Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vis meg din dessertskål!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-13, 23:58   #1
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Tommel opp

Vis meg din dessertskål!

Jeg trenger dessertskåler. Fine dessertskåler jeg kan ønske meg av folk til jul. Noen som har noen fine å vise frem?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 00:34   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.136
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Vi har Galakse fra Hadeland glassverk. De har mye fint altså.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 00:38   #3
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Jeg har Hadeland Galakse.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 07:50   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Jeg synes det er finest med vanlige skåler, det som er uttalt dessertskåler synes jeg blir lett dillete. På restauranter får man jo servert desserter på vanlige asjetter/boller/skåler, gjør man ikke det?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 08:25   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Iitala Teema. Enkle og fine og fulstendig udillete. Har halvparten ensfarget svarte, og halvparten med dette mønsteret, og bruker å dekke på med annenhver (fikk i gave en gang, og likte dem så godt at jeg har hatt dem siden og kjøpt flere). I tillegg har ungene hver sin i samme fasong, med mummi-mønster.

Har kaffekopper i samme, de er nesten-hvite (som bunnfargen i de mønstrete skålene).
... nå har jeg lyst på turkise også.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-11-13 kl 08:36.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 08:30   #6
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Iitala Teema. Enkle og fine og fulstendig udillete.

Samme her.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 08:32   #7
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Vi har også Iitala Teema, og dessuten glasskåler fra Rosendahl (som jeg ikke synes er så fine).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 08:44   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!



Fikk ikke til bildet, men det er Rosendal sine dessertskåler.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 08:58   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!


Disse har jeg, fra Rosendahl Grand Cru.

Ellers har jeg noen små enkle røde på stett, som jeg har til jul. De kjøpte jeg på Ikea.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 08:59   #10
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Jeg bruker disse (kastehelmi, iittala):


Men egentlig er det vel disse de kaller "dessertskåler":

  Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 08:59   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Jeg har av ulike grunner endt opp med litt forskjellig innen dessertskåler. MEst fordi jeg aldri får bestemt meg, men jeg syns alle sammen er veldig fine da.

Fra Rosendahl:

og


Fra iittala har jeg mariskålene i forskjellige farger:



og noen få av de minste Kastahelmi

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 09:08   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.


Fra iittala har jeg mariskålene i forskjellige farger:

Åh! De var fine!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 09:11   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.670
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Jeg liker og mariskålene veldig godt. Skikkelig Eye Candy.

Jeg har noen vintage jeg har arvet av min bestemor. De er evig minne om gode tider, altså.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 11:01   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Vi har Limelight fra Kosta Boda. Dessertskåler, stor bolle og stettefat.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (9,3 KB, 6 visninger)
__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 11:43   #15
Timmi
Aktiv
 
Timmi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 187
Timmi er litt kul
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!


Vi har disse. Diamant fra Hadeland Glassverk.

__________________
Timmi

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 13:35   #16
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vi har Limelight fra Kosta Boda. Dessertskåler, stor bolle og stettefat.

Disse har vi også i tillegg til Rosendahl-skålene som er vist lengre opp i tråden

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 14:26   #17
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Mye fint her! Jeg har "vanlige" skåler, så jeg ønsker meg mer jålete dessertskåler. Jeg har et veldig "strippet" kaffeservise (Iittala EGO) så da synes jeg dessertskålene kan kreve litt mer og gjerne være pyntet.

Denne er favoritten så langt, jeg tror rett og slett de passer perfekt :måha:


Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

(kastehelmi, iittala):


__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 19:17   #18
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.831
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Vi har lysegrønne Mariskåler fra Ittala.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 21:19   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Jeg har Mariskåler i 18 farger. Hever feststemningen og folk kan få velge en farge de liker. Har så gode minner fra dessertskåler i forskjellige farger (en helt annen type) hos besteforeldrene mine da jeg var liten. Bruker dem også til andre ting og bare som dekor i vinduskarmen av og til.

I tillegg har jeg åtte av de enkle små Kastahelmi uten stett, i klar, blå og grå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 22:15   #20
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Vis meg din dessertskål!

Vi har disse fra Kosta Boda, samt noen limegrønne gamle dessertskåler fra Ikea som svigermor engang kjøpte, og som egentlig er veldig fine.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no