Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-12, 22:15   #1
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Jeg har dette spisebordet:

Det er i bjørk, og er ikke så lyst lengre som på bildet siden det er godt over ti år, men like fint. Har som regel duk over.
Etter samlivsbrudd har jeg lånt halvparten av stolene vi hadde (hvite Rondostoler), men nå skal eksen ha halvparten tilbake og det er på tide å finne nye stoler.

Jeg har lenge gått og siklet på Wegners y-stoler, men de koster jo en 5-7000 kroner pr stykk, og jeg må si at jeg ikke helt føler jeg kan spandere på meg så dyre stoler, skal tross alt bygge et ekstra soverom nå, så det går først. Men så har jeg kikket på Hay sine stoler, og tenker at disse kunne passet fint til dette bordet.



Synes de tar opp den runde formen på bordet, og at de er finere, og ikke minst billigere enn stolen som passer til i samme merke. De finnes i fire farger, sort, grå, natur og rødt, og koster rundt 1500 kr pr/stk.

Hva synes dere? Har dere andre tips til stoler som kan passe som ligger i samme prisklasse?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 22:53   #2
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Fine. Tror de vil passe godt. Ville blandet farger om interiøret ellers tillater det.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 22:58   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Jeg skulle til å si at det hadde passet slik vi har det hos oss med bjørkebord og ulike stoler, og nå har P.K nesten foreslått det samme.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 23:00   #4
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Ja, jeg er jo glad i farger, og har en del røde detaljer (blant annet stereoanlegget mitt), men alle i rødt blir nok litt too much, men en blanding tror jeg kan være smart.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 23:01   #5
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

De er veldig fine, de stolene der.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 23:04   #6
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Skulle gjerne sett at de hadde de i turkis, men det har de jo ikke. Trenger foreløpig kun fire stoler, så da heller jeg mot å bestille to i rødt og to i grått.

Trenger også en litt større stol til iMac-hjørnet mitt, og da tenker jeg på denne i samme merket:

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 23:24   #7
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?



Disse er bare SÅ fine! Og har plass til en litt stor rumpe også ser jeg. Passer fint når jeg skal komme og spise søtpoteter hos deg!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 23:27   #8
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Hehe, ja, stort sete til deilige søtpoteter.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 23:43   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Synes de stolene passer bra til det bordet, ja. Men jeg trenger jo ikke så stort sete da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 00:43   #10
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Jeg sikler fremdeles på HAY about a chair:




__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 06:04   #11
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Ja, jeg har sett på disse også, men prøvesitting i butikk på en ødelagt stol gjorde meg litt skeptisk.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 08:46   #12
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Kul stol, passer til bordet. Jeg ville nok blandet også, rødt mot grått blir bra!

Jeg kommer og prøvesitter


Sist redigert av Anne : 23-10-12 kl 14:52.
Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 09:21   #13
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Kul stol, passer til bordet. Jeg ville nok blandet også, rødt mot grått blir brå!

Jeg kommer og prøvesitter

Ja, jeg tror den komboen blir knall. Og selvsagt må du prøvesitte!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 09:35   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 09:36   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg har dette spisebordet:

Det er i bjørk, og er ikke så lyst lengre som på bildet siden det er godt over ti år, men like fint. Har som regel duk over.
Etter samlivsbrudd har jeg lånt halvparten av stolene vi hadde (hvite Rondostoler), men nå skal eksen ha halvparten tilbake og det er på tide å finne nye stoler.

Jeg har lenge gått og siklet på Wegners y-stoler, men de koster jo en 5-7000 kroner pr stykk, og jeg må si at jeg ikke helt føler jeg kan spandere på meg så dyre stoler, skal tross alt bygge et ekstra soverom nå, så det går først. Men så har jeg kikket på Hay sine stoler, og tenker at disse kunne passet fint til dette bordet.



Synes de tar opp den runde formen på bordet, og at de er finere, og ikke minst billigere enn stolen som passer til i samme merke. De finnes i fire farger, sort, grå, natur og rødt, og koster rundt 1500 kr pr/stk.

Hva synes dere? Har dere andre tips til stoler som kan passe som ligger i samme prisklasse?

Fine!

Men hvor mange får du plass til? De ser jo litt brede ut i grunn?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 10:02   #16
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Fine!

Men hvor mange får du plass til? De ser jo litt brede ut i grunn?

Tenkte kjøpe fire foreløpig, trenger ikke fler til vanlig. Og så kan jeg jo supplere med disse i samme merke som er litt smalere senere:



Stokke date-stolene har jeg også siklet på i mange år, men de er også for dyre for mitt budsjett.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 11:10   #17
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Her er en som ligner på den første (kan fås i flere farger):

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 11:14   #18
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Disse?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 14:30   #19
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Da har jeg endelig fått ut fingeren og bestilt stoler.

En av denne:


Og 4 av denne:


Hadde egentlig tenkt å kjøpe to grå og to røde av den laveste stolen, men så sa de i butikken at rødfargen var litt organsjaktig, og da passer den ikke inn med det andre røde jeg har. Gleder meg til jeg får dem i hus.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 16:39   #20
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye spisestue/kjøkkenstoler, hva velge?

Rålekre!!!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no