Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Den store hundetråden

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-17, 22:39   #381
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Lilli ble 2 år denne uken.
Vi feiret med pølsefest.

Gratulerer! For en liten søtnos

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 23:16   #382
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store hundetråden

3uker til utstilling igjen her.
Gleder meg. Årets første uteutstilling for min del.
Meldt på 3 japper, 2forhunder og en champion som bor hjemme.

Også en valpekjøper som skal stille valpen i 4-6mnd klassen. Så det blir spennende.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 23:29   #383
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Embriksmamma: jeg er så imponert over han gutten din, håper å inspirere yngstemann her til å bli ihvertfall halvparten så engasjert når vi får hund. Selv om vi aldri kan stille ut en jaktlabb (vet noen har prøvd, med dårlig hell), så håper jeg han kan få smaken på en eller annen treningsform. Bøyer meg i støvet for flink gutt og fine hunder!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 09:12   #384
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Så nydelig 2-åring, Blåbær! Hva slags hund er Lilli?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 09:23   #385
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Embriksmamma: jeg er så imponert over han gutten din, håper å inspirere yngstemann her til å bli ihvertfall halvparten så engasjert når vi får hund. Selv om vi aldri kan stille ut en jaktlabb (vet noen har prøvd, med dårlig hell), så håper jeg han kan få smaken på en eller annen treningsform. Bøyer meg i støvet for flink gutt og fine hunder!

En del stiller jaktlabb for å få en blå eller gul (mest sannsynlig får man gul) da man trenger det for å oppnå et brukschampionat. Jeg har også sett at jaktlabb har fått grønn og det holder ikke. Det var flere jaktlabber i Sarpsborg på søndag, de er jo så søte men er jo langt fra standarden for Labrador.
(Kvalitetsbedømming er første runden på utstilling - rød (excellent) - blå (very good) - gul (good) - grønn (sufficent). Man må ha rød for å gå videre til konkurranseklasse, altså konkurrere videre på utstillingen.

Og takk! Er veldig stolt av Elmer så klart, han er både dedikert og flink og får masse kommentarer fra folk utenfor ringen. Det beste er når folk snakker om ham når han er i ringen og jeg står rett ved - uten at de vet hvem jeg er. Whoho, det er moro!
Meld gutten din på kurs så blir han hekta, skal du se! Hvor langt unna Elmer i alder er han? Elmer er født okt.-02. Kunne jo sikkert koblet dem sammen på et vis...

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 10:56   #386
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Så nydelig 2-åring, Blåbær! Hva slags hund er Lilli?

Gatemix vol 2. Blanding av havanais, puddel, jack russel og shih tzu.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 11:15   #387
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Ah, derfor jeg ikke gjenkjente utseendet. Sånn cirka miks av alle rasene jeg har lyst på.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 13:41   #388
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

En del stiller jaktlabb for å få en blå eller gul (mest sannsynlig får man gul) da man trenger det for å oppnå et brukschampionat. Jeg har også sett at jaktlabb har fått grønn og det holder ikke. Det var flere jaktlabber i Sarpsborg på søndag, de er jo så søte men er jo langt fra standarden for Labrador.
(Kvalitetsbedømming er første runden på utstilling - rød (excellent) - blå (very good) - gul (good) - grønn (sufficent). Man må ha rød for å gå videre til konkurranseklasse, altså konkurrere videre på utstillingen.

Og takk! Er veldig stolt av Elmer så klart, han er både dedikert og flink og får masse kommentarer fra folk utenfor ringen. Det beste er når folk snakker om ham når han er i ringen og jeg står rett ved - uten at de vet hvem jeg er. Whoho, det er moro!
Meld gutten din på kurs så blir han hekta, skal du se! Hvor langt unna Elmer i alder er han? Elmer er født okt.-02. Kunne jo sikkert koblet dem sammen på et vis...

Guttene her er april -03 og august -04, er 04-gutten jeg har planer for.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 11:26   #389
Ambivalensia
Fullverdig medlem
 
Ambivalensia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 97
Ambivalensia er litt kul
Standard

Sv: Den store hundetråden

Hvis alt går som det skal vil poden og jeg overta en av disse (en tispe) i slutten av juni. Hurra! Og hjelp! Vi har aldri hatt hund før, så nå leser jeg alt jeg kommer over her.. Hvor lenge kan 8 uker egentlig være?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg S-kull%202017%205%20dager%20gamleI400x.jpg (41,2 KB, 33 visninger)
Ambivalensia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 11:47   #390
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 190
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Ambivalensia, her.

Hvis alt går som det skal vil poden og jeg overta en av disse (en tispe) i slutten av juni. Hurra! Og hjelp! Vi har aldri hatt hund før, så nå leser jeg alt jeg kommer over her.. Hvor lenge kan 8 uker egentlig være?

Gratulerer! Hvilken rase?
Og mens man venter på valp så er åtte uker lenge. Men det kan kortes inn ved å besøke valpen masse frem til da dersom dere bor i nærheten av oppdretter. . Da får dere blitt kjent med valpen før den kommer hjem til dere, og dere får anledning til å spørre oppdretter om de små tingene som man kommer på etter hvert.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 12:13   #391
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Gratulerer Ambivalensia!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 12:48   #392
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Gratulerer!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 12:49   #393
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Åh, gratulerer med valp! Skjønner veldig godt at åtte uker er fryktelig lenge.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 17:06   #394
Ambivalensia
Fullverdig medlem
 
Ambivalensia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 97
Ambivalensia er litt kul
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Gratulerer! Hvilken rase?
Og mens man venter på valp så er åtte uker lenge. Men det kan kortes inn ved å besøke valpen masse frem til da dersom dere bor i nærheten av oppdretter. . Da får dere blitt kjent med valpen før den kommer hjem til dere, og dere får anledning til å spørre oppdretter om de små tingene som man kommer på etter hvert.

Huff, jeg tørr ikke å ta i mot gratulasjoner riktig ennå. Vi har ikke skrevet kontrakt, og de er bare en uke gamle. Men nå er vi - endelig - helt klare for dette, og jeg er i ferd med å bli nesten like tussete som da jeg ventet poden. Fornuften min tilsier at jeg bør hilse på både foreldredyrene og valpene før jeg slår til, men jeg er i grunn litt solgt allerede (har besøke oppdretter, da).

Rasen er Bichon Havanais.

Ja, jeg håper vi får komme på besøk noen ganger når de har blitt litt større. Det hjelper nok.

Ambivalensia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 17:59   #395
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Jeg har Bichon havanaisvalp hjemme nå.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 18:01   #396
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Ambivalensia, faren er ofte vanskelig å besøke, er min erfaring. Velger dere eller oppdretter valp til dere? Rundt 4 uker så begynner man mer å se personligheten, syns jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 18:20   #397
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.809
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den store hundetråden

Har en nabo med en bichon havanese hannhund som skal brukes til avl nå såfremt han blir godkjent etter hd og øyelysing.

Hunden har vært hos 4 andre før den kom til nåværende forvert, men den er så avhengig av eieren sin, at den nesten ikke går et skritt uten at eieren følger etter.

Når den skal på do, og gå ned fra verandaen til plena, må eieren gå ned på plena sånn at hunden tør å gå ned på plena og gjøre sitt fornødne. Synes det er rart at sånne hunder planlegges å avle på.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 19:18   #398
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Har en nabo med en bichon havanese hannhund som skal brukes til avl nå såfremt han blir godkjent etter hd og øyelysing.

Hunden har vært hos 4 andre før den kom til nåværende forvert, men den er så avhengig av eieren sin, at den nesten ikke går et skritt uten at eieren følger etter.

Når den skal på do, og gå ned fra verandaen til plena, må eieren gå ned på plena sånn at hunden tør å gå ned på plena og gjøre sitt fornødne. Synes det er rart at sånne hunder planlegges å avle på.

Å, nei! Hvordan kan de bruke den til slik? Det kan da ikke være godkjent av avlsrådet i raseklubben?

Jeg blir så SUR av at folk på død og liv skal avle på alt mulig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 20:29   #399
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store hundetråden

Her kommer et bilde av rare Hårek. Han er underbitt, sjeløyd, har navlebrokk og forbeina går feil vei. Han skal definitivt ikke avles på

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Hårek underbitt.jpg (58,3 KB, 38 visninger)
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-17, 00:04   #400
Ambivalensia
Fullverdig medlem
 
Ambivalensia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 97
Ambivalensia er litt kul
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ambivalensia, faren er ofte vanskelig å besøke, er min erfaring. Velger dere eller oppdretter valp til dere? Rundt 4 uker så begynner man mer å se personligheten, syns jeg.

Jeg har forstått at valpenes far bor i nærområdet her, men det er jo fordi jeg har stalket både den ene og den andre på nettet.. Det er vel litt sært å ta direkte kontakt? Moren har ikke fått valper før - det gjør meg også litt usikker. Når dette er sagt har jeg veldig godt inntrykk av oppdretter, og tror de har godt rykte. Tror nok at oppdretter vil velge valp til oss, men jeg har sagt litt om hva som er viktig for oss (rasestandard er ikke en av punktene - jeg ser ikke for meg at vi skal på utstilling). Vi vil ha en sosial og kosete og leken hund som kan bli med oss på det meste.

Ambivalensia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no