Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Pris på utflukter

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-14, 20:22   #1
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pris på utflukter

Vi skal til Kreta i juni og jeg ser at Apollo tilbyr ulike utflukter. Hva pleier slikt å koste? Den som ser mest aktuell ut er en sånn rundreise i fjellene. Hva ligger sånt på til vanlig. Masse hundre kroner per pers?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 20:40   #2
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Pris på utflukter

Vi reiste med startour til rhodos sist vi var på chartertur.
Det var uten tvil billigere å reise selv en å dra på deres utflukter. Nå har vi ofte liten nytte av familierabatter siden vi ikke er en kjernefamilie, men en voksen og to barn.
Vi reiste mye med vanlig rute buss. Mye artigere å reise med en turistbuss også.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 20:53   #3
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pris på utflukter

Ja, vi er en familie på fem, så ikke helt kjernefamilie heller. Så jeg tenker at, om det koster, la oss si, 500 per pers så blir det store summer veldig fort. Vi skal leie bil en hel uke av oppholdet og får sett mye på egenhånd, men så ser det så fint ut når det står at man får se det ekte Kreta og vinproduksjon og spise lokale pannekaker.

Vi reiser i tillegg sammen med min far og hans kone og de setter pris på å bli guidet. De sier de får vite så mye da. Jeg liker best å lese meg fram til informasjonen, kanskje?

Men, en baby og treåring på sånne utflukter. Stress? Er det verdt det?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 21:20   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på utflukter

Min erfaring er at slike ting sjeldent er tilrettelagt for såpass små barn. De er vel mer interessert i å kjøle seg ned i et basseng fremfor å kjøre rundt i buss og se på vingårder vil jeg tro.
Jeg hadde ikke giddi å brukt såpass mye penger på det i hvertfall. La de eldste få dra på guidet tur, så kan ungene få kose seg i bassenget.

Jeg tipper det er forholdsvis varmt der på den tiden. En båttur med innlagt badestopp ville kanskje vært bedre?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 21:37   #5
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pris på utflukter

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Min erfaring er at slike ting sjeldent er tilrettelagt for såpass små barn. De er vel mer interessert i å kjøle seg ned i et basseng fremfor å kjøre rundt i buss og se på vingårder vil jeg tro.
Jeg hadde ikke giddi å brukt såpass mye penger på det i hvertfall. La de eldste få dra på guidet tur, så kan ungene få kose seg i bassenget.

Jeg tipper det er forholdsvis varmt der på den tiden. En båttur med innlagt badestopp ville kanskje vært bedre?

Mor blir båtsjuk, så det blir det ikke. Jeg heller mot å ikke dra på utflukt, vi skal jo utforske Øya med bil og gå i Imbroskløfta som jeg har lest er ganske barnevennlig. Jeg kunne dratt alene på utflukt, men da blir mannen alene igjen med tre unger og det er litt kjipt for han.

Så veldig varmt er det vel ikke der tidlig i juni? Jeg regner også med at det er litt svalere i fjellet.

Vi gleder oss.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 21:56   #6
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Pris på utflukter

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Vi reiser i tillegg sammen med min far og hans kone og de setter pris på å bli guidet. De sier de får vite så mye da. Jeg liker best å lese meg fram til informasjonen, kanskje?

Men, en baby og treåring på sånne utflukter. Stress? Er det verdt det?

Vi var i USA i sommer med mine foreldre. Jeg leste meg opp og "guidet" og fortalte mye moro under hele turen. For de som ikke er verdens beste i engelsk var det veldig greit.

Drar dere på utflukter selv er det ikke noe problem med småbarn og baby. Da kan dere gjøre det dere gidder. Ser dere ei fin Strand kan dere bade der. Er dere sultne kan dere spise det dere vill når dere vill.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 23:20   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på utflukter

Utfluker på egenhånd høres supert ut da. Artig å få sett litt mer enn bassenget og stranda.
Vi var på Kypros i juni et år. Varmt nok til at vi ikke orket noe store utflukter med en førsteklassing og en baby.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 16:07   #8
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pris på utflukter

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Vi var i USA i sommer med mine foreldre. Jeg leste meg opp og "guidet" og fortalte mye moro under hele turen. For de som ikke er verdens beste i engelsk var det veldig greit.

Drar dere på utflukter selv er det ikke noe problem med småbarn og baby. Da kan dere gjøre det dere gidder. Ser dere ei fin Strand kan dere bade der. Er dere sultne kan dere spise det dere vill når dere vill.

Ja, og jeg elsker jo å planlegge ferieturer! Så kan jo lage den flotte permen og ta med meg på bilturen.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no