Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tunisia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-14, 09:57   #21
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tunisia

Vi var i Hammamet for noen år tilbake. Med to barn. Aldri mer!
Hotellet og rommet var forsovidt helt greit. Godt servicenivå på hotellet. Vår kelner var helt super, og fikk en god slant i driks når uka var omme. Vi hadde fast bord og fast kelner hele uken. Vi hadde all inclusive. Maten var helt grei. Ikke hverken mer eller mindre.

Slitsomt ved bassengområde. Høy musikk og alt for mye tyskere og briter på vårt hotell i hvertfall.
Stranda var helt fantastisk! Deilig tempratur i vannet. Langgrunt og fint. Å gå i sanden var som å gå i potetmel eller løspudder. Helt fantastisk!

Utrolig billig! Men veldig slitsomt folkeslag. Jeg klarer bare ikke de folka der. Og jeg har vært endel i Tyrkia altså. De er slitsomme der også, men ikke sånn som i Tunisia. Det er noe med måten de ser på deg på også.
Noen av butikkene rett ved vårt hotell hadde prislapper på alt. Det var helt genialt. Sikkert endel dyrere der, men det var nå der vi kjøpte det meste uansett. Billig var det lell.

Og kaffen! Jeg gikk med konstant hodepine den uka vi var der, for jeg klarte bare ikke den kaffen de hadde der. Orka ikke lukten av den når mannen tok seg en kopp heller. Den var bare helt grusom.

vi meldte oss på båttur med piratskip da. Waste of money! Vi ble lovet bading, og å få se delfiner. Vel, det var et sabla mas med høy musikk, felles dansing, bilder med papegøye, høye bølger og hvahardu! Ikke så vi en eneste delfin, og ikke fikk vi bade. De påsto at det var så mye brennmaneter der. Vel, jeg så ikke en eneste en. Og de hadde akkurat vært ute en tur med en annen gruppe når vi skulle på, så det kunne de i såfall sagt noe om på forhånd. Vel, vi har stått over alle tilbud om båtturer på ferie etter det.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 10:28   #22
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tunisia

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Altså. Croissanter og syltetøy er en helt vanlig hotellfrokost mange steder i Europa. (Er klar over at Tunisia er Afrika, altså.)

Men ikke bare det. På hotellet jeg viste til, var det croissanter og syltetøy i mange varianter, men ikke noe annet. Og smør, det skal de ha.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 10:40   #23
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tunisia

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

vi meldte oss på båttur med piratskip da.

Vi også , men KUN for å bli kvitt piratselgeren som hang på oss som klegg på stranda fra dagen vi kom (vi skulle være der i tre uker). Felles turistpiratdans med høy sabelføring på dekk er ikke akkurat meg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 10:50   #24
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tunisia

Ja dette høres virkelig lovende ut.

Frokosten er jeg vant til at jeg ikke liker, har hatt frokost inkluder sør i Europa og det er semre greier for meg som ikke er så glad i søtt.

Kanskje vi bør se på andre alternativer igjen likevel. Har ikke lyst til å bruke så altfor mye penger på ferie denne gangen og derfor hørtes det greit ut med et sted med billig reise og lavt prisnivå.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 11:18   #25
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tunisia

Fader, vi gikk glipp av piratdansen! Bare det ville jo gjort turen verdt det.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 11:30   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tunisia

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Men ikke bare det. På hotellet jeg viste til, var det croissanter og syltetøy i mange varianter, men ikke noe annet. Og smør, det skal de ha.

På msnge hoteller i Europa får man bare croissanter og syltetøy, jo. Og kaffe. Og Tunisia er en tidligere fransk koloni.

Jeg synes ikke det er rart at frokostserveringen er slik på hoteller, men hvis man ser for seg AI og sånn, så skjønner jeg man blir skuffet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 12:54   #27
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tunisia

Enig med Hyacinth, den type frokost er da helt vanlig mange steder.

Når det gjelder Tunisia som feriemål har jeg (stort sett) positiv erfaring. To norske jenter på tjue fikk riktignok en del slitsom oppmerksomhet, men ellers hadde vi det supert.

Vi hadde leilighet i Monastir, veldig fin by. Sousse, som mange nevner, var vi på dagstur til, og der trivdes jeg ikke noe særlig, mye mer bråk og rot enn i Monastir (20-30 minutter med tog fra Sousse, såvidt jeg husker). Monastir er jo en ganske mye mindre by, så det har kanskje litt å si. Ellers reiste vi litt rundt på egenhånd, blant annet til Kairouan, og opplevde det som relativt problemfritt.

Det må sies at det er nærmere tjue år siden, da, så ting kan jo ha endret seg mye, men jeg synes i hvert fall det var et helt greit og ganske spennende reisemål.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 12:55   #28
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tunisia

Og så var vi der på vinteren da, så det var behagelige temperaturer. I 50 grader hadde jeg nok tryglet om å bli skutt på flekken.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 13:19   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tunisia

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Enig med Hyacinth, den type frokost er da helt vanlig mange steder.

Jeg har vært mye ute og reist, og større turisthoteller med frokostbuffet kun bestående av croissanter og syltetøy er ikke vanlig, nei.

Jeg tror de fleste hadde blitt skuffet over kun croissanter og syltetøy, til tross for at forventningene slett ikke er høye som i AI på forhånd.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 13:40   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tunisia

Ja, på større turisthoteller er det nok vanlig med mer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 13:43   #31
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tunisia

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, på større turisthoteller er det nok vanlig med mer.

Og det er det vi diskuterer her. Typiske charterhoteller. Det var i hvert fall mitt utgangspunkt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 14:01   #32
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tunisia

Vi var to uker i Tunisia, på øya Djerba, i 2009. Vi hadde det helt fantastisk, og vi skulle gjerne dratt tilbake. Vi reiste med Apollo, mener jeg det var. Vi bodde i en zone touristique, men det var ikke problematisk å bevege seg utenfor. Basaren (souk'en) i nærmeste by var en opplevelse, såklart med masete selgere etc, men i all hovedsak veldig eksotisk og morsomt. Maten var ok, så lenge man valgte lokale retter fra typisk nordafrikansk kjøkken, mye grytebasert. Men mer vestlig mat, grillet kjøtt etc. var de ikke fullt så erfarne og heldige med. Helt fin frokostbuffet på hotellett, hadde ikke AI.

Vi ble ikke syke, men var nøye med hygiene, flaskevann også til tannpuss, det vanlige. Tok også probiotika i reiseutgave før og under reisen. Hotellet het Djerba Palace, og hadde store, luftige bungalower med god plass for vår familie på 5. Et helt ok minibadeland inne på hotellområdet var en sikker vinner.

Vi var på utflukter til Sahara, samt med piratbåt til noen øyer litt utenfor, super avveksling fra strand og basseng. Barna våre var da 2, 8 og 12. Vi var der i juli. Varmt, men på ingen måte ubehagelig, litt som Kypros, det blåser nesten alltid fra havet.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 14:43   #33
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tunisia

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Vi også , men KUN for å bli kvitt piratselgeren som hang på oss som klegg på stranda fra dagen vi kom (vi skulle være der i tre uker). Felles turistpiratdans med høy sabelføring på dekk er ikke akkurat meg.

Nei, makan! Det var bare helt forderdelig. Heldigvis var det mest barnefamilier og rolige folk på vår båttur. Det var mange som ba de senke musikken ved jevne mellomrom.

Vi hadde jo lyst på en båttur. Og syntes det så ut som en flott tur. Jadda. Så feil kan man ta.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no