette faktisk. Man trenger ikke å være dømt i retten før noen tenker at man må tilrettelegge noe for en av partene.

Enig. Og jeg blir bare provosert av Elden som mener det må fremlegges bevis for voldsutøvelse før man kan la en part komme med slike påstander i offentligheten. Hvordan skal man kunne bevise det som har skjedd bak lukkede dører? Her har du tre vitner, om du vil, som forteller det samme.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-23, 23:42   #126
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.491
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Enig. Og jeg blir bare provosert av Elden som mener det må fremlegges bevis for voldsutøvelse før man kan la en part komme med slike påstander i offentligheten.

Tror nok Elden har et juridisk poeng. Husker du hun svenske som hevdet voldtekt i SoMe (var under #metoo ). Han hun anklaget var jo anmeldt av henne (tidligere), men ble frikjent. Hun ble vel dømt for ærekrenkelser.

(Nå ønsker jeg å påpeke at det er forskjell mellom jus og moral, for all del)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 00:05   #127
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.811
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

NRK-fyren var nokså sikker i sin sak om at Gjert nå var ferdig som trener, at forbundet ikke kan tillate det.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 00:15   #128
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Dette er ikke en konflikt mellom 3 voksne menn og deres trener, men en konflikt mellom en far og hans barn. Husk at det er mange barn som ikke klarer bryte ut og si fra om vanskelige ting som f.eks. vold før langt inn i voksenlivet, og at det ofte er vanskelig bevise, n deoe som ikke betyr at det ikke har skjedd, selv om det blir vist til at det er umulig siden de har vært så eksponert i media. Tull.

Jeg undret meg litt over behovet for stjerneadvokater - nå gjør jeg ikke det lenger.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 06:34   #129
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.912
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men, herregud. Trodde noen virkelig at forbundet bare hadde jattet i vei med de tre brødrene, om ikke det var i denne alvorlighetsgraden? At det må gå så langt at man må dele noe vondt og privat, fordi folk alltid tar for gitt at foreldre er anstendige mennesker…

Ja, dessverre var det nok mange som trodde det

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 09:00   #130
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Jeg lar mer overraske over alle de som (i kommentarfeltene) fortsatt forsvarer Gjert Ingebrigtsen. Nå gjør for så vidt Elden bare jobben sin, men en hver med et snev av vett i skolten skjønner at de tre gutta har behov for å skjermes fra en voldelig far. Spesielt i en konkurransesituasjon.

Og når det er tre stykker som er SÅ samstemte som de er, så er jeg overhodet ikke i tvil om at de snakker sant. Det at han ikke er dømt, er faktisk helt irrelevant. Og - og det mener jeg er viktig i denne saken - det er han som har presset gjennom at de til slutt så seg nødt til å fortelle offentlig om årsaken. Dette er ikke metoo. Dette er ikke en konflikt mellom trener og utøver. Dette er en far som har tråkket langt over grensene for hva som er akseptabel adferd for en forelder. Og hadde det "bare" vært en konflikt mellom trener og utøver, så er fortsatt vold - både psykisk og fysisk - helt uakseptabelt, og grunn nok til å skjerme de som har vært utsatt for den. Spesielt når voldsutøveren ikke er villig til å erkjenne at det er han som har feilet her.

Jeg lar meg virkelig undre over om han faktisk er villig til å gå så langt at han trekker dette inn i domstolene. Jeg er ganske sikker på at han bare kommer enda dårligere ut av det, enn han har gjort ved at disse gutta til slutt går ut offentlig og forteller sin side av saken, fremfor å fortsette å la ham gå rundt og late som det er han som er offeret.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 09:11   #131
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Denne er i VG nå, og godt skrevet.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/...den-er-ekstrem

Jeg syns den bærer preg av "victime shaming" og en manglende vilje til å sette skapet der det hører hjemme. Dette er ikke en sak med to sider. Det er en sak som handler om langvarig mishandling, gjort av en forelder mot en hel barneflokk, der tre av dem til slutt innså at når nesten alle sammen hadde flyttet ut, så var det fortsatt noen igjen å forsvare... (Les kronikken deres grundig. Det som står mellom linjene er ganske så glassklart.)

Det er bare tull at tvilen skal komme Gjert til gode i en sak som denne. Dette er ikke en straffesak. Selv om det gutta beskriver er straffbart. De har ønsket å holde saken unna offentligheten, og unna domstolene. Det har ikke faren deres vært villig til. Uansett tenker jeg at tvilen bør dessuten være ikke-eksisterende, når man ser på historikken.

Jeg bør vel kanskje si at jeg, rett etter bruddet mellom far og sønner, fikk høre hva som hadde ført til at begeret rant over for dem. Og tenkte vel at grunnen til at de ikke gikk ut med mer informasjon handlet om å skåne en sårbar part som ikke ønsket medieoppstyret. Samtidig som det fremsto for meg som det eneste riktige å ta fullstendig avstand. Jeg tror det satt langt inne å gå ut, slik de gjorde i denne kronikken, fordi det handler om mer enn bare dem.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 09:25   #132
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Denne saken virker bare så helt umulig. Jeg skjønner jo godt hvorfor guttene ikke har ønsket å forklare hva konflikten handler om offentlig. Det trekker jo inn personer de sikkert har hatt et stort behov for å beskytte. Lillesøsteren og moren for eksempel.

Gjert er en person "hele Norge" har et forhold til. Jeg syns han har noe Peer Gyntsk over seg, underdogen som har hatt så stor suksess. Han er følsom og viser det, det har jo vært så utrolig TV-vennlig og har ført ham inn i lørdagsunderholdingen, foredragsscener og på boktoppen om verdensmesteroppdragelse. Han har vært dels mer populær enn sønnene. Merker det selv, når Jakob har vunnet noe er det intervjuet med Gjert jeg har gledet meg å se etterpå.

Det er sikkert mang en voldelig foreldre som nå tenker at de er jo bare litt sånn som Gjert. De vil det beste for barna sine, men så renner det bare over litt. Og det er vel bare menneskelig? Tenk så bra det har gått for Ingebrigstenbrødrene, de hadde jo ikke vært der de er uten Gjert.

Jeg håper alle som har trukket Gjert inn i offentligheten nå er seg sitt samfunnsansvar bevisst. Nå er det kjempeviktig at vi er krystallklar på at vold mot barn er helt uakseptabelt. Uansett.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 09:27   #133
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns den bærer preg av "victime shaming" og en manglende vilje til å sette skapet der det hører hjemme. Dette er ikke en sak med to sider. Det er en sak som handler om langvarig mishandling, gjort av en forelder mot en hel barneflokk, der tre av dem til slutt innså at når nesten alle sammen hadde flyttet ut, så var det fortsatt noen igjen å forsvare... (Les kronikken deres grundig. Det som står mellom linjene er ganske så glassklart.)

Det er bare tull at tvilen skal komme Gjert til gode i en sak som denne. Dette er ikke en straffesak. Selv om det gutta beskriver er straffbart. De har ønsket å holde saken unna offentligheten, og unna domstolene. Det har ikke faren deres vært villig til. Uansett tenker jeg at tvilen bør dessuten være ikke-eksisterende, når man ser på historikken.

Jeg bør vel kanskje si at jeg, rett etter bruddet mellom far og sønner, fikk høre hva som hadde ført til at begeret rant over for dem. Og tenkte vel at grunnen til at de ikke gikk ut med mer informasjon handlet om å skåne en sårbar part som ikke ønsket medieoppstyret. Samtidig som det fremsto for meg som det eneste riktige å ta fullstendig avstand. Jeg tror det satt langt inne å gå ut, slik de gjorde i denne kronikken, fordi det handler om mer enn bare dem.

https://www.dagbladet.no/sport/sjika...a-nrk/80377125

Denne er bedre. Om alle de spørsmålene pressen burde ha stilt i denne saken, og at det har blitt presset fram at de måtte gå ut med sin historie. For det har vært massiv hets av dem i aviser og kommentarfelt og «stakkars Gjert» og «utakknemlige drittunger».

Det brødrene skriver i kronikken stemmer godt med det jeg har fått vite av en som kjenner familien. At det har en behandling som ikke var god, men som de hadde vært tre gutter som stod i sammen. Og så skjedde det samme med et annet familiemedlem, som gjorde at det ble nok og valgte å bryte. Og det var jo fire, ikke tre barn som avsluttet trenerforholdet med Gjert.

Jeg begriper ikke at noen har kunne tro at dette ikke hadde noe alvorlig i bunn og var mer enn «fått nok av Gjert som trener».

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 09:39   #134
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Jeg har aldri likt Gjert. Måten han har behandlet familien sin, foran åpent TV-kamera, har alltid gitt meg frysninger. Ikke minst siden jeg har tenkt at når han ikke klarer å tøyle sinnet sitt mer enn det i full offentlighet, hvordan er han da når kameraene blir slått av. Og det handler også om at jeg mener at folk som er "følsomme" (aka. lettantennelige) har et særlig ansvar for å tøyle det. Men jeg har også opplevd å være ganske alene med mitt inntrykk av ham, så jeg har ikke akkurat frontet det.

Det er faktisk bare tull at man ikke klarer å regulere eget sinne. Det handler om manglende vilje, ikke manglende evne. Jeg er så møkklei av de som ikke erkjenner at sinne er et problem som man må ta tak i, helt selv. Jeg sier ikke at det ikke er lov å være sint (eller "engasjert" som en del hissigpropper liker å kalle det), men det er ikke lov å gi uttrykk for det sinnet på en måte som skader andre.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 09:42   #135
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Jeg blir dårlig av Gjert sin argumentasjon. «Dere har jo sett oss på tv, dere har jo sett at jeg ikke er voldelig.» Vi har sett en mann som lett mister besinnelsen foran kamera, det er ikke vanskelig å se for seg at det går hardere for seg uten kamera.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 11:19   #136
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.811
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Han mistet det vel en del også foran kamera da han var på tur med Lars Monsen.

Jeg synes sønnenes kronikk langt på vei bekrefter at noe skjedde med et annet familiemedlem for snart to år siden, og at de da innså at dette ikke går lenger. Et familiemedlem sluttet samtidig med sporten.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 11:24   #137
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Atte, jeg er oppvokst i familie med vold (juling) og verken jeg eller andre i storfamilien snakket noengang om det i min oppvekst, enda alle visste hvordan vi hadde det.
Jeg trodde alle hadde det sånn hjemme helt til jeg var 12 år.

Alle synes min far var hyggelig og grei, men det var mot alle andre.
Når jeg ser på bilder så ser jeg jo nå at jeg ser livredd ut og vi holdt aldri rundt hverandre...
Det kommer til et punkt og så bare eksploderer det. Og da kommer det frem - at alle visste og så det men ingen sa jo noe.

Kanskje de er som meg, nå når jeg er vokjsen nånn, mamman min også er død, at jeg er skikkelig bitter. Så jeg må ta meg i det og ikke la det ta over hele livet mitt. Jeg vil videre og prøve å la det ligge.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 14:41   #138
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Gina K : Sterkt å lese

Er forøvrig enig i alt Gaia skriver.
Blir kvalm av at Gjert ikke demper seg nå. Og kommentarfeltene er fulle av folk som skriver alt mulig for å få oppmerksomhet, så de holder jeg meg langt unna.

Håper virkerlig moren har styrke til å ta et oppgjør med Gjert og tar vare på de to yngste. Eller den yngste, hvis det er sant at datteren ikke bor hjemme lengre.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 15:02   #139
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Eg håper eigentleg berre at dette får media til å gå i seg sjølv og sjå at det ikkje er alt ein treng grave i. Barn som bryt kontakt med foreldre gjer eit utruleg vanskeleg val, og det er ingen grunn til at offentlegheita skal vite årsaken.

«Uskyldig til domfelt»-argumentasjonen blir heilt feil her. Dei brødrene er jo tydelege på at dei ikkje ønska å dele dette. Men etter mange månadar med mas om stadion i Budapest og gjester i bryllup, har det tvinge seg fram.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-23, 15:57   #140
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Og uansett: hvis Gjert sin intensjon er å få lappet sammen relasjonene i familien, så er respekt og det å lytte smarte innfallsvinkler. Hvis målet er varig relasjon er det kanskje verdt å trekke seg tilbake nå, og prøve å se situasjonen fra et annet synspunkt. Hvis målet er «å vinne konflikten» så vil han antagelig fortsette å presse på for å være tilstede på arenaer hans egne barn har bedt om å få pappa-fri sone på.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no