Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Påskemeny og "må-ha" i godisskapet

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-19, 11:38   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskemeny og "må-ha" i godisskapet

Ingen faste tradisjoner, mamma invitere oss på middag da, tidvis har det vært lammelår, røkt eller vanlig. Men ellers har jeg ikke for tradisjon å lage lam nei. Med mindre vi har rester av pinnekjøtt i fryseren fra jul, det er jeg vokst opp med at vi hadde en dag i påska, tørka nok til påske også, mine foreldre trker et fenalår til påske også.

Godteri i massevis, kvikklunsj og smågodt og salt og søtt. Påskeegg, drageegg, ja. Det meste.

Vi lager god mat, men ikke noe fast meny. Ettersom det ikke er så aktuelt med skiturer denne påska tar vi det litt ettersom hva vi likevel finner på.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-19, 12:19   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskemeny og "må-ha" i godisskapet

Billige grillpølser stekt over et bål med dårlig fyr ved skiløypa ett eller annet sted, sotet utenpå og kalde inni.

Som hos Malama bruker svigermor å tilberede noe pinnekjøtt som er til overs etter jula, en av dagene. Ellers ingen spesielle middagstradisjoner.

Kvikklunsj, melkesjokolade og smågodt. Egg til frokost.

Ingenting av dette i år da, vi reiser på ferie. Spiser sikkert mye ute.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 11-04-19 kl 13:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-19, 12:20   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påskemeny og "må-ha" i godisskapet

Vi kan rekke å lage middager som tar litt tid. Både lammelår og helstekt kylling står på planen.

Vi må ha egg kokt med diverse som gir farge til skallet. Rødløk gir fin farge.

Jeg har lyst til å lage kake med masse deilig sjokoladekrem.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-19, 13:03   #24
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskemeny og "må-ha" i godisskapet

Jeg klarer meg hele påsken så lenge jeg har Anton Berg fugleegg. Ikke så nøye med mat.


Og jeg har hamstret (altfor mange!) poser med fugleegg på Nille, ettersom det var 40% rabatt.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-19, 13:34   #25
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påskemeny og "må-ha" i godisskapet

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Jeg klarer meg hele påsken så lenge jeg har Anton Berg fugleegg. Ikke så nøye med mat.


Og jeg har hamstret (altfor mange!) poser med fugleegg på Nille, ettersom det var 40% rabatt.

På vei til Nille! Takk for supert tips!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-19, 13:51   #26
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Påskemeny og "må-ha" i godisskapet

Ingen fast meny fra år til år, men det blir pinnekjøtt, sheperd's pie, lammestek og en sushimiddag. Samt en dag spiser vi sikkert ute. Kanskje det blir grilling? Været bestemmer litt der.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-19, 14:12   #27
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Påskemeny og "må-ha" i godisskapet

Ikke så mange faste mattradisjoner i påska, men vi MÅ ha bacalao på påskeaften, og gjerne lam i en eller annen form. Og så må vi ha eggesalat til frokostrundstykkene.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-19, 15:10   #28
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påskemeny og "må-ha" i godisskapet

Mange gode tips og jeg er skrubbsulten.
Nennes rundstykker og eggesalat fløy opp på 1. plass på frokoster i påsken.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-19, 16:07   #29
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påskemeny og "må-ha" i godisskapet

I år skal vi reise langt bort, men jeg har proppet i meg en hel pose med sånne kolibriegg (heter det vel?) med gul marsipan inni og sjokolade med strøssel utenpå. De er himmelsk gode.

De årene vi har vært hjemme, er det tradisjon med lammelår en av dagene og (tyske) hvite asparges med skinker, egg, hollandaise og gode poteter en annen dag. Ut over dette har jeg ofte bakt en gulrotkake som holder seg bra i kjøleskapet og hatt rikelig med sjokoladeegg (helst Lindt). I tillegg har vi ofte invitert til en deilig brunsj med eggeretter (eggesalat, fylte egg etc.), hjemmelaget kjøttpudding, deilige rundstykker osv. en av dagene. Det har som oftest vært bypåske for oss, så da er det jo koselig å være litt sosial.

Holdt på å glemme verdens beste påskedessert: Ekstra god vanileis med bær, pisket krem og eggelikør på. NAM!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-19, 17:27   #30
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskemeny og "må-ha" i godisskapet

Gilde grillpølser og kvikklunsj!
Også har vi som regel sauelår en dag. Og påskeegg da.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no