Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tunisia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-14, 13:04   #1
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Tunisia

Hvordan er Tunisia som ferieland?
Hvilken by bør man bo i?
Hva bør man se?
Hvordan er maten?
Prisnivå?
Er det aktiviteter som kan være morsomme for barn i alle aldre?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 14:20   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tunisia

Jeg har kun vært i og utenfor Sousse, og i El-et-eller-annet. Men det var uten barn, så jeg vet ikke helt, og jeg husker ikke så mye, egentlig. Sousse hadde en koselig medina. Vi leide seilbåt med mannskap noen timer. Det var fint. Tror ikke prisnivået var særlig høyt den gang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 14:59   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tunisia

Jeg likte meg ikke noe særlig i Tunisia. Greit hotell og flotte strender og badeforhold (bodde i Sousse), men jeg falt ikke for maten og følte meg ubehagelig beglodd så snart vi beveget oss utenfor turistområdene. Vi liker å bruke storparten av ferietiden på å utforske stedene vi besøker med bil, og på flere av de små stedene vi stoppet måtte jeg sitte i bilen og vente mens mannen var inne i den lokale kafeteriaen og kjøpte mat/drikke. Forbudt for andre enn menn, faktisk. Og så var det dette med gloingen, både fra kvinner og menn, selv om jeg mener å ha vært noenlunde anstendig kledd. Og ekstremt innpåslitne selgere over alt. Nå er dette snart ti år siden, og ting kan ha forandret seg, men jeg reiser ikke tibake med det første.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 15:32   #4
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tunisia

Vi var der etter vi giftet oss, i 2000, i Sousse. Vi vil ikke tilbake. Det var veldig kummerlige forhold. Veldig forsøplet overalt.
Hotellet som i utgangspunktet hadde flere stjerner, var et kapittel for seg selv, og vi så knapt bunn i bassenget.
Men stranda var bra, og været var upåklagelig! (Dog noe varmt. Var der i august/september, og hadde varm vind fra Sahara og nærmere 60 grader den ene dagen.)
Og prisnivået var lavt.

Vi trengte ikke å gå utenfor hotellområdet før vi omtrent ble overfalt av innpåslitne selgere. (Det hjalp ikke at mannen knapt får farge, så vi så "nye" ut hele tiden. )

Men jeg hørte at El....ettellerannet, var mye bedre.

Maten var ikke noe spesielt, verken den ene eller den andre veien. Mannen fikk salmonellainfeksjon ila turen, så han var satt ut av spill mange uker etter hjemkomst.

Men som sagt, det er lenge siden vi var der altså.

(Vi hadde ikke barn den gangen, så det kan jeg ikke si noe om.)

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 16:53   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tunisia

Vi var i Tunisia på forsommeren 2007 (altså mens jeg var gravid med Knerten). Vi stortrivdes. God mat, billig, flott strand og fantastisk hotell. Alle disse innpåslitne selgerne vi hadde hørt om så vi ikke noe til, og vi besøkte både turistsentrum og den lokale byen (Hammamet? )

Tyrkia, derimot, opplevde vi alle de tingene "alle andre" beskriver som kjipt med Tunisia. Konstant forsøkt lurt, møkkete, kjip mat osv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 17:01   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tunisia

60 grader? Jeg trodde verdensrekorden var femti-et-eller-annet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 17:13   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tunisia

Vi har vært i Sousse og El Kantaoui. Ikke det fineste feriestedet vi har vært på. I havet var det ekstremt mye brennmaneter og det var brenntråder som klistret seg til kroppen, så der badet vi i ca 30 minutter ila 2 ukers ferie. Jeg liker å bruke stranden, men er avhengig av å kunne bade.

De har fantastiske golfbaner - veldig strenge på at man er korrekt antrukket, men utrolig gøy å leie golfbil å frese rundt i.

Basaren i Sousse er veldig masete, som alle andre basarer. Vi hadde med en som snakket persisk og følte ikke at vi ble lurt. Men hørte mye "zpezial prize for ju my friend!"

Det var strenge alkohollover der vi var, kun steder med turistbevilgning som fikk servere og de måtte vi lete ettet evt. få på hotellet. Jeg syntes det er ok med ett glass vin eller øl til maten når jeg er på ferie. Vannpipe kan du røyke hvor som helst da.

Vi bodde på ett fantastisk hotell da!

Dette var pre barn, dvs. over 14 år siden. Og det frister ikke å dra tilbake med barn.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 13-01-14 kl 17:23.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 17:30   #8
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tunisia

Nærmere 60. Det var 50-ettellerannet. Og vi døde nesten. Det var omtrent ikke en sjel ute. De hadde visst ikke opplevd lignende. En skikkelig hetebølge som ikke var forventet på den tiden av året.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 17:38   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tunisia

Vært i Hammamet jeg også, og Tuniasia sammen med Egypt (Hurghada) er steder som står på listen min over steder jeg ikke ønsker å reise til igjen.
Opplevde stedet som masete, og veldig muslimsk. Mye mer enn i Tyrkia hvor jeg har vært 6-7 ganger.
Avbefaler stedet.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 17:43   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tunisia

Jeg drar heller ikke tilbake.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 21:31   #11
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tunisia

Her var det ikke mye positivt å lese.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 21:32   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tunisia

Det er ikke mange steder jeg har vært som jeg absolutt vil tilbake til, men det er heller ikke mange steder som jeg absolutt ikke vil tilbake til. Kypros er mitt sted som jeg ikke har noen ønsker om å reise tilbake til.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 21:43   #13
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tunisia

Jeg tror andre steder i Tunisia er bedre enn der vi var.
Vi var på Hotel Samara . Den gang hadde de fire stjerner og beskrevet som nyoppusset.
Nuvel, resepsjonen var nyoppusset og pompøst. Resten av hotellet, not so much.
Selve rommet var greit nok, men vi måtte gå langt for å komme dit. Aircondition var enten av (hett!!) eller på (type 15 grader inne ). Knotten på toalettet hang ikke fast. Det kom stadig sølevann ut av dusjen. Og airconditionen streika stadig, det samme med strømmen.

Som sagt, dette var lenge siden. Og opplevelsen ble forringet av en mann som ble dårlig med forkjølelse, bihulebetennelse og salmonella.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 07:28   #14
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.551
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tunisia

Jeg har vært i Hammamet (?) og ALDRI mer. Dette var i 2001 og jeg var superung. Det første hotellet var så jævlig at vi måtte bytte hotell, men hele uka vi var der (første uka i jula) var det så varmt at vi hadde ikke sjans å være ute på dagtid. Vi gikk ut først i 20-tiden for å bade, men da var det jo stappmørkt! Det var innpåslitne selgere, men jeg husker at det var god mat. Fransk frokost på hotellet, så man måtte være glad i søtt til frokost. ( Det er ikke jeg)
Jeg har aldri noensinne vurdert å reise tilbake dit. (Men jeg digger Kypros, da, så vi har nok forskjellig smak. )

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 07:29   #15
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.551
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tunisia

Og jeg glemte å si at vi ble matforgiftet, var sykt dårlig på flyet hjem... Men det kan man jo bli hvor som helst, da.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 07:37   #16
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tunisia

Jeg glemte å si at vi også måtte bytte hotell, da det første vi fikk tildelt var mørkt, møkkete, innestengt, uten klimaanlegg, og med vinduer som ikke kunne åpnes . Det nye hotellet var greit nok, men frokostbuffeten bestod i all hovedsak av diverse utvalg av croissanter og syltetøy.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 07:43   #17
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tunisia

Pannekaker med varm sjokoladesaus. Herlig godt.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 07:45   #18
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tunisia

For ikke å snakke om sjokoladecroissanter med smør og syltetøy . Det er bra for meg at jeg hadde skyhøy forbrenning den gang, og kunne spise det jeg ville uten å legge på meg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 07:45   #19
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tunisia

Ingenting er som dessert til frokost.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 08:34   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tunisia

Altså. Croissanter og syltetøy er en helt vanlig hotellfrokost mange steder i Europa. (Er klar over at Tunisia er Afrika, altså.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no