Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ser du mye til barn og/eller voksne som er psykisk utviklingshemmete?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-18, 20:01   #41
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du mye til barn og/eller voksne som er psykisk utviklingshemmete?

Å, Neket, for en aldeles hjerteskjærende historie!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-18, 17:30   #42
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du mye til barn og/eller voksne som er psykisk utviklingshemmete?

For en vond historie, Neket, og dessverre ikke unik. Det snakkes så pent om enhetsskolen, inkludering og alle skal med, men det er en lang, lang vei å gå.

Jeg tenkte på denne tråden i dag. Jeg var på tur med en gruppe 4-åringer, til en lokal lekeplass, da en gjeng skoleelever fra miljøverkstedet til ungdomsskolen kom. Disse store jentene (8-10.trinn) omfavna ungene «mine» helhjerta, dytta husker og leika i sandkassa, og de to lærerne som var med kunne bare sitte på en benk og nyte sommersola mens ungdomsskoleelevene var i full jobb.

Jeg har mennesker med psykisk utviklingshemming av ymse slag og i alle aldre rundt meg hver dag. Vi har barn med spesielle behov i barnehagen, og barnehagen ligger tvers over tunet for både barne- og ungdomsskolen, begge skolene har tilrettelagte avdelinger, og disse barna/ungdommene er igjen en aktiv del av nærmiljøet vårt. I tillegg er det bofellesskap for voksne med psykisk utviklingshemming rett oppi veien for oss, og rett som det er kommer det folk herfra forbi på tur.

Ut over dette kjenner jeg jo mange barn og ungdommer fra tiden vår med Lillemann.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-18, 18:16   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du mye til barn og/eller voksne som er psykisk utviklingshemmete?

Jeg har en fetter med Downs syndrom, så jeg er vant til å ha ham rundt meg. Jeg er også vokst opp i en kommune som var en av pilotkommunene for HVPU-reformen, og har gått i klasse/parallellklasse med flere med psykisk funksjonshemming. Også var jeg støttekontakt mens jeg gikk på videregående for en kvinne med Downs syndrom, og med på mange aktiviteter som ble arrangert.

Her ser jeg flere i nabolaget og i byen, men det er ingen på skolen til barna (eller i barnehagen), så vidt jeg vet. Jeg omgås ingen til vanlig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 30-05-18 kl 07:07.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-18, 20:06   #44
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du mye til barn og/eller voksne som er psykisk utviklingshemmete?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg tror at de som går på andre skoler ikke ser så mange, da de er samlet på skolen vår.

Ja, dette er en mulighet jeg ikke har tenkt på, at de kanskje er på færre skoler. Jeg vet feks at de samler opp fremmedspråklige elever på enkelte skoler ("mottaksskoler" - er usikker på om det er en offisiell benevnelse på skolene)

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Her er en historie fra skolen vår. Vi har heldigvis byttet rektor siden dengang, men det er helt utrolig hvor vanskelig det må være når det ikke fungerer

Forferdelig historie, Neket!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-18, 22:16   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du mye til barn og/eller voksne som er psykisk utviklingshemmete?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, dette er en mulighet jeg ikke har tenkt på, at de kanskje er på færre skoler. Jeg vet feks at de samler opp fremmedspråklige elever på enkelte skoler ("mottaksskoler" - er usikker på om det er en offisiell benevnelse på skolene)

Det er offisiell benevnelse, barna mine går på en slik. En annen skole i bydelen har ressurssenter for barn med autisme, og enda en annen har ressurssenter for psykisk utviklingshemmede. Så mine barn er mye i kontakt med fremmedspråklige barn, flere enn det som er bosatt i skolekretsen, og i svært liten grad med barn med psykisk utviklingshemminger eller andre spesielle behov, ut over det som dekkes opp med spesialpedagog i vanlige klasser.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no