Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-14, 12:26   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

og alle sammen bor i england ... Tenkte jeg skulle søke om pass til de små, men da får jeg denne beskjeden:
If your claim to nationality relies on your father's UK citizenship, rather than on your mother's, he must have been married to your mother. You will need to provide details here, and submit evidence of marriage.

Vi er ikke gift. Det gikk fortsatt an å fortsette med søknaden, men jeg måtte hake av en boks om jeg forstod at de måtte kontakte meg ang. dette. Ellers var det lite informasjon om det fortsatt var mulig å få pass. :forvirret:

Noen her som vet noe mer om dette?

Veldig dårlig på å formulere meg i dag ser jeg ... :trøtt:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 12:28   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Kan de ikke søke om norsk pass isteden?

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 12:29   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.997
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Kan de ikke få norsk pass, da?
Hva slags statsborgerskap har ungene?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 12:34   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Kan de ikke få norsk pass, da?
Hva slags statsborgerskap har ungene?

Jeg vil tro de har både norsk og engelsk statsborgerskap, men jeg er sannelig ikke sikker. Sendte en mail til UDI og spurte om det, men fikk ikke noe godt svar. Det er veldig vanskelig å finne ut av dette på nettet syns jeg.

Kan sikkert søke om norsk pass, men da må vi vel dra til ambassaden i London vil jeg tro.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 12:35   #5
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

De kan få norsk pass, og antagelig også britisk. Men da må de først registreres som statsborgere der.

Britiske nasjonalitetsregler er vel mildt sagt intrikate, men som jeg forstår Home Office skal de ha mulighet til det så fremt en forelder er statsborger og den andre er bosatt i Storbritannia, selv om dere aldri giftet dere. Du kan kikke her, men jeg vil tro det er enklest å kontakte dem og få en konkret vurdering.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 12:37   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Er de født i Norge eller i England?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 12:38   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.997
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Det er mulig for nordmenn å ha dobbelt statsborgerskap, men du bør sjekke om det er tilfellet i UK. Hvis ikke, må dere velge.

(Mine barn får ikke ha, pga. regler i mannens hjemland.)

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 12:40   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

De kan søke om Engelsk, men da mister de retten til norsk statsborgerskap. Hvis dere var gift ville de automatisk fått det engelske, og kunne da hatt begge deler.

Norsk pass fås på ambassaden i London, de er veldig hjelpsomme. Ta med fødselsattest - den lange versjonen dersom de er født i England.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 12:58   #9
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Tenk nøye gjennom hvilke pass du velger for barna dine. Vet det høres sprøtt ut men de jeg kjenner folk som tar slike valg og tenker: "hva hvis de er stuck i land x om 30 år og alle borgere fra land x, y og z blir holdt gissel mens andre løslates. Vil det da være mest hensiktsmessig å ha norsk eller britisk pass?" osv osv.

Slik verden er i dag og slik den vil se ut i fremtiden så er det nok noen pass som vil være mer hensiksmessig å ha en andre. Så er det selvfølgelig andre ting som også spiller inn om f.eks barna dine skal jobbe i utenrikstjeneste eller ha f.eks ha verv som krever statsborgerskap. Skal de ta høyere utdanning i UK? Hvis så sparer de veldig mye penger på ikke å være overseas student (dog det har jo blitt dyrt for home students også). osv osv.

Vel, høres sikkert merkelig ut men dette er faktisk aktuelt for mange folk jeg har jobbet med opp gjennom årene så skjønner dette ikke er enkelt.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 13:00   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er de født i Norge eller i England?

I England. Har ikke v

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 13:06   #11
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Mine er kun norske. Dei får ikkje faren sitt statsborgarskap, fordi det ikkje er tillatt med to. I alle fall ikkje i hans heimland - eg er usikker på om norge tillet dobbelt statsborgarskap. Gjer dei det altså?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 13:08   #12
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.997
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Mine er kun norske. Dei får ikkje faren sitt statsborgarskap, fordi det ikkje er tillatt med to. I alle fall ikkje i hans heimland - eg er usikker på om norge tillet dobbelt statsborgarskap. Gjer dei det altså?


"For barn som kan få norsk statsborgerskap ved melding, er det ikke krav om løsning fra annet statsborgerskap. Dobbelt statsborgerskap er da med andre ord akseptert."
http://www.udi.no/Sentrale-tema/Stat...atsborgerskap/

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 13:19   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Mine er kun norske. Dei får ikkje faren sitt statsborgarskap, fordi det ikkje er tillatt med to. I alle fall ikkje i hans heimland - eg er usikker på om norge tillet dobbelt statsborgarskap. Gjer dei det altså?

Det er tillatt så lenge man automatisk får tildelt statsborgerskap fra det andre landet. Hvis man må søke er det ikke lov. I England må man søke hvis mor ikke er britisk og foreldrene ikke er gift, da kan man ikke ha dobbelt. Mine har derfor bare norskt, siden vi ikke var gift når de ble født. Faren er britisk, eldste er født i England.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 13:21   #14
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Nettopp.... da er problemet at det ikkje er tillatt i min mann sitt heimland.

Edit: så da har frukt sine barn antagelig norsk statsborgarskap 100%, og skal ha norsk pass?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 16:13   #15
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det er mulig for nordmenn å ha dobbelt statsborgerskap, men du bør sjekke om det er tilfellet i UK. Hvis ikke, må dere velge.

(Mine barn får ikke ha, pga. regler i mannens hjemland.)

Frukts barn har uansett rett på norsk pass ja. Men problemet der er vel om hun må til London for å få det og om det er vanskelig. Jeg ville ringt til ambassaden og spurt om råd.

UK er tradisjonelt veldig liberale på dobbelt statsborgerskap. Jeg trodde at det var Norge som var vanskelig, men utfra det Luftslottet linker til i et senere innlegg så er det endret og det var interessante nyheter.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 16:57   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Ja, ring ambassaden, de kan alt slikt best.

Det er ikke noe konsulat nærmere deg?

Min sønn kan ha både norsk og svensk statsborgerskap frem til han er 18. Da må han velge.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 17:49   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

De har vel kanskje ikke norsk statsborgerskap siden de er født her og ikke har norsk personnummer ... Men jeg trodde de hadde krav på det siden jeg er norsk. Må nok ringe en plass og finne ut av dette. Hadde jo vært kjekt om de kunne hatt både norsk og engelsk statsborgerskap. Har den norske ambassaden greie på både norske og engelske regler tro?
Jeg bor 50 minutt med tog fra London, men vil helst slippe å måtte reise dit.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 18:32   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Den norske ambassaden i London vet definitivt hva som gjelder for barn med en norsk og en engelsk forelder.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:45   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

De har vel kanskje ikke norsk statsborgerskap siden de er født her og ikke har norsk personnummer ... Men jeg trodde de hadde krav på det siden jeg er norsk. Må nok ringe en plass og finne ut av dette. Hadde jo vært kjekt om de kunne hatt både norsk og engelsk statsborgerskap. Har den norske ambassaden greie på både norske og engelske regler tro?
Jeg bor 50 minutt med tog fra London, men vil helst slippe å måtte reise dit.

Ambassaden kan hjelpe med fødselsnummer. Fra skatteetaten sine sider:

Sitat:

Hvis familien skal bo i utlandet, kan barnet få fødselsnummer i forbindelse med søknad om norsk pass. Dette får dere ved å ta kontakt med en norsk utenriksstasjon i det landet dere oppholder dere i. Husk å ta med barnets fødselsattest.

De fikser også passet. Les info her: http://www.norway.org.uk/Norsk/konsu.../#.Us3FImRDvBY Her står det også litt om personnummer.

Her står det om tap av norsk statsborgerskap: http://www.norway.org.uk/Norsk/konsu.../#.Us3FI2RDvBY

Det står tydelig at du ikke kan få norsk dersom du søker om britisk, så du må nok velge:

Sitat:

Du har tapt ditt norske statsborgerskap dersom du har fått annet statsborgerskap etter å ha søkt om det, eller uttrykkelig har samtykket til å få statsborgerskapet, for eksempel ved å levere melding. Dette gjelder også for barn under 18 år (statsborgerloven § 23).

Man kan søke om å beholde det norske, men jeg har hørt at det kan være vanskelig å få gjennom.

Det står at for barn under 12 kan pass fikses på nærmeste konsulat. Jeg vet ikke hvor du bor, men det er kanskje et av de som er nærmere? Se liste her:

Sitat:

Aberdeen / Barrow-in-Furness / Belfast / Birmingham / Bristol / Cardiff / Douglas / Dundee / Edinburgh / Gibraltar / Glasgow / Grimsby / Inverness / Jersey / Kirkwall / Lerwick / Liverpool / London / Manchester / Newcastle / Plymouth / Southampton / Stornoway

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 09:55   #20
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass til barn når mor er norsk og far engelsk

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ambassaden kan hjelpe med fødselsnummer. Fra skatteetaten sine sider:

De fikser også passet. Les info her: http://www.norway.org.uk/Norsk/konsu.../#.Us3FImRDvBY Her står det også litt om personnummer.

Her står det om tap av norsk statsborgerskap: http://www.norway.org.uk/Norsk/konsu.../#.Us3FI2RDvBY

Det står tydelig at du ikke kan få norsk dersom du søker om britisk, så du må nok velge:



Man kan søke om å beholde det norske, men jeg har hørt at det kan være vanskelig å få gjennom.

Det står at for barn under 12 kan pass fikses på nærmeste konsulat. Jeg vet ikke hvor du bor, men det er kanskje et av de som er nærmere? Se liste her:

Takk skal du ha.
Jeg bor i Essex så London er nærmest.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no