Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-18, 07:38   #161
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Der har jeg vært i barnedåp.

Ja, det brukes til så mangt. Jeg har booket kantina, men egentlig tror jeg det hadde vært nok med personalrommet. Vi får se når det nærmet seg. Kan jo være den bookinga er helt unødvendig, er jo ikke sikkert han vil konfirmeres når det kommer til stykket.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 09-01-18, 08:04   #162
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Eg må begynne hente inn tilbud på bunad!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 09-01-18, 08:18   #163
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Her trekkes det lodd om huset i oktober året før konfirmasjonen dersom det er mer enn en innbygdes konfirmant. I 2020 er det to, men min kvitrer om humanetisk så da løser kabel seg. Han har bestilt mat da. Julemat

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 09-01-18, 08:23   #164
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Må vel snart starte prosjekt sy bunad. Tenkte å handle inn sølv i desember på nattåpent. 20% er nå litt spart.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 15-01-18, 21:13   #165
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg river meg litt i håret over manglende selvinnsikt. Vi hadde jo reservert et lokale for evigheter siden, men da var jeg ørlite i fornektelse når det gjelder egen kapasitet. For det er et lokale der vi måtte ordnet alt selv, som å rigge bord, dekke på, osv. Og det går jo ikke! Og det har altså tatt meg såpass lenge å innse. Så i dag har jeg reservert lokale på et hotell, der vi kan komme til dekket bord, bokstavelig talt. Men fordi jeg nå er sent ute, så ble det jo ikke et av de rommene jeg helst kunne tenkt meg, men noe langt mindre sjarmerende. Jeg og selvinnsikten min...

Men jaja. Vi har hvertfall reservert noe.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 15-01-18, 21:18   #166
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

... men hvordan vet dere når det er?

Her aner ikke ungen engang hvilken type konfirmasjon, om i det hele tatt, langt mindre hvilken dato det måtte bli. Humanistisk er vel spredt godt utover flere helger, og den lokale kirka har vel også to helger. Eller i alle fall både lørdag og søndag.

Kan vel nesten ikke bestille et lokale for alle helgene i hele mai og halve juni heller, og avbestille de helgene det ikke blir.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 15-01-18, 21:19   #167
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

... men hvordan vet dere når det er?

Her aner ikke ungen engang hvilken type konfirmasjon, om i det hele tatt, langt mindre hvilken dato det måtte bli. Humanistisk er vel spredt godt utover flere helger, og den lokale kirka har vel også to helger. Eller i alle fall både lørdag og søndag.

Her i kirka er det alltid konfirmasjon siste søndagen i april og første lørdagen i mai. Man får velge.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 15-01-18, 21:21   #168
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Her i kirka er det alltid konfirmasjon siste søndagen i april og første lørdagen i mai. Man får velge.

Ja, det er mulig det er noe sånt her også, i kirka. Men da må jeg jo vite at hun velger kirkelig konfirmasjon. Og det vet jeg ikke. Eller hun.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 15-01-18, 21:22   #169
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, det er mulig det er noe sånt her også, i kirka. Men da må jeg jo vite at hun velger kirkelig konfirmasjon. Og det vet jeg ikke. Eller hun.

Her har diskusjonen kun vært "hvilken kirke", og han mener han er sikker på hva han vil. Så da får vi satse på det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 15-01-18, 22:40   #170
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Noen som vet når Human Etisk har konfirmasjoner?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 15-01-18, 22:49   #171
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.382
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Noen som vet når Human Etisk har konfirmasjoner?

Her i byen har de flere datoer i mai.

Min sier hun skal i samme kirke som jeg konfirmerte meg i og at hun velger høst. Høst vil si slutten av august. Det burde være mye ledige lokaler da, for jeg tror ingen andre kirker har samme dato.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 15-01-18, 23:00   #172
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg har også konfirmant i 2020, har ikke gjort noe aktivt iht det enda
Det ligger an til Human Etisk pr dags dato, men har ikke satt meg inn i perioder og datoer. I Trondheim. Ex-svigermor fikser heldigvis bunad

Det blir feiring med to familier, men jeg tror det skal gå greit.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 15-01-18, 23:35   #173
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

I dag kunne storebror fortelle at planen er humanistisk konfirmasjon. Vi er liten familie, egentlig, men ser at vi lett kan havne opp med 40-Ish personer. Da inviterer vi våre venner som gutten har et forhold til.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 16-01-18, 07:47   #174
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg er rimelig sikker på at storebror konfirmerer seg kirkelig, når jeg booket, så skrev hun bare mai. Skulle han velge human-etisk så tipper jeg at det er mye enklere med lokaler for det er betraktelig færre som velger human-etisk her enn kirkelig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 16-01-18, 08:25   #175
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

[quote=Lille*My;4655691]... men hvordan vet dere når det er?

Her aner ikke ungen engang hvilken type konfirmasjon, om i det hele tatt, langt mindre hvilken dato det måtte bli. Humanistisk er vel spredt godt utover flere helger, og den lokale kirka har vel også to helger. Eller i alle fall både lørdag og søndag.

Kan vel nesten ikke bestille et lokale for alle helgene i hele mai og halve juni heller, og avbestille de helgene det ikke blir. [/QUO

Når både kapellan og kirkesjef har konfirmant samme år som barnet ditt, vet man det. Du kan jo ringe kirka og spørre om de vet?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 16-01-18, 08:54   #176
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Når både kapellan og kirkesjef har konfirmant samme år som barnet ditt, vet man det. Du kan jo ringe kirka og spørre om de vet?

Som sagt så vet ikke ungen enda om hun skal konfirmere seg i kirka, humanistisk eller i det hele tatt (kirkelig forutsetter dåp i forkant). Men satser på at det skal ordne seg med lokale likevel.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 16-01-18, 14:25   #177
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.333
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Her i kirka er det alltid konfirmasjon siste søndagen i april og første lørdagen i mai. Man får velge.

Er det noe nytt? Mine to eldste konfirmerte seg søndag 04.12, men de kan jo ha endret det de siste årene, det er jammen men 4 år siden de konfirmerte seg. Tida flyr.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv  
Gammel 16-01-18, 14:55   #178
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Er det noe nytt? Mine to eldste konfirmerte seg søndag 04.12, men de kan jo ha endret det de siste årene, det er jammen men 4 år siden de konfirmerte seg. Tida flyr.

Det har vært sånn i mange år. Er du sikker på vi mener samme kirka? Nabokirkene har litt andre datoer, men ingen av dem har desember-konfirmasjon. Det er jeg 100% sikker på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 16-01-18, 16:14   #179
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

I dag kunne storebror fortelle at planen er humanistisk konfirmasjon. Vi er liten familie, egentlig, men ser at vi lett kan havne opp med 40-Ish personer. Da inviterer vi våre venner som gutten har et forhold til.

Si ifra når du får oversikt over når det er da

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 16-01-18, 19:39   #180
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Si ifra når du får oversikt over når det er da

Det er i mai er jeg nesten sikker på, men påmeldinga er jo ikke før neste år til jeg tro.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no