Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-14, 09:32   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hos oss får de fleste barna undervisning på instrumentene sine fra Kulturskolen, det bør du sjekke ut om er mulig hos dere også. det er lettere for dirigentene når barna får skikkelig musikkundervisning av instrumentlærere.

Hos oss også. I tillegg foregår undervisningen i skole- og SFO-tiden. Det gjør det mye lettere å få musikklærere, og mye lettere å få barn til å få lov til å være med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:34   #42
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hos oss også. I tillegg foregår undervisningen i skole- og SFO-tiden. Det gjør det mye lettere å få musikklærere, og mye lettere å få barn til å få lov til å være med.

Jepp, det glemte jeg å si - vi har også SFO-grupper for de yngste barna - og det funker veldig bra for rekruttering av de yngste.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:36   #43
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Vi har loppemarked en gang i året, en basar og en loddbok til jul.
I tillegg har de lykkehjul og loddsalg på 17.mai på skolen.
Hos oss er det gjort slik at f.eks. loddsalget til Knotten settes på hans "konto" og kan brukes til å finansiere seminarer, turer og alt slikt. Om han slutter, får han ikke med seg pengene. Selvsagt.
Det gjør at det blir litt mer attraktivt å stille opp på loppemarked og 17.mai, ettersom inntekten fordeles ut fra innsats. De som aldri stiller opp (uten god grunn, naturligvis) må dermed punge ut mer.
Aspirantene hos oss har ikke uniform, der er det sort bukse og hvit eller svart skjorte. Varierer litt. Junior og hovedkorps har uniform, men det er egentlig bare vest og slips. Sort bukse og hvit skjorte til er noe man stort sett holder selv.

Og som Blå nevner: Det må jo gå an å få til et samarbeid med voksenkorpset der ute?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:51   #44
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.611
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hos oss også. I tillegg foregår undervisningen i skole- og SFO-tiden. Det gjør det mye lettere å få musikklærere, og mye lettere å få barn til å få lov til å være med.

Jepp, dette er kjempeviktig i rekrutteringen! Hos oss har et nesten dødt korps fått massevis av vind i seilene igjen, og dette er en av de viktigste faktorene, spesielt for aspirantene, tror jeg. Korpset rekrutterer fra to barneskoler, og fellesøvelsene for aspirantene foregår i SFO-tida på egen skole, altså på to steder. (Men ikke samtidig, for de har selvsagt samme dirigent.) Også spiller alle sammen én ettermiddag i måneden utenom skoletid (hyppigere samspill i forkant av seminarer og arrangementer, så klart). Og samarbeid med kulturskolen for enetimer på instrument, også i SFO-tida. Gull kombo!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:54   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

I vårt forrige korps var det instruktører fra Kulturskolen. I vårt nåværende bruker de tidligere musikere og musikkstudenter fra universitetet. De lønnes selvsagt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:55   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hos oss også. I tillegg foregår undervisningen i skole- og SFO-tiden. Det gjør det mye lettere å få musikklærere, og mye lettere å få barn til å få lov til å være med.

Det gjorde det i vårt forrige korps, praktisk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 11:19   #47
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Jeg vil IKKE ha samarbeid med andre skoler, det var det som drepte korpset, at man sa: men kan de ikke bare ta bussen, øve med de andre. blablabla. Og så forsvant idlene, de få som spilte og instrumentene. De få som har ønsket å begynne å spille har ikke holdt ut lenge, fordi det er litt langt å dra, litt langt fra bussen, ingen andre osv. Jeg ønsker at dette skal være en nærmiljøaktivitet.

NMF har hittil vært en stor skuffelse. Ikke spesielt mye respons på mailene og ikke oppfølging når det har vært lovet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 11:32   #48
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Så kult at du prøver å dra igang korpset igjen! Jeg har ingen gode råd å komme med. Det eneste jeg klarer å tenke på, er at du nå har muligheten til å revolusjonere uniformene. Ingen østeuropeiskinspirerte tradisjonsbundne barnemilitæruniformer fra 60-70-tallet inkludert plisseskjørt. Du kan gjøre hva du vil!

Og dette vil selvfølgelig være alfa og omega for rekrutteringen. Med de kuleste uniformene i byen, kan dere gruse de andre korpsene.

Hva med denne:

Litt vanskelig å spille blåseinstrument kanskje?

Eller hva med en flokk søte, masjerende barn i slike uniformer?


Eller virkelig ta av på uniformsfronten med en gjeng Napoleoner:

Eller bli tidenes superkorps med sånne:


Og nå har jeg ikke begynt å brainstorme rundt medaljene enda!

Beklager at jeg tar litt av, men dette har jeg tenkt på noen år.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 11:33   #49
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Jeg tenker at du bør benytte anledningen til å gjenbruke uniformene fra bryllupsinvitasjonen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 11:38   #50
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg tenker at du bør benytte anledningen til å gjenbruke uniformene fra bryllupsinvitasjonen.

Ja, de tenkte jeg på også. Tenk det fine korpset da!

Og mye dæinsebæinnmusikk på repertoaret. "Nei, så tjukk du har blitt" på 17. mai er nyskapende.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 11:40   #51
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Det med foreldreengasjement/dugnad er viktig, tror jeg. Hvis man klarer å gjøre dette enkelt og overkommelig å delta på for mange familier, har man rekruttert mange, tror jeg. Og da må man kanskje gjøre noen valg rundt utenlandsturer osv (som jeg har intrykk av at "alle" korps er på for tiden).

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 11:53   #52
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.472
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Personlig ville jeg ha startet med økonomien, og spesifikt på kulturskolen. I vår by får man individuell opplæring via kulturskolen, dette gjør det også mulig for korps å "flytte rundt på folk", feks ved flytting. Hos oss eies instrumentene av korpset, men jeg tror at noen plasser eies de av kulturskolen (instumenter er det viktigste i forhold til økonomine). Kulturskolen er en fin plass å få inn noen som kan noe. Det som er med det musikalske er jo at det er en fordel med noen som kan spille mer avanserte stemmer.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 13:29   #53
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.611
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg vil IKKE ha samarbeid med andre skoler, det var det som drepte korpset, at man sa: men kan de ikke bare ta bussen, øve med de andre. blablabla. Og så forsvant idlene, de få som spilte og instrumentene. De få som har ønsket å begynne å spille har ikke holdt ut lenge, fordi det er litt langt å dra, litt langt fra bussen, ingen andre osv.

Nettopp dette har de unngått hos oss ved å kjøre øvinger og samlinger på begge skolene.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 14:24   #54
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Synd du ikke bor i Oslo og skal ha drillpiker. Jeg skulle tatt ansvar.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 09:15   #55
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Hvordan gikk det? :istartgropa:

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 14:42   #56
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Så ikke tråden før nå. Jeg er korpsmor. Hvordan går det?

Tre ting er selve basisen (foruten tid og penger):
Et sted å være. Skolen er det opplagte. Minimum bør man ha øvingslokale, men de bør kunne stille med et rom, en bod el.l. hvor korpset kan ha lager.

Hovedpoenget med korps er instrumenter og musikklærere. Det krever penger. Er korpset nedlagt, fins det antakelig et instrumentlager som kan overtas (??). Få hjelp til å gå gjennom instrumentene. Det er mye drit på slike lagre, viktig å vite hva som det er noe poeng i å ha. Få resten ut. Kan man få noen kroner i innbytte el.l. er det greit nok.

Få en dirigent/ musikalsk ansvarlig. En musikkstudent er flott, eller om kulturskolen kan bidra med dirigent. I kulturarbeidermiljøene kan det være folk som er gode på musikkopplæring av barn/ unge, men det krever at man kan betale dem.

Dirigenten bør kunne bistå ifht prioriteringer av hva som skal skaffes av instrumenter, og skal være ansvarlig for hva korpset skal spille. En dirigent bør være i stand til å tilpasse noter til den enkelte musikant - skrive litt (enkel) musikk selv.

Dirigenten kan gjerne ha litt nettverk av folk som kan være spillelærere for de enkelte instrumentgruppene. Her kan man også engasjere ungdommer fra andre korps, som kan tjene noen kroner på hobbyen sin. En fordel er at det også vil bidra til å beholde dem i korpset. Deres eget korps burde derfor være interessert i det. Slik kan man også dra inn igjen tidligere korpsmedlemmer. Endel ungdommer vil kunne undervise innen SFO-tid, etter at de sjøl er ferdig på skolen.

Penger: spørsmål om det finnes penger etter nedlagt korps som kan benyttes. Spørsmål om FAU kan bidra. Som et forprosjekt kan man sette i gang et musikkprosjekt i SFO, som aspirantopplæring. Her hos oss begynner de fra 3. klasse (det er noe med å ha lange nok fingre til instrumentene og tålmodighet nok til å kunne vente på resultater). Hvis det er knyttet opp til skolen og "alle barn" kan det være FAU kan skyte inn litt penger. kanskje SFO-leder også kan omdisponere litt???

Spørsmål om man kan ha samarbeid med skolen om dette opp mot musikktimene.

Det finnes et konsept for "klassekorps" hvor musikktimene brukes på korpsinstrumenter. Stiftelsen Korpsiskolen er en av de som driver med det, men det kan lages egne opplegg, naturligvis. Det er gode resultater med det - OGSÅ ifht læring i andre fag enn musikk. Faktisk. I Trondheim mener jeg det er bevilget penger til det, har også lest et sted nylig at en skole i Horten har begynt med det i samarbeid med lokalt musikkorps. Prøve å få rektor/ musikklærer og/ eller FAU med på det. Alternativt kan man prøve å få gjennom noe politisk i kommunen sin. snakk med en kommunestyrepolitiker som har kultur for barn og unge på programmet. Det er veldig godt tidspunkt for det NÅ, fordi partiene lager programmene sine nå for neste valgperiode, og skal ut i valgkamp neste år. Foreslå at dere skal gjøre noe sammen for barna i kommunen. Det tipper jeg er en type prosjekt som en lokalpolitiker ville synes det var topp å få presse på.

Få presse på det. Snakk med lokalavisa. Vær tydelig på budskapet ditt - f.eks. at du vil ha på banen flere foreldre som har lyst til å sette i gang og folkevalgte og andre som vil støtte dere.

Penger; søk fond. Lokale sparebanker har ofte gavemidler å dele ut. Legater finnes noen steder. Les kriteriene nøye, og lag søknad basert på kriteriene de har.

Uniform; uniformer koster svinmye. Dropp det, i første omgang - medmindre det kommer en rik onkel. Dere kan evt få trykket opp en korpsgenser eller t-skjorte til 17. mai.

Fane: Se om dere kan få hjelp av noen kyndige ildsjeler. Bestemødre, frivilligsentralen, husfliden el.l. En proff fane koster 50 000+. Det trenger dere ikke.

Formalia : org. nr i brønnøysund er viktig for å kunne søke om penger. Mulig dere kan overta det nedlagte korpset sitt(?) - ellers må dere etablere et styre og få org.nr. og kontonummer. Spillelærere bør ha vandelsattester for arbeid med barn og unge.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 14:50   #57
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Hvordan går det med korpset, Harriet?

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 11:38   #58
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Takk som spør!
Det går faktisk veldig bra. Vi samarbeider med nabokorpset og har i løpet av de siste månedene sluset 30 barn inn i korpsskole i SFO-tiden. Fra null til hundre på 6 mnd! Tiden får vise om vi bare fortsetter å hengemed nabokorpset eller om det blir et eget, men det er i hvertfall fullt mulig å få masse folk til å begynne i korps.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 12:15   #59
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Utrolig bra jobba! Jeg har fått øynene opp for korps. Veldig inkluderende og ingen på benken.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:02   #60
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Korps!


:Bidrar i debatten:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no