Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-16, 21:32   #1
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Jeg er sånn i villrede. Alle fornuftige mennesker sier at jeg må strikke 6-9 måneder, for "babyen vokser jo så fort". Men hadde det ikke vært koselig å få et lite plagg i 0-3 måneder som passet med en gang? Oppskriften har bare intervallene 0-3 (6-9) og 12 mnd.

Jeg skal strikke til babyen til min niese, så jeg mener jeg står helt fritt til å ikke tenke fornuftig. *nemlig*

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 21:53   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Enig med deg! De trenger jo bittesmå klær som passer med det samme. Strikk 0-3 mnd, evt. 3-6.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 21:59   #3
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Jeg tenker også at det er veldig greit å ha noe som passer den første tiden.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 22:02   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Strikk i alle fall ikke noe som passer først på varmeste sommeren hvis du strikker i ull. Det vil være størst behov for varme ullklær fra oktober og utover, og et halvt år framover. Så strikk i den størrelsen som vil passe best i den perioden.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 22:06   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Hjemmestrikkede klær til sånne bittesmå er noe av det fineste jeg vet. Så klart man ikke trenger å være fornuftig når man skal strikke til niesen sin!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 22:10   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Du må selvsagt strikke noe pitte lite! Bra du klarer å tenke klart.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 22:21   #7
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Åh, så bra. Endelig fikk jeg noen fornuftige svar.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 22:50   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hjemmestrikkede klær til sånne bittesmå er noe av det fineste jeg vet. Så klart man ikke trenger å være fornuftig når man skal strikke til niesen sin!

Mamma strikket et nydelig hentesett til min førstefødte. Så, to uker før terminen så hun mønster på et enda nydeligere hentesett ... Så da strikket hun det også.

Begge settene var nyfødtstørrelse, begge i ull, de involverte også lue, og det ene settet også sokker og votter. Barnet ble født 27.juni, og da vi dro hjem fra sykehuset var det 24 varmegrader. Men jeg ble veldig glad for begge settene, og særlig jakka og lua til den ene, og buksa til den andre ble brukt en hel del, for de passet faktisk ganske lenge.

Så det er lov å bli tussete når noen i familien får baby, og hjemmestrikkede nyfødtklær er veldig nydelig, og veldig koselig å ta vare på.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 23:07   #9
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Min yngste kunne ikke bruke det minste jeg hadde strikket til ham. Han var 53 cm og 4630 g.

Jeg brukte imidlertid ei strikkejakke i str 2 år fra han var 10 måneder til han var 3 år. Det er veldig kos å strikke smått, men kan bli litt mye arbeid for lite bruk, har jeg erfart da.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 23:18   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

...medan min brukte hentesettet sitt i eit halvt år ...

Når på året er termin? Eg ville vald ein størrelse som passa til haust/vinter/vår.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 23:28   #11
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Termin i midten av september.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 23:44   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Det var absolutt kjekkest med noe som passet med en gang. Vi fikk alt for mye som ble liggende lenge, og endte med å passe i heilt feil sesong. Mine var 1 år før strikkeplagg i 6-9 mndr passet. Oppskriftene er som regel store i størrelsen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 00:07   #13
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Jeg savnet noe som passet med en gang da snoopy ble født i april 07, (var snø storm da hun kom til så hadde hatt bruk fo det da) hadde et sett etter turbo som ca var 3 mnd(det passet han ganske så ok da han ble født men han var lang ) ,den svømte hun i og svigermor hadde strikket noe i 3-6 mnd som hun fikk brukt lite for det passet midt på sommeren...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 00:13   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Når termin er midten av september kan du godt strikke nyfødtstr.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 09:23   #15
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Termin i midten av september.

Då tenker eg at nyfødt kan bli brukt mykje.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 17:52   #16
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Da blir det 0-3 mnd. denne gangen. Har lagt opp, og siden det er en stund siden jeg har strikket babyklær, så føles det som om jeg strikker med synåler...

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 18:06   #17
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke babyjakke - hvilken størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Da blir det 0-3 mnd. denne gangen. Har lagt opp, og siden det er en stund siden jeg har strikket babyklær, så føles det som om jeg strikker med synåler...

Eg strikker til premature babyer for tida, og kjenner følelsen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no