Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-18, 18:12   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Det er noen år siden jeg sist stekte ribbe, så jeg er litt urutinert. Sist jeg lagde var det med matprat.no-metoden. Er det langtidssteking som er greia nå? Hva anbefaler du? Må jeg ha ribba opp ned på noe tidspunkt? (Innbiller meg at det er det som gir dvask svor...)

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 18:22   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Ifjor prøvde jeg langtidsstekt frs Trines matblogg. Den ble helt fantastisk, og gjentas i år, står i ovnen nå. Svoren ble nesten som baconcrisp.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 18:31   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Ingen langsteking her.
Har kjøpt ribbe på 6 kg som er delt i to så jeg må vel steke de på varmluft. Tipper at det går likebra så tar jeg de en og en når svoren skal grilles.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 18:40   #4
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ifjor prøvde jeg langtidsstekt frs Trines matblogg. Den ble helt fantastisk, og gjentas i år, står i ovnen nå. Svoren ble nesten som baconcrisp.

NÅ?? Og skal spises i morgen? :tullerdumednisselue:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 18:54   #5
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Jeg prøvde meg på langtidssteking og går aldri tilbake!
Jeg fant en oppskrift der jeg setter ribba inn i ovnen i 10-tiden og den er ferdig til kl 17. Og svoren ble så sprø at jeg aldri har opplevd makan.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 18:59   #6
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Her er den oppskriften jeg bruker:
Klokka 09:45
Finn frem ei form som er tilpassa ribba, med minst 5 centimeter klaring rundt ribba.

Pass på så du ikke bruker et stort ovnsbrett på ei lita ribbe. Da koker væsken fort bort og prosessen som er beskrevet her, fungerer ikke optimalt. Pass også på at man ikke trykker ei stor ribbe oppi ei for lita form. Den blir da liggende under vann under tilberedningen og ribba får ikke den temperaturen den skal ha, samt at man ikke får plass til grønnsakene.

Snu ribba med svorsida opp. Kok opp 1,2 liter vann med en strøken spiseskje salt. Øs det kokende vannet over hele svoren. Nå koagulerer man svoren slik at den blir hard og spriker noe mer.

Snu ribba slik at den ligger med svoren ned i vannet. Sørg for at den ikke suger seg fast i bunnen.

Klokka 10:00
Sett ribba uten folie i ovnen uten vifte på 170 grader. Sett steketermometeret i ribbas tykkeste del. Stek ribba i en time.

Etter en time er kjernetemperaturen cirka 70 grader.

Klokka 11:00
Skru ned varmen i ovnen til 90 grader, sett på vifte hvis du har. Snu ribba med svoren opp. Legg en skål eller en folieball under ribba slik at den spennes opp som en bro.

Sett inn steketermometeret på nytt i midten av den tykkeste delen. Stek videre på 90 grader og vifte i fire timer. I løpet av denne tida øker kjernetemperaturen sakte, men sikkert til 85 grader.

Klokka 15:00
Skru opp temperaturen til 110 grader. (Kjernetemperatur cirka 85 grader).


Klokka 16:00
Skru opp temperaturen til 150 grader. (Kjernetemperatur cirka 90–92 grader).

Klokka 16:30
Skru opp til 210 grader. (Kjernetemperatur cirka 96 grader).

Alle ovner er forskjellige, så det er ikke sikkert din ovn oppfører seg likt som vår. Følg med så du ikke svir ribba under denne prosessen.

Klokka 16:45
Sett på grillfunksjon og «poff» svoren.

Klokka 16:50
Ferdig stekt. La den hvile cirka ti minutter før oppskjæring.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 19:02   #7
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Her er den oppskriften jeg bruker:
Klokka 09:45
Finn frem ei form som er tilpassa ribba, med minst 5 centimeter klaring rundt ribba.

Pass på så du ikke bruker et stort ovnsbrett på ei lita ribbe. Da koker væsken fort bort og prosessen som er beskrevet her, fungerer ikke optimalt. Pass også på at man ikke trykker ei stor ribbe oppi ei for lita form. Den blir da liggende under vann under tilberedningen og ribba får ikke den temperaturen den skal ha, samt at man ikke får plass til grønnsakene.

Snu ribba med svorsida opp. Kok opp 1,2 liter vann med en strøken spiseskje salt. Øs det kokende vannet over hele svoren. Nå koagulerer man svoren slik at den blir hard og spriker noe mer.

Snu ribba slik at den ligger med svoren ned i vannet. Sørg for at den ikke suger seg fast i bunnen.

Klokka 10:00
Sett ribba uten folie i ovnen uten vifte på 170 grader. Sett steketermometeret i ribbas tykkeste del. Stek ribba i en time.

Etter en time er kjernetemperaturen cirka 70 grader.

Klokka 11:00
Skru ned varmen i ovnen til 90 grader, sett på vifte hvis du har. Snu ribba med svoren opp. Legg en skål eller en folieball under ribba slik at den spennes opp som en bro.

Sett inn steketermometeret på nytt i midten av den tykkeste delen. Stek videre på 90 grader og vifte i fire timer. I løpet av denne tida øker kjernetemperaturen sakte, men sikkert til 85 grader.

Klokka 15:00
Skru opp temperaturen til 110 grader. (Kjernetemperatur cirka 85 grader).


Klokka 16:00
Skru opp temperaturen til 150 grader. (Kjernetemperatur cirka 90–92 grader).

Klokka 16:30
Skru opp til 210 grader. (Kjernetemperatur cirka 96 grader).

Alle ovner er forskjellige, så det er ikke sikkert din ovn oppfører seg likt som vår. Følg med så du ikke svir ribba under denne prosessen.

Klokka 16:45
Sett på grillfunksjon og «poff» svoren.

Klokka 16:50
Ferdig stekt. La den hvile cirka ti minutter før oppskjæring.

Takk! Får prøve meg på den!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 19:04   #8
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Taien: når du sier sett på vifte, mener du varmluft? Må ha det inn med tskje. skal prøve meg på langtidssteking, ikke over natten, men ca slik du beskriver. Har en 5 kg ribbe.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 19:08   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

NÅ?? Og skal spises i morgen? :tullerdumednisselue:

Nei, i morgen skal vi spise hos moren min. Denne er til pålegg i julen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 19:29   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Her er den oppskriften jeg bruker:
Klokka 09:45
Finn frem ei form som er tilpassa ribba, med minst 5 centimeter klaring rundt ribba.

Pass på så du ikke bruker et stort ovnsbrett på ei lita ribbe. Da koker væsken fort bort og prosessen som er beskrevet her, fungerer ikke optimalt. Pass også på at man ikke trykker ei stor ribbe oppi ei for lita form. Den blir da liggende under vann under tilberedningen og ribba får ikke den temperaturen den skal ha, samt at man ikke får plass til grønnsakene.

Snu ribba med svorsida opp. Kok opp 1,2 liter vann med en strøken spiseskje salt. Øs det kokende vannet over hele svoren. Nå koagulerer man svoren slik at den blir hard og spriker noe mer.

Snu ribba slik at den ligger med svoren ned i vannet. Sørg for at den ikke suger seg fast i bunnen.

Klokka 10:00
Sett ribba uten folie i ovnen uten vifte på 170 grader. Sett steketermometeret i ribbas tykkeste del. Stek ribba i en time.

Etter en time er kjernetemperaturen cirka 70 grader.

Klokka 11:00
Skru ned varmen i ovnen til 90 grader, sett på vifte hvis du har. Snu ribba med svoren opp. Legg en skål eller en folieball under ribba slik at den spennes opp som en bro.

Sett inn steketermometeret på nytt i midten av den tykkeste delen. Stek videre på 90 grader og vifte i fire timer. I løpet av denne tida øker kjernetemperaturen sakte, men sikkert til 85 grader.

Klokka 15:00
Skru opp temperaturen til 110 grader. (Kjernetemperatur cirka 85 grader).


Klokka 16:00
Skru opp temperaturen til 150 grader. (Kjernetemperatur cirka 90–92 grader).

Klokka 16:30
Skru opp til 210 grader. (Kjernetemperatur cirka 96 grader).

Alle ovner er forskjellige, så det er ikke sikkert din ovn oppfører seg likt som vår. Følg med så du ikke svir ribba under denne prosessen.

Klokka 16:45
Sett på grillfunksjon og «poff» svoren.

Klokka 16:50
Ferdig stekt. La den hvile cirka ti minutter før oppskjæring.

Har videresendt denne til mannen

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 20:15   #11
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Skulle jeg måtte spise svineribbe til jul (måtte det aldri skje) så måtte den være langtidsstekt siden det er den eneste fornuftige måten å tilberede svineribbe på.
Neida. Eller joda. Eller altså. Har man anledning til langtidssteking så går man for det.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 20:33   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Mannen min langtidssteker, og det blir nydelig. Når den skal være ferdig til kl 17, så begynner han 8.30.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 20:35   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Jeg mener den bør hvile i langt mer enn 10 minutter før den kuttes opp og serveres.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 20:49   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Vi langtidssteker. Ribba blir mye bedre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 20:51   #15
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Vi bruker NRK sin oppskrift på langtidssteking (den som Taien beskriver) og den er virkelig super. Ribba blir helt klart best da.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 22:07   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Jeg bruker heiamat.no sin Ribbe2.0.
Pleier å ha den i krydret saltlake med natron noen dager på forhånd. OMG, for å si det sånn.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 23:39   #17
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Langtidssteke!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-18, 00:39   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Jeg har også sett ribbelyset etter heiamat sin ribbemagi. Ikke grillelementbehov, men ribbesvor som bare poffer!

http://heiamat.no/2014/11/26/verdens-beste-ribbe/

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-18, 10:49   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg har også sett ribbelyset etter heiamat sin ribbemagi. Ikke grillelementbehov, men ribbesvor som bare poffer!

http://heiamat.no/2014/11/26/verdens-beste-ribbe/

Når jeg ser på fremgangsmåten her, så innser jeg at dette er det damme som vi gjør. Bare med litt færre krydderier. Og så har vi kjøpt oss en egen ribbepanne slik at vi ikke trenger å lage noen ball av aluminiumsfolie.

Men du har rett - det blir veldig godt!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-18, 12:14   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe - langtidssteke eller matprat.no

I år har jeg prøvd meg på litt five-spice i krydderblandingen. Vi får se om det blir ok...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no