Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-18, 10:44   #541
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg byttet en gang øyenfarge (med linser). Ganske dramatisk forskjell, egentlig. Ingen reaksjon. Så byttet jeg frem og tilbake noen ganger. Ingen reaksjon. Så tok jeg ett øye av hver farge. Fortsatt ingen reaksjon. Jeg har ikke en veldig observant mann, rett og slett.

Jeg fikk med meg ungene på en liten sammensvergelse for et par uker siden, da jeg kjøpte og fikk på plass nye barstoler på kjøkkenet: Da mannen sa "å, har vi fått nye?" så svarte jeg: "Kjære, all verden, de har vi da hatt lenge, siden før 17. mai, i hvert fall!" og han bare "ok".

(Burde jeg fortelle ham det, tro?)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 26-06-18, 10:49   #542
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Oppussingsbudsjettet som stadig ryker.

Dagens oppdagelse: Vi har ikke undergulv. Det må vi jo ha.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 26-06-18, 10:53   #543
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Kanskje det er bare jeg som alltid legger merke til sånt. Mannen kjøpte seg en gang nye briller uten å si noe. De var nesten helt like de gamle, men jeg så det straks han kom inn i rommet likevel. Det var noe som liksom ikke stemte.
Mannen er blind for interiørforandringer også. Jeg kan endre på hva som helst i huset og han legger ikke merke til noe som helst. Tidligere prøvde jeg meg på "Ser du noe nytt her inne?", men det endte alltid med 10 minutter vill gjettelek, så det gidder jeg ikke lenger.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 26-06-18, 13:34   #544
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg byttet en gang øyenfarge (med linser). Ganske dramatisk forskjell, egentlig. Ingen reaksjon. Så byttet jeg frem og tilbake noen ganger. Ingen reaksjon. Så tok jeg ett øye av hver farge. Fortsatt ingen reaksjon. Jeg har ikke en veldig observant mann, rett og slett.

Jeg fikk med meg ungene på en liten sammensvergelse for et par uker siden, da jeg kjøpte og fikk på plass nye barstoler på kjøkkenet: Da mannen sa "å, har vi fått nye?" så svarte jeg: "Kjære, all verden, de har vi da hatt lenge, siden før 17. mai, i hvert fall!" og han bare "ok".

(Burde jeg fortelle ham det, tro?)

Siden denne fikk meg til å le, høyt, burde dette innlegget egentlig postes i den andre tråden.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 26-06-18, 13:37   #545
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg gruffer videre om plenklipping, for jeg hadde helt rett: Regn fra kvelden på søndag og i hele går, og fortsatt så vått gress at det ikke er noen vits i å prøve å klippe nå.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 26-06-18, 14:05   #546
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg gruffer over at jeg hadde bursdag på fredag. Mannen var ikke hjemme. Greit nok det. Ikke hadde ordnet noe på forhånd heller. Enda jeg nevnte mange ganger de siste ukene . Ungene brydde seg heller ikke. Det er jeg sur for.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 26-06-18, 14:48   #547
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden

Propella, skjønner at den er litt lei. Gratulerer med overstått, i alle fall Vi har ikke noen tradisjon for stor feiring og slikt hos oss, men alle i familien får i hvertfall ett gratulerer med dagen (og litt mer ståhei for ungene, kyss&klemz for oss voksne.... )

Jeg gruffer litt fordi jeg akkurat fikk vite at jeg blir rammet av en omorganiseringsprosess som pågår - jeg mister ikke jobben, blir bare omplassert - samme oppgaver (håper jeg) men ny ledelse og nye kollegaer....Litt kjipt og litt spennende, det er jo uansett samme arbeidsplass/sted, selv om det blir i ett annet hus på en måte.....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Gammel 26-06-18, 14:51   #548
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg gruffer over at jeg har så elendig arbeidslyst og ikke greier å være effektiv på jobb. Det er fortsatt halvannen uke til ferie, og alt for tidlig å gå i feriemodus!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 26-06-18, 15:24   #549
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg gruffer over at jeg hadde bursdag på fredag. Mannen var ikke hjemme. Greit nok det. Ikke hadde ordnet noe på forhånd heller. Enda jeg nevnte mange ganger de siste ukene . Ungene brydde seg heller ikke. Det er jeg sur for.

Da hadde jeg blitt skikkelig sur.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 26-06-18, 16:32   #550
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg gruffer over at jeg hadde bursdag på fredag. Mannen var ikke hjemme. Greit nok det. Ikke hadde ordnet noe på forhånd heller. Enda jeg nevnte mange ganger de siste ukene . Ungene brydde seg heller ikke. Det er jeg sur for.

Gratulerer med overstått.

Jeg hadde blitt kjempesur og skuffa.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 26-06-18, 16:59   #551
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Gratulerer med dagen din, Propella. Det er dårlig gjort.

Gruffer litt jeg også.
Skulle fornye pass for minsten. Pappan skriver på skjema og alt ii orden. Damen bak skranken ser lenge og vel på skjemaet. Så viser det seg at mannen har klart å skrive 2017! Så da må vi ned en tur til. Og det må bli på lørdag for jeg kan ikke være borte fra jobben nå.

Gubben her er heldigvis flink til å se bytting av sveis og briller. Selv om vi har holdt sammen i 20 år til jul. Han er egentlig ganske grei. Og tålmodig.
Jeg skal klippe meg ganske drastisk kort på torsdag så spent på reaksjonen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 26-06-18, 21:58   #552
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden

Gruffer over at jeg på torsdag må igjennom med en ny runde med noe av det verste jeg har gjort, og det er bare ca 1.5 mnd sist. Gastroskopi, blæh! Sist visste jeg ikke hvordan opplevelsen kom til å bli, det vet jeg denne gangen.

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 26-06-18, 22:25   #553
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden

Gruffer over sviende smerter i/rundt hoftene etter joggetur.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 26-06-18, 22:52   #554
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Er det innafor å gruffe over at jeg ikke er blitt bestemor ennå? Falsk alarm for andre gang, den gravide stakkars er skikkelig lei. Termin i dag.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 26-06-18, 23:08   #555
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Gruffer over at jeg på torsdag må igjennom med en ny runde med noe av det verste jeg har gjort, og det er bare ca 1.5 mnd sist. Gastroskopi, blæh! Sist visste jeg ikke hvordan opplevelsen kom til å bli, det vet jeg denne gangen.

Fikk du beroligende sist? Hvis ikke, be om det!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 26-06-18, 23:51   #556
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Gruffer over sviende smerter i/rundt hoftene etter joggetur.

Bursitt? Det har jeg, og har slutta å jogge.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 27-06-18, 00:02   #557
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Bursitt? Det har jeg, og har slutta å jogge.

Tror heller det er noen muskler eller sener som kødder det til. Skal forhøre meg med fysio på fredag.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 27-06-18, 07:46   #558
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Fikk du beroligende sist? Hvis ikke, be om det!

Nei, fikk ikke noe spørsmål om jeg ville ha det. Men jeg skal møte opp bare 30 min før,en beroligende trenger vel ca 1 time før den virker? Men jeg har noe hjemme som jeg fikk en gang, som jeg aldri har turt å røre særlig mye. Vival. Det kan jeg sikkert ta en av?

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 27-06-18, 07:49   #559
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Mamma fikk dormicum, og mens hun fortsatt ventet på at de skulle starte fikk hun beskjed om at de var ferdige og at hun kunne gå. Husket ingenting

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 27-06-18, 09:32   #560
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Når venner inviterer med mitt barn på tur og vennen har omgangssyke før de drar (og på hele turen). Jeg fikk vite om det da de kom hjem sent i natt. Min blir som regel alltid smittet og blir skikkelig, skikkelig dårlig, lenge. Speiderleir fredag......med 15 timer på tog.Hadde jeg visst venninnen var syk hadde jeg ikke sendt med mitt barn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no