Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Eero Saarinen Tulip table

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-11, 19:07   #1
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Eero Saarinen Tulip table

Jeg driver og møblerer mitt nye hjem, og innen høsten kommer for fullt, må jeg ha en taklampe over spisebordet på plass. For å plassere den, må jeg ha spisestuebord, så for tiden er det topp prioritet.

Etter måneder med tenking var planen å dra på ROOM og bestille betongbord til uka. Men så kommer en vennlig besøkende og begynner å skissere et rundt bord, og jeg klarer ikke riktig slippe tanken. Det kan funke veldig bra i det litt rare rommet.

Tulip table er bare vakkert, jeg er en liten smule forelsket, men jeg må jo se det i levende live før jeg vurderer det (og muligens prisen ).

Er det noen som vet hvor i Oslo jeg kan se på bordet?

Når jeg bare har bestemt meg for bord, så skal jeg spørre dere om lampe neste uke.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:12   #2
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eero Saarinen Tulip table

Er det ingen som vet noe om bordet?

Jeg har funnet ut at Exbo Nova sannsynligvis har det, men de er jo bare åpent på barnslige tider.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:25   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eero Saarinen Tulip table

Kan de ha det på Illums bolighus?

Vi skal lage et lignende bord selv i MDF. Mannen har tegnet det, og prisen blir litt bedre enn en designklassiker.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:29   #4
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eero Saarinen Tulip table

Jeg skal på Illums i dag, så jeg skal ta en titt. Jeg tror dog ikke de har det i dag.

Jeg titter litt på kopier, men det ern noe ved slankheten på foten som tiltaler meg så irriterende mye. og :forelsket:

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:33   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eero Saarinen Tulip table

Helt enig, altså.

Vi har dog et spesielt kjøkken der det ikke får så god plass som det bør. Har derfor tegnet et nyreformet bord på hjul, som får den slanke utformingen og skrå kanten. Imidlertid har vi ikke bestemt oss hvorvidt det skal lakkeres i trefarge eller grått/hvitt.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:37   #6
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eero Saarinen Tulip table

Det gleder jeg meg til å se!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 00:17   #7
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eero Saarinen Tulip table

Ble det Tulip bord på deg? Har veldig lyst på et slikt men må se og ta på det før jeg ev. kjøper.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 20:35   #8
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eero Saarinen Tulip table

Nei, det gjorde ikk det, litt fordi det ble litt lite bordflate for oss. Men jeg syns fortsatt det er vakkert!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no