Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-14, 09:32   #41
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.931
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Jo forresten, vi gjør vel noe. Vi kaster sjelden mat - er flinke til å benytte oss av det vi har liggende. Jeg lager joghurt selv i stedet for å kjøpe (det går mange liter joghurt i uka hos oss). Jeg dyrker en del egne grønnsaker i sesongen. Vi bruker omtrent ikke halvfabrikata men lager ting fra bunnen, bruker tørkede bønner og linser som legges i bløt, har urter selv i hagen osv. Har med matpakker på jobb i stedet for å kjøpe mat (greit nok, for hos meg må vi ha medbrakt).

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:34   #42
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Teo: Hvis vi hadde hatt en ordentlig god butikk i rimelig nærhet av oss, ville jeg også vurdert å handle alt der, men det er ikke som om jeg er overvettes imponert over vår lokale Meny. Men jeg passer på å handle en del hos slakter og fiskebutikk.

Jeg mente det ikke som noe spark til deg altså, selv om jeg ser at det kan se slik ut.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror faktisk ikke at den helt store forskjellen for min del er hvilken butikk jeg velger, men hva jeg velger når jeg er inne i butikken.

Nei, det har jeg tenkt på også. Jeg synes ikke det virker som om Gilde salami eller Jarlsberg er spesielt mye billigere på Rema enn på Meny. Mitt inntrykk er at det er First Price salami og First Prist gul ost som er billigere på Rema og at merkevarer koster mye det samme?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:35   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Vi kaster også sjelden mat og er i hvert fall i perioder flinke til å planlegge og ukehandle. Det sparer vi opplagt mye penger på, og i tillegg lager vi bedre mat og forbedrer sinnets munterhet fordi vi da slipper å planlegge og handle inn til middag i ulvetimen.

Og så er det bare lov med én takeawaysushi pr. måned.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:36   #44
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg mente det ikke som noe spark til deg altså, selv om jeg ser at det kan se slik ut.

Nei, det var mer ment som et hjertesukk over at vi ikke har noen butikker i nærheten som jeg har spesielt lyst til å støtte og oppmuntre.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:40   #45
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg mente det ikke som noe spark til deg altså, selv om jeg ser at det kan se slik ut.

Nei, det har jeg tenkt på også. Jeg synes ikke det virker som om Gilde salami eller Jarlsberg er spesielt mye billigere på Rema enn på Meny. Mitt inntrykk er at det er First Price salami og First Prist gul ost som er billigere på Rema og at merkevarer koster mye det samme?

Jeg handler stort sett på Obs og Rema, og mitt inntrykk er at på de varene vi kjøper er Obs og Rema like på pris, om noe er obs hakket billigere. Rema irriterer meg ofte fordi de ikke har det jeg vil ha, spesielt på krydder, oljer etc er de dårlige. Ulempen med obs er at de har så innmari mye mer der at det er lett for at det blir med noe ekstra hjem.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:43   #46
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men det sparer du ikke penger på.
Bortsett fra kjøttbiten. Mindre kjøtt kan være billigere, dersom kjøttet ikke i utgangspunktet er av billigste stort.

Dersom du har god frysekapasitet burde dere handle stort direkte fra gårdbruker. Vi tar 120kt/kg for kjøtt, da er det % fordelt på karbonadedeig, biff, stek ect etter hva som er på dyret. Tror det er flere som driver slik. Kjøp hele lam om høsten. Plukke potet/gulrot/kålrot etc hos produsenten, eller kjøpe i stort kvanta.
Da må du ha gode lagringsmuligheter eller forvelle og fryse.

Det med å undersøke mulighetene for å handle rett fra gårdbruker er et godt tips, det skal jeg gjøre. Jeg får handlet fisk rett fra fisker innimellom og det er både bra og billigere enn i butikken.

Jeg tror det er en mulighet for at dere handler mindre fjas enn oss. For hos oss er det definitivt penger å spare på å kutte ting som yoghurt og dyre pålegg. Og det er definitivt dyrere å kjøpe polarbrød til matpakken enn grovbrød.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:45   #47
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Plukke gulrot og potet hos bonden? Aldri hørt om at det er mulig?
Eller kjøtt- var det ikke restriksjoner på salg til private tidligere?
Ikke for det, jeg tror egentlig vi bare har geiter som beiter i nabolaget her, og det er ikke veldig aktuelt for vår del.

Men de periodene vi bruker minst penger på mat er når vi ikke går i butikken når vi er sultne, følger med på tilbud og handler inn stort av sånt vi bruker endel av, og ikke minst handler sjeldnere.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:46   #48
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Jeg har fått spørsmål om hvorfor i alle dager jeg handler på Meny. Rema er mye billigere. Og, ja, det er det nok. Likevel liker jeg å handle ett sted, og jeg blir inspirert og glad av ferskvaredisker. Meny har jo også endel tilbud jeg prøver å benytte meg av, som feks 3 for 2. Planlegger middagene 3-4 dager fremover. Mer klarer jeg ikke, det er alltid noe uventet som oppstår, varene går ut på dato etc.

Det jeg IKKE er flink til er å bruke rester. Mye kastes her. Nå ligger det et helt krabbeskall i kjøleskapet som må kastes. Har en tendens til å kjøpe for mye, men prøver å skjerpe inn. Brød kastes også fordi jeg planlegger for dårlig ifht å fryse ned. Liker å ha godt utvalg av pålegg, men om alle 10 åpnes samtidig, rekker jo noen ting å bli dårlig før det spises opp, så prøver å åpne3-4-5 ting om gangen.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:47   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Vi er, i likhet med mange andre her, ikke så flinke til å spare. Mat er en stor del av hverdagsbudsjettet vårt, og det er i og for seg greit. Men vi kjøper lite ferdigmat, lager heller omelett med osterester i enn å spise pizza, hvis vi har "glemt" å planlegge eller det er lite tid til å handle og lage mat. Bruker ikke posemat eller ferdige frossenretter heller, men jeg vet ikke om det alltid er så mye penger å spare på det. Og vi prøver å være flinkere enn før til å ikke kaste mat - det vil si enten kjøpe/lage mindre av gangen eller spise opp restene. Det lønner seg liksom ikke med "økonomipakker" hvis man ender opp med å kaste halvparten. Havregrøt er vesentlig billigere enn frokostblanding, selv om man stæsjer den opp med litt bær og nøtter (som kan kjøpes billigere i større mengder enn i små pakker). Og siden kantinen min har vært stengt et par måneder, har jeg blitt ganske flink med forholdsvis rimelig pakkelunsj (oftest salat og/eller middagsrester).

Og så har vi tatt noen valg på hva vi vil og ikke vil spare på. Kaffe er en ting vi ikke vil kjøpe billig, da drikker vi heller litt mindre (og prøver å ikke lage mer enn vi drikker, det vil si ofte mindre porsjoner). Appelsinjuice har vi redusert forbruket av, og kjøper ikke den dyreste, men heller ikke den billigste. Og vi kjøper mye mindre snacks og godter enn før; det er mer et helsevalg enn et økonomisk, men det blir jo billigere også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:57   #50
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Nei økonomipakker lønner seg nok ikke når man er få.
Hos oss kjøper vi økonomipakker av ting som vi vet at alle fem spiser. Det lønner seg. Makrell i tomat kjøper vi i enkeltporsjoner selv om det er veldig dyrt i forhold til hva man får,men det er bare en person som spiser dette og en fempakning med enkeltporsjoner varer i 5 uker. Å åpne en stor boks hadde bare ført til at nesten alt hadde blitt kastet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:58   #51
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, det har jeg tenkt på også. Jeg synes ikke det virker som om Gilde salami eller Jarlsberg er spesielt mye billigere på Rema enn på Meny. Mitt inntrykk er at det er First Price salami og First Prist gul ost som er billigere på Rema og at merkevarer koster mye det samme?

Nei, det stemmer ikke. Merkevarene er mye billigere. Vår ukehandel gikk ned fra ca. 3000 i uka da vi handlet bare på Meny til omkring 2200 da vi byttet til Rema (pluss fyller på med ting vi ikke får på Rema). Da kjøper vi de samme produktene som før, men betaler bare mye mindre.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:59   #52
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Vi ukehandler, noen ganger for to uker. Må som regel supplere en del, men da tar vi de store tingene og middagsingredienser. Handler på Coop Xtra, det er sikkert ikke billigst i verden, men helt greie priser og en del tilbud. Mellomhandling skjer stort sett på Rema, men siden jeg spiser glutenfritt handler jeg også litt på Meny, helsekost eller nett når de ikke har det jeg trenger på de vanlige butikkene. Vi har helt klart rom for å spare mer, men så helt ille er det ikke. Jeg skulle gjerne kjøpt gode oster og oljer og denslags, men akkurat nå er ikke økonomien vår der. Sånn går det når en etablerer seg seint.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:59   #53
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Vi planlegger middager, ukeshandler på Rema og baker brød. Vi kaster sjelden mat også har vi satt et ekstra fryseskap i boden slik at vi kan handle inn dersom vi kommer over gode tilbud. Vi har svært sjelden ris, pasta eller potet som tilbehør/vomfyll til middag, så det går mye grønnsaker. I sommerhalvåret dyrker vi en god del selv.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:59   #54
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nei, det stemmer ikke. Merkevarene er mye billigere. Vår ukehandel gikk ned fra ca. 3000 i uka da vi handlet bare på Meny til omkring 2200 da vi byttet til Rema (pluss fyller på med ting vi ikke får på Rema). Da kjøper vi de samme produktene som før, men betaler bare mye mindre.

Ja, det er min erfaring også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 10:08   #55
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg mente det ikke som noe spark til deg altså, selv om jeg ser at det kan se slik ut.

Nei, det har jeg tenkt på også. Jeg synes ikke det virker som om Gilde salami eller Jarlsberg er spesielt mye billigere på Rema enn på Meny. Mitt inntrykk er at det er First Price salami og First Prist gul ost som er billigere på Rema og at merkevarer koster mye det samme?

Merkevarene billigere på Rema enn på Meny. Prisforskjellen mellom First Price fra Meny og Landlord fra Rema har jeg ikke sjekket, men produktene der er vel omtrent sammenlignbare.

Jarlsberg, Norvegia, Ridderost og kjøttprodukter fra Gilde er gjennomsnittlig billigere på Rema (og Kiwi er omtrent likt).

I pristester mellom butikker testes så vidt jeg har sett bare helt identiske merkevarer som selges i alle butikkene.
Det er gjerne ikke større forskjell enn 4 kroner på en pakke pålegg fra Rema til Meny, men det blir ganske mye.

I bygda vi bodde før støttet vi nærbutikken av prinsipp og det var dyrt. De hadde omtrent samme prisnivå som Meny. Vi hadde gjort det fremdeles om vi hadde bodd der.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 10:10   #56
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Katta... Vi prøver å holde oss under 10000 i mnd og det inkluderer restaurantbesøk og vin. Det holder hardt. Tidligere brukte vi mer og da var vi færre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 10:11   #57
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.876
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nei, det stemmer ikke. Merkevarene er mye billigere. Vår ukehandel gikk ned fra ca. 3000 i uka da vi handlet bare på Meny til omkring 2200 da vi byttet til Rema (pluss fyller på med ting vi ikke får på Rema). Da kjøper vi de samme produktene som før, men betaler bare mye mindre.

Jeg merker (dessverre) også stor forskjell på prisene på Rema og Meny. Da tenker jeg selvsagt på identiske varer.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 10:18   #58
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.837
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dere gjør litt som vi, vi har ikke eget matkort da, men vi overfører når vi skal kjøpe mat. Handler dere 3 ganger i uken? Har dere landet på at det er mer effektivt enn å handle en gang i uken? Målet må jo være å finne den faktoren som gir færrest impulsturer på butikken. Kan jeg få spørre hva deres budsjett ligger på?

Vi overfører 750 kroner mandag, 750 kroner onsdag og 1000 kroner fredag. Til sammen 2500 kroner i uken. Det inkluderer husholdningsprodukter som vaskemidler, toalettpapir og lyspærer også. Bursdagsfeiringer og større middagsselskaper kommer i tillegg. Vi har forsøkt utrolig mange løsninger for å finne det som funker best for oss, det er dette vi har havnet på.
Vi handler stort sett på en oversiktlig og veldrevet Rema1000-butikk i nærheten som har et godt utvalg, også av frukt og grønt(noe jeg synes tar en stor del av budsjettet vårt), kjøper i tillegg en del frukt og grønt i en lokal grønnsaksbord med gode produkter og priser. Følger med i tilbudsaviser og stikker innom andre butikker når de har gode priser på enkeltprodukter. Handler bare det som er på tilbud når jeg er der, handler f.eks aldri basisvarer på f.eks ICA, Meny eller Joker, det blir dyrere for oss enn på Rema.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 10:18   #59
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og vi kjøper mye mindre snacks og godter enn før; det er mer et helsevalg enn et økonomisk, men det blir jo billigere også.

Der har vi også spart inn mye nå, av samme grunn som dere. Ungene får litt lørdagsgodt, men utover det går det lite penger på snop. (Men muligens desto mer penger på nøtter og litt mørk sjokolade. Hehe.)

(Frokostblandig er forresten ganske enkelt og lettvindt å lage selv, men jeg er litt usikker på om min variant er billigere enn butikkutgavene. Den er iallefall bedre og etter mitt skjønn, sunnere.)

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 10:20   #60
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Katta... Vi prøver å holde oss under 10000 i mnd og det inkluderer restaurantbesøk og vin. Det holder hardt. Tidligere brukte vi mer og da var vi færre.

Det er det vi prøver på også, og det går ikke for å si det sånn, men jeg nekter å gi opp.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no