Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-17, 11:34   #1
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Arvingen skal ha med to venninner på deler av ferien vår i år. De har betalt flybilletter selv. Nå har moren til den ene spurt hvor mye penger hun skulle sende med for å dekke mat og sånn. Jeg hadde egentlig tenkt at det betalte vi siden det var vi som inviterte dem med? Hva er vanlig?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 11:46   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Vi har bare hatt med kusine av ungene på lengre turer, ikke venninner og da har vi selvfølgelig betalt alt. Vi har jo invitert. På korte turer har vi hatt med venninner og da har vi som har invitert betalt.

Jeg skjønner moren godt som tilbyr, men jeg ville heller ha sagt at bare jentungene har med litt lommepenger så er det greit.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 11:48   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Det er akkurat sånn jeg også har tenkt Nenne

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 11:49   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Jeg hadde også dekket mat selv, og aktiviteter som jeg tok initiativ til, men at de har med lommepenger for å dekkes is og sånn er jo bra.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 11:53   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Det er jo store jenter (13 og 15), så det er greit at de har en del lommepenger tenker jeg ja

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 11:55   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.979
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Det kommer litt an på hvor mange dager det er snakk om. Jeg ville vært forskrekkelig ukomfortabel med å sende mitt eget barn på ferie med en venninne i en hel uke og ikke betale noe som helst av mat. Samtidig så ville jeg stusset om noen ville betale matpenger for å være med oss på tur en liten helg.

Jeg ville trolig falt ned på å si at dere dekker mat, men at jentene kan ha med litt raust med lommepenger slik at de kan stå for spontane iskjøp og sånt selv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 11:57   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Vi har hatt med venner på ferie flere ganger, og har alltid betalt maten "inne". Vennene har hatt med seg lommepenger til brus, is og snop, og har betalt badeland, tivoli osv. Middag på restaurant har vært hipp som happ.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 12:00   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.453
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ville trolig falt ned på å si at dere dekker mat, men at jentene kan ha med litt raust med lommepenger slik at de kan stå for spontane iskjøp og sånt selv.

Dette.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 12:19   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

De skal være hos oss en uke og de får selvsagt mat 'hjemme'. Jeg tenkte eventuelt på måltider ute på restaurant. Blir nok noen av dem.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 12:19   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det kommer litt an på hvor mange dager det er snakk om. Jeg ville vært forskrekkelig ukomfortabel med å sende mitt eget barn på ferie med en venninne i en hel uke og ikke betale noe som helst av mat. Samtidig så ville jeg stusset om noen ville betale matpenger for å være med oss på tur en liten helg.

Jeg ville trolig falt ned på å si at dere dekker mat, men at jentene kan ha med litt raust med lommepenger slik at de kan stå for spontane iskjøp og sånt selv.

Jeg også. Det vil si, det er slik vi har praktisert det. Bortsett fra en gang hvor vi visste at vennens familie hadde veldig dårlig med penger, da dekket vi alt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 12:41   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi har hatt med venner på ferie flere ganger, og har alltid betalt maten "inne". Vennene har hatt med seg lommepenger til brus, is og snop, og har betalt badeland, tivoli osv. Middag på restaurant har vært hipp som happ.

Dette er vel sånn som jeg ville ha gjort det tror jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 12:44   #12
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Jeg har bare hatt med venner av ungene på helgeturer og da har vi dekket alt. Noen ganger har de med penger selv til is og brus, andre ganger ikke. Skulle vi hatt dem med på ferie i en uke, så ville jeg nok forventet at de hadde lommepenger til den slags.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 12:47   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Vi spanderer mat når vi tar med venner av barna på tur. Tom i Praha i 5 dager spanderte vi, men klart det koster jo lutt ekstra på restauranter. Jeg hadde nok satt pris på at slike middager ble betalt av vennen.
Denne uka er vår 13 åring i Kroatia sammen med en venninne og hennes familie. Vi betalte fly. Og sendte med rikelig lommepenger, samt tilbydde oss p betale for maten. Avtalen med foreldrene er at de sier fra når de kommer hjem hvor mye de har lagt ut på henne, så får de igjen da. Synes det er veldig ryddig og greit.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 12:53   #14
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg også. Det vil si, det er slik vi har praktisert det. Bortsett fra en gang hvor vi visste at vennens familie hadde veldig dårlig med penger, da dekket vi alt.

Det var det vi gjorde den ene gangen tidligere vi har hatt venninner med - av samme grunn. Ellers har det bare vært helgeturer/turer på hytta på fjellet og da har vi selvsagt betalt alt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 12:56   #15
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

For eit par dagar ville eg nok berre sendt med litt raust med lommepeng. For ei veke eller meir ville eg overført litt pengar uansett. Ein tusenlapp, kanskje? I tillegg til lommepeng.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 13:15   #16
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Vi har pleid å dekke alt av mat, men bedt om at de tar med seg penger til aktiviteter -type badeland, fornøyelsesparker osv.
I fjor hadde vi med kjæresten til eldste, da betalte de to i tillegg maten selv hvis de var ute og spiste alene uten oss (de var da 19).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 14:15   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Det høres også ut som en grei løsning Snippa. Litt usikker på hvor mye aktiviteter det blir, men helt klart noe.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 14:19   #18
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Hadde jeg fått beskjed om at sønnen min ville få restaurantmat dekket en uke, hadde jeg så absolutt sendt med han nok penger til at han kunne betale for alle ifm ett av disse restaurantmåltidene. Jeg synes det er en fin måte å takke på. I tillegg hadde han såklart fått med lommepenger.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 14:45   #19
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Vi har betalt alt for ungenes venner på tur. Men de vi har hatt med mest har hatt med våre på tur også. De har gjerne kjøpt seg litt is, snacks og litt drikke selv. 😊

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 15:15   #20
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betaling av mat når man har venninner med på ferie

Vi var innstilt på å betale alt da vi hadde med en av ungens venner på utenlandstur, men foreldrene til ungen nekta siden vi skulle spise på restaurant hver dag så vi fikk 1000 eller 1500 kr.

Når vi har unger med på hytta så betaler alltid vi for ekstra barn og ville ikke tatt imot penger av foreldrene.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no