Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vet noen hvilken rase dette er?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-16, 22:26   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Vet noen hvilken rase dette er?

Jeg passerte denne fine lille tassen på et tog i dag. Eieren sov, så jeg ville ikke spørre hva slags rase det var. Jeg vet ikke om det var en valp eller ikke. Vi er på utkikk etter en liten hund i tillegg til vår Labrador og denne var veldig fin. Er det en rase eller er det en blanding?

Eventuelle andre tips til en passe liten hund tas i mot med takk. Vi vil ha en rolig, robust rase. Noe pelsstell kan det være, men ikke lange økter daglig. Vi vil ellers ha en familiehund til kos, selskap, turer og som kompis for vår rolige labrador.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (14,6 KB, 212 visninger)
Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 22:28   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Kan det være en Shetland Sheepdog? Valp, i så fall.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 22:30   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Det der er en valp, men jeg husker ikke navn på rasen akkurat nå. Ingen utpreget liten hund.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 22:32   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Er ikke dette en Border collie valp?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 22:35   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Tror ikke det er Border Collie. Den har ikke de typiske blå øynene som denne valpen har.

Jeg har det på tunga hva dette er, men ikke søren om jeg får det ut her...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 22:41   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Border collie eller Australian Shepherd ligner den veldig på. Begge raser kan ha blå øyne.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 22:41   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Tror ikke det er Border Collie. Den har ikke de typiske blå øynene som denne valpen har.

Jeg har det på tunga hva dette er, men ikke søren om jeg får det ut her...

Joda, de kan ha blå øyne
http://www.dailycuteness.com/wp-cont...8/06/izzy2.jpg

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 22:42   #8
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Det er ikke en Shetland sheepdog dette da?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 22:45   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Border collie eller Australian Shepherd ligner den veldig på. Begge raser kan ha blå øyne.

Ja den tenkte jeg også på, mye mulig en Aussie (Austr sheepdog).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 22:45   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Australian Sheperd valp er det der. 99% sikker da noen nedi gata har en som er rimelig lik! Den blir en god del større. Omtrent som en labrador.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 22:46   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Kan det være en Shetland Sheepdog? Valp, i så fall.

Jeg tror det er riktig. Jeg ble bare forvirret av fargene, er mest vant til å se de brune og hvite. Det er en fin hund, men ikke det vi ser etter nå.
Jeg er lite kjent med små hunder siden jeg alltid har hatt store og kjempestore (Labrador, Flat, Leonberger med mer). Noen som har anbefalinger?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 22:49   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg tror det er riktig. Jeg ble bare forvirret av fargene, er mest vant til å se de brune og hvite. Det er en fin hund, men ikke det vi ser etter nå.
Jeg er lite kjent med små hunder siden jeg alltid har hatt store og kjempestore (Labrador, Flat, Leonberger med mer). Noen som har anbefalinger?

Hvor liten vil du ha da, og hva slags lynne er det du ser etter?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 22:54   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Jeg har fått mer og mer sansen for dverg schnauzer. Likte ikke utseendet særlig tidligere,
men etter å ha møtt på et par velstelte og fine her i nabolaget liker jeg den veldig godt.
Fine og vennlige i gemyttet.
De er passe små, robuste og røyter ikke.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 23:01   #14
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Størrelse kanskje et sted mellom 4 og 15 kg? Det skal ikke være av de aller minste rasene. Ingen "veskehund", men gjerne en som kan ligge på fanget uten at man føler seg helt skviset. Jeg vil ha en trygg, rolig og robust hund. Den må tåle litt fra en rolig, men glad labrador. Vi er vant til en hund som etter en del trening er veldig lydig og grei å ha med å gjøre på alle måter og ønsker at ny hund også er såpass lærevillig at man iallefall kan få inn god hverdagslydighet. Det er også viktig at det ikke er en typisk bjeffete rase.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 23:06   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Denne er veldig lik den ene nedi gata her.
https://c3.staticflickr.com/9/8225/8...d6f6afa0_b.jpg

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 23:08   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Jeg tror også det er en Australian shepheard. Jeg tror ikke det er Shetland sheepdog. Søk på Australian shepherd puppy

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 23:12   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Australian shepherd eller en blanding som det jo finnes mange varianter på. Hadde den hale?


Sist redigert av Pelen : 10-08-16 kl 23:18.
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 23:14   #18
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Det er ikke en sheltie (Shetland sheepdog), det er jeg rimelig sikker på, skjønt de også finnes i fargen blue merle. Sheltier har mye spissere snute og mer "reveansikt", jeg er neimen ikke sikker på hva den der kan være, ville vel gjetta det de andre over sier.

Jeg har en trikolor sheltie på 9 år. De er fine, de; kjekk størrelse, samtidig som de orker litt og er langt fra å være veskehund. De er smarte og må aktiviseres og utfordres litt mentalt - det er en grunn til at de er fine agilityhunder - , men uansett er de gjerne ganske gneldrete. Bortsett fra gneldringa (som vi sikkert burde gjort mer i valpetida for å trene bort), og at det er litt for mye pelsstell etter min smak, så er jeg godt fornøyd med rasen. Jeg har hatt dvergpuddel og amerikansk cocker også, og han her var lettest å få lydig. Når han først hadde gjort noe én gang, så satt det (til han kom i "tenåra", i alle fall).

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 23:16   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Shetland sheepdog, mye smalere i hodet.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 23:20   #20
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet noen hvilken rase dette er?

Dersom du vil gå for en mellomstor hund, kan jeg anbefale Wheaten terrier. Den er passe stor, allergivennlig og har et veldig godt lynne. Kan gå lange turer, men virker ikke til å trenge det hver dag. Denne ligner veldig på vår. Snill og utrolig kosete.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no