Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

AirBnb - hva er innenfor?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-22, 01:34   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

AirBnb - hva er innenfor?

Skjeggkre/sølvkre som ikke er opplyst om. Oppgitt seks sengeplasser, den ene er sofa og den andre en madrass med svartmugg. Svart mugg i hjørner i tak. Man må vaske ut selv, og det er tydelig at eier ikke har gått over, der er smuler på brødfjøler etc.

Nå er dette kjellerleilighet, men den er full av edderkopper. Til det nivået at minstemann sover sammen med meg. En bagatell, de kommer jo om sommeren, men man kunne kanskje støvsugd vekk noen før folk kom?

Føler mest for å forlate alt å ta inn på hotell, men nå er jeg kanskje i overkant kritisk, så trenger litt kalibrering.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 05:44   #2
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Tja, hvor mye man skal tolerere kommer an på hvor i verden dette er, og hvor mye man har betalt, men svartmugg hadde jeg klaget på. Kjellerleilighet er risikosport når det gjelder småkryp, men mengder av dem er klagegrunn.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 08:09   #3
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Er det i Norge eller et annet land?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 08:17   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Eg tenkte og å spørre kva land det er.

Eg synes det høyrest rart ut med både edderkopper og sølv-/skjeggkre. Det er ein del kre i nyare blokker i Oslo-området, og dei seier at det handler om at nyare betongblokker er bygd såpass tette at rovdyr som mus og edderkopper ikkje kjem seg inn og at dei derfor overlever. (I tillegg til faktorar som import av materiale ol.)

Mugg og skitten leilighet ville eg klaga på.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 08:53   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Æsj, ikke greit i det hele tatt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 08:59   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Jeg ville ha klagd både på mugg, dårlig renhold og krypdyr. Et og annet insekt må man regne med, men hvis det er ubehagelig mange der, synes jeg det er uakseptabelt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 09:57   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Norge.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 10:01   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Jeg antar dette er i Norge? Det høres ikke akseptabelt ut!

Sengeplassene skal være godt beskrevet på nettsiden. Står det noe om madrass og sofa der?

Svartmugg og dårlig renhold er klagegrunn i seg selv. Ta bilder!

Edderkoppene hadde fått meg til å rømme huset umiddelbart, men jeg er nok ikke helt representativ. Spørsmålet er vel om det er flere av dem enn man kan forvente seg i en kjeller?

Sølvkre/skjeggkre. Altså, jeg kan ikke reglene, men jeg syns det høres uforsvarlig ut å leie ut leilighet med insekter folk virkelig ikke vil ha med seg hjem..


Sist redigert av Timar : 12-07-22 kl 11:51.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 10:29   #9
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Da har jeg klagd, men utleier viste ikke… ingen andre har heller sagt noe..

Kan vi på noe vis kreve noe tilbake?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 10:33   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Jeg ville så absolutt klagd på både renhold, mugg og krypdyr. Jeg hadde også skissert at jeg forventet å få en viss (stor) rabatt. Dersom sengeplassene ikke er rett beskrevet, hadde jeg klagd på det også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 10:39   #11
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Viser seg at hun har noen ekstra madrasser vi ikke hadde funnet, så da stemmer sengeplasser.

Resten derimot.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 10:53   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Dette finner du i vilkårene for airbnb:

"Uhygieniske opphold: Vertens eiendom må være fri for kjente helsefarer (f.eks. mugg, skadedyr), oppfylle en høy standard for renhold og rengjøres mellom hvert opphold."

Ta godt med bilder, klag og flytt og ta det gjennom airbnb og krev refusjon. Hadde jeg gjort.

https://www.airbnb.no/help/article/3...pholdene-deres

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 11:03   #13
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Dessverre ingen plasser å flytte. Jeg har sjekket. Alt er fullt.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 11:04   #14
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Hvor lenge skal dere bo der?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 11:33   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Vær tydelig i anmeldelse av stedet om de ikke ordner opp i alle fall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 11:38   #16
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Jeg hadde absolutt klaget gjennom airbnb og krevet refusjon, samt skrevet veldig tydelig om dette i anmeldelsen om de ikke ordnet opp, kanskje uansett.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 11:42   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Dette finner du i vilkårene for airbnb:

"Uhygieniske opphold: Vertens eiendom må være fri for kjente helsefarer (f.eks. mugg, skadedyr), oppfylle en høy standard for renhold og rengjøres mellom hvert opphold."

Ta godt med bilder, klag og flytt og ta det gjennom airbnb og krev refusjon. Hadde jeg gjort.

https://www.airbnb.no/help/article/3...pholdene-deres

Hvis det ikke er noe sted å flytte, hadde jeg allikevel gjort de andre tingene. Legg inn en formell klage hos airbnb allerede nå. Klag på at det bryter med Airbnbs retningslinjer og de forventningene du har til Airbnb som kunde, si at du ikke har lykkes med å skaffe annen overnatting på egen hånd og be Airbnb om bistand nå.

Det er ikke sikkert de kan skaffe deg et annet sted å bo (eller kanskje de kan) men det er viktig at klagen registreres umiddelbart. Og jeg synes det er best å gjøre det formelt via Airbnb fordi de er ansvarlig for at retningslinjene følges.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:04   #18
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Jeg får altså så dårlig samvittihet av å klage.

Men ordne opp. Vi har fått anvisning til en madrass uten mugg. Dyrene er jo der. Vaskingen sa jeg at vi vasker kun vår egen skit, resten blir liggende. Hva mer kan hun gjøre?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:07   #19
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg får altså så dårlig samvittihet av å klage.

Men ordne opp. Vi har fått anvisning til en madrass uten mugg. Dyrene er jo der. Vaskingen sa jeg at vi vasker kun vår egen skit, resten blir liggende. Hva mer kan hun gjøre?

De kan komme og vaske nå? Du kan si du forventer at dere slipper vaske, det må uansett totalvaskes? Dere kan få tilbake mesteparten av pengene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 12:07   #20
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AirBnb - hva er innenfor?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg får altså så dårlig samvittihet av å klage.

Jeg skulle være i reisefølget ditt. Jeg har null problemer med å klage.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no