Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gdansk - spise, shoppe, slappe av

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-15, 14:52   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Gdansk - spise, shoppe, slappe av

Jeg skal plutselig til Gdansk i neste uke. Jentetur, der målet er å spise godt, slappe av, gå på spa og muligens shoppe litt.

Er det noen som har vært der og har tips til

- hyggelige spisesteder der man kan sitte med litt mat, vin og bok
- skikkelig gode spiseteder
- hyggelige butikker (shoppingsenter er totalt uinteressant - jeg vil se på håndtverk, mat, morsomme dupeditter, garn og tekstiler. Og reisegave til ungene)
- dagspa
- museer/utstillinger

Jeg gleder meg sånn

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 15:31   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gdansk - spise, shoppe, slappe av

Åå.. ja, du må besøke sjokolademøllen. Nydelig mat (frokost/lunsj), sjokolade, desserter og ulike typer kaffe/kakao/te:
http://www.tripadvisor.co.uk/Restaur...rn_Poland.html

Jeg var her hos frisøren:
http://www.jandre.pl/
Kjempehyggelige ansatte, og det var flere nordmenn som tok SPA behandlinger her.

Nå når vi var der, så var det marked over hele gamlebyen. Aner ikke hvor lenge det skal være der. En happening som skjer hver august etter hva vi skjønte. St Dominics Fair https://en.wikipedia.org/wiki/St._Dominic%27s_Fair Dog, litt for mye jalla etter min smak, men det var jo noen ordentlige håndtverksboder innimellom.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 15:54   #3
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gdansk - spise, shoppe, slappe av

Takk for tips! Tar gjerne imot flere

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 19:25   #4
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gdansk - spise, shoppe, slappe av

Vi skal i høstferien, så jeg henger litt her og venter på gode idéer

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 02:39   #5
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gdansk - spise, shoppe, slappe av

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Vi skal i høstferien, så jeg henger litt her og venter på gode idéer

Vi skal også i høstferien og er ute etter tips

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 08:32   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gdansk - spise, shoppe, slappe av

Vi likte oss godt på Retro Café.
http://no.tripadvisor.com/Restaurant...rn_Poland.html

Gode varme drikker (sikkert kalde også, men vi var der om vinteren) og nydelige kaker som koster nesten ingen ting. Ellers er det mange gode spisesteder langs elva. Kommer dessverre ikke på hva de het i farten.

Vi shoppet ingenting i Gdansk - i gamlebyen er det nesten bare butikker som selger rav, og svært lite annet. Et kjøpesenter i utkanten av gamlebyen var vi veldig kjapt innom uten å se noen sjarm. Men jeg vet det fins et veldig stort senter lenger utenfor byen.

Nydelige gater å rusle i, og veldig hyggelig by for avslapping og spising!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-15, 21:19   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gdansk - spise, shoppe, slappe av

Følger denne tråden. Vi har akkurat booket oss weekendtur sammen med et vennepar i oktober.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no