Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kveldsmat/lunsj

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-11, 21:19   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.302
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Kveldsmat/lunsj

Jeg må prøve å komme inn i en ny trend med å spise mat istedet for snop om kvelden.

Jeg er suuulten, men orker liksom ikke tenke ut noe, og ender med søppelmat, det går ikke i lengden.
Brødskive med salami frister liksom lite.


Hva spiser dere til kveldsmat hvis dere skal kose dere litt? Eller er veldig sulten? Eller lunsjretter, for den saks skyld.

*ideløs*

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:22   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.993
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Her er det kveldsmat så og si hver kveld, men er kjedelig da det går i brødskiver eller knekkebrød med te eller varm sjokolade til.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:22   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.010
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Jeg har lenge gått i samme fella, men dersom jeg skal ha noe ordentlig til kvelds, så spiser jeg ofte hjemmelagede knekkebrød med brie, valnøtter og honning på.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:27   #4
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.983
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

I teorien spiser jeg cottage cheese med eplemos og kanel på, eller tar det på knekkebrød hvis jeg er ekstra sulten. Eller bare knekkebrød med gulost og epleskiver, og en stor kopp te.
I praksis sitter jeg her og tygger på en av mannens gode ideer- hjemmelaget italiensk frossenpizza med masse mozarella og tomat.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:27   #5
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Jeg varierer litt, men er veldig glad i musli (som jeg lager selv) som også variers mye (bær, gojibær, frukt osv)


Men bær er nok favoritt mot søtsuget, og kanskje en nøttekule.

Ellers er det godt å spise rester av middag, lage seg en omelett, egg og tomatbønner. Hjemmelagede supper

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:28   #6
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.302
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Ja, knekkebrød med cottage cheese og lettsyltetøy på har jeg fått litt dilla på.

I kveld lagde jeg meg omlett, spaghetti og kjøttsaus til middag, og det er liksom ikke min favoritt, så blir fort sulten...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:30   #7
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Zulu (?) har en kjempefin tråd her om ulike måter å bruke rå salmalaks på. Fantastisk til både lunsj, middag og kvelds!

Eller er god ost, god skinke, litt nøtter og grønt god kvelds, synes jeg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:31   #8
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Jeg lager ofte tunfisksalat, som jeg har på grove knekkebrød.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:35   #9
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Jeg lager ofte bondeomelett til kvelds og lunch. Det metter godt og så får jeg brukt opp litt rester.
Noen ganger skjærer jeg grønnsaksstaver og lager dip.
Nå sitter jeg å vurderer å lage en kjapp nudelwok. (juksewok, en pakke mr lee, litt finsnittede grønnsaker (gulrot, sukkererter og bønnespirer somregel) og hva jeg enn har av middagsrester som er kjøtt, så slenger jeg oppi grønnsaker og kjøtt rett før nudlene er ferdig, og heller masse rapsolje over etter at jeg har helt av vannet. Det tar ca 5 minutter koketid og 1 minutt for å snitte opp grønnsakene. Og så er det knallgodt.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 22:04   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Nå sitter jeg å vurderer å lage en kjapp nudelwok. (juksewok, en pakke mr lee, litt finsnittede grønnsaker (gulrot, sukkererter og bønnespirer somregel) og hva jeg enn har av middagsrester som er kjøtt, så slenger jeg oppi grønnsaker og kjøtt rett før nudlene er ferdig, og heller masse rapsolje over etter at jeg har helt av vannet. Det tar ca 5 minutter koketid og 1 minutt for å snitte opp grønnsakene. Og så er det knallgodt.

Det er en av mine favoritter også! Jeg har oppi løk i båter, hvitløk og masse fersk ingefær også, og brokkoli MÅ jeg ha i. Jeg er veldig glad i å helle sweet chilisaus over mens det steker, det er kanskje ikke så sunt da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 22:34   #11
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er en av mine favoritter også! Jeg har oppi løk i båter, hvitløk og masse fersk ingefær også, og brokkoli MÅ jeg ha i. Jeg er veldig glad i å helle sweet chilisaus over mens det steker, det er kanskje ikke så sunt da.

Oooh hvorfor har jeg ikke tenkt på sweet chilli saus da? Jeg har jo bare 4 flasker i skapet.
Jeg prøver å styre unna løk på kvelden, for jeg får sånn halsbrann av det. Synd, for det er jo så godt. Og ingefær er helt waste uten løk og hvitløk, men kanskje jeg skal gjøre det til lunch en gang.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 22:36   #12
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Synes du ingefær uten løk eller hvitløk er waste, Inter? Har du prøvd ingefær, lime, soyasaus og chili, kanskje? No waste, altså. herlig å helle over wokede grønnsaker, I tell you!

Min kveldsmat i dag er forøvrig Sørlandschips. Tror jeg bare hopper til køys...

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 22:47   #13
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Synes du ingefær uten løk eller hvitløk er waste, Inter? Har du prøvd ingefær, lime, soyasaus og chili, kanskje? No waste, altså. herlig å helle over wokede grønnsaker, I tell you!

Min kveldsmat i dag er forøvrig Sørlandschips. Tror jeg bare hopper til køys...

Men altså, hvis dealen er halsbrann så utgår chili og soyasaus og altså!
Og ja, jeg synes ikke ingefær er like godt uten løk og hvitløk. Det er noe med sødmen i løken som får fram en nydelig smak i ingefæren.

Men altså, godt forslag, dog er ikke ingefær og lime noe som frister veldig.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 10:23   #14
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Jeg spiser en del eggerøre med spekeskinke og potetsalat til lunsj. Det går kjapt og er godt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 21:35   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.678
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Til kvelds spiser jeg som regel Wasa sine havreknekkebrød med gulost på og en kopp te til.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 22:00   #16
kjerstisin
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
Innlegg: 227
kjerstisin er litt kul
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Til kvelds spiser jeg yoghurt med banan og litt korn.
Fruktsalat med yoghurt.
Grønnsaker med dip
Hjemmelagete knekkebrød med makrell og litt majones.

__________________
Leder av monsterfabrikken, bestående av to store fire små en hund og x-antall hybelkaniner....
kjerstisin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 22:03   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Mr lee er ikke særlig sunt og laget på palmeolje.

Jeg spiser godt brød med eggerøre og spekeskinke eller eplemos og kanel. Hvitost og mandarinbåter er også godt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 22:43   #18
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kveldsmat/lunsj

Kriteriet var vel at det skulle være mat, ikke nødvendigvis så sunt.
Nudler og grønnsaker er ikke det verste en kan få i seg altså.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no